Dressyr clearround!

E

eelliinn

Jag och en kompis ska ev. starta en dressyr clearround snart och vi har nu lyckats samla på oss lite frågor. Är det klädsel enligt TR eller får man ha vad man vill? Vilka bett får man ha? Kan man rida på tredelat kopparbett, hackamore eller novabett? :D
Tack på förhand!

Sv: Dressyr clearround!

Är det en klubbtävling så får ni höra med klubben hur dom har det. Min klubb ska ha klubbtävling snart och då är hästens utrustning enligt TR och ryttarens valfri. TR finns på www.ridsport.se och ska läsas före man tävlar

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 432
Senast: hhere
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Grazing
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka