Dressyr clearround!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare eelliinn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 221
E

eelliinn

Jag och en kompis ska ev. starta en dressyr clearround snart och vi har nu lyckats samla på oss lite frågor. Är det klädsel enligt TR eller får man ha vad man vill? Vilka bett får man ha? Kan man rida på tredelat kopparbett, hackamore eller novabett? :D
Tack på förhand!

Sv: Dressyr clearround!

Är det en klubbtävling så får ni höra med klubben hur dom har det. Min klubb ska ha klubbtävling snart och då är hästens utrustning enligt TR och ryttarens valfri. TR finns på www.ridsport.se och ska läsas före man tävlar

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 178
Senast: sweep
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 491
Senast: Idaw83
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 506
Senast: hhere
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka