Dressyr Benskydd

Sv: Dressyr Benskydd

Jag har P.Choice i läder. Tycker att de är bra och smidiga :) Min häst slår sig ganska mycket och det funkar bra. Lite jobbigt att de inte går att tvätta i maskin bara. Mycket smörj blir det :)

Du har ingen bild hur de ser ut på? Vad kostade de i butik?
Är väldigt sugen på såna, de ser så snygga ut:d

Jag slog till på Jacsons skydd nere på mässan. De fanns för 175kr paret , så det blev svarta . De satt som ett smäck på han, Xl, var perfekt på hans bakben:)

Hur stor häst har du?

Tänkte oxå köpa Jacsons Benskydd! Och har tänkt mig L fram och XL bak, men har en liten häst på 155 cm, räcker det med L bak oxå kanske.....

Såg de oxå för 175:- på mässan, men har hittat en butik där de säljs för 140:-/par (snål som man är) :angel:.

Har du inga bilder förresten? ;)

Han är 165 och har både ganska grova och långa ben.
L var alldeles lagom fram och XL bak.
Har tyvärr inga bilder än. Har inte blivit av att ta några. Kanske kan bli till helgen...
Oj, det lät väldigt billigt:)

okej, kanske ska nöja mig med L bak då oxå. Fast har fortfarande inte bestämt om jag ska ha vita eller svarta. Vita är ju väldigt fint, men svarta är lite mer praktiskt. Och vi har väldigt dåligt underlag i ridhuset och paddocken, så BORDE luta åt svarta... men vill egentligen ha vita :angel:.

Med tanke på min snålhet (jag är fattig :grin:) så lär de väl ha höjt priset nästa gång jag kommer dit :D.

Jag har Jacsons både svarta och vita. Köpta för 139:- paret på E*o. Mitt ganska finlemmade sto på 164 cm har cob fram och large bak. Passar utmärkt.

Andra trevliga skydd är H**ks som också finns i vitt och svart. Stelare med tjockt gosigt luddfoder. De är New-kopior fast jag tycker att de skyddar bättre mot slag. Enda minuset är det fula röda märket på kardborreknäppet, fast jag klippte kardborrebandet till perfekt passande längd och passade då på att sprätta bort märket.

Bägge dessa sorter tål 40 grader i maskin. Blir jättefina efter tvätt.

Precis samma ställe som jag tänka köpa dem på ;).

Hmm, de på H**ks är också helt ok utseendemässigt. Har dock inte "känt" på dem. Fast där står det tvätt 30 grader :angel:?

Vilka tycker du sitter bäst?

Jag vet att det står 30 grader, men jag kör i 40 grader för annars blir inte de vita rena tycker jag. Kanske minskar jag livslängden på dem - men de har så rimligt pris att jag "får ta det".

Bäst sitter nog Jacsonskydden, MEN ShowMaster skydden är stelare och mer skyddande. Jag har cob fram på bägge och Large/Full på bakbenen. Det enda jag har emot Jacsonskydden är just att de känns något sladdrigare och troligen inte skyddar lika bra.

Skulle jag inte ha några och köpa nya idag - då hade jag valt Show Master... tror jag :)

Okej, men då fixar de 40 grader iaf ;). Håller med, hellre fina den "korta" tid man har dem, en fula en länge tid :p!

Du har just börjat lösa mitt problem med beslutsångest :bow:. Lutar nog åt ett par vita ShowMaster! Kanske man t.o.m kan övertala syster när jag hälsar på henne i Lund att ta en tripp till Malmö :angel:. Nu är det bara att fundera ut rätt storlek. Har full på ett par senskydd från B**jes och de är lagom i storleken. Min häst må vara liten, men har rejäla ben! Se --> BILD <--

M eller L fram? L bak bör jag nog ta iaf.

zavannah, hoppas det är lugnt att jag lånar lite av din tråd!? :)

Problemet med större benskydd för just MIN häst är att hon inte har så himla långa skenor fram. Problemet är inte att de blir för vida med large/full utan för höga. Hon får problem att böja frambenen korrekt.

Jag köpte de skitsnygga Allround-skydden från Eskadron, sviiindrya. Fick dessvärre sälja dem med rejäl förlust efter en enda användning. Hästen kunde inte böja benen.... :D De fanns bara i storlek Full till min besvikelse - de är annars så himla fina.

Jag har hellre nååågot för korta skydd som skyddar själva kotorna osv än skydd som är för långa och hindrar korrekta rörelser.

Okej, ska nog ta och mäta ordentligt både på häst och i butik. Tack för tipset! Har dessutom pratat med syrran och det finns planer att åka till IKEA i Malmö, så hon kunde nästan lova att vi hinner med Hööks oxå (de ligger ganska nära varandra).

Jag har P.Choice i läder. Tycker att de är bra och smidiga :) Min häst slår sig ganska mycket och det funkar bra. Lite jobbigt att de inte går att tvätta i maskin bara. Mycket smörj blir det :)

Jag har också vita sådana, och tvättar dom i maskin på 40 grader, funkar skit bra :banana:! Skulle aldrig kunna hålla dom rena annars...

Annars är N.E.Ws mina favorit skydd, tål hur mkt som helst och är ordentligt kraftiga.

Oj, Jag har inte vågat tvätta mina i maskin... Men det kanske får åka med när de blir riktigt smutsiga... Jag har ju de svarta, så de syns ju inte riktigt lika mycket :)

Du har ingen bild hur de ser ut på? Vad kostade de i butik?
Är väldigt sugen på såna, de ser så snygga ut:d

Jag köpte mina på Globen. Kostade 1600 för alla fyra i största möjliga storlek. Tror dock att de var lite dyrarare eftersom jag är tvungen att alltid ha så stora grejer... (Man börjar vänja sig nu...)

Det finns väl några nya superskydd från p*iff nu som går från knä till hov, ungefär. De ser ut som någonting från yttre rymden.. Antagligen ruskigt dyra men de ser ju bra balla ut iaf ;)

De från Pfiff är väl en "budgetvariant" på Veredus Piaffe som är snuskigt dyra men ursnygga. Jag skulle vilja mäta höjd och bredd på dem innan eventuellt köp. Är lite bränd på just benskydd - det är sådan enorm storlektsskilland på t ex Full i olika märken.

Jag är inte överförtjust i de dressyrskydden som är helt i neoprene och hela utsidan är karrdborrefäste. Min häst blir dyngsur av svett av sådana.

Svarar själv. Veredus Piaffe är jättesnygga men dessvärre neoprene runt om. Jag förväxlade dem med andra skydd.

Pfiffs kostar ca 350:- paret. Ser fina ut - men bör nog provas ut. Har någon dessa skydd? Hittar ingen information angående material och rengöring??

Har dom eskadron allroundskydden, tycker dom är skitbra.. :P
Fast min häst är kanske inte lika kräsen vad det gäller sånt, han bara traskar på.. :D

Jag har Jacsons skydd, svarta med vitt ludd. Jag tycker att de ser riktigt skabbiga ut efter bara några ridturer, trots tvätt i tvättmaskin. Luddet blir fult. Nää blä inga fler sådana för min del.

Har de som liknar N.E.W från Hööks, skyddar bra och håller sig snygga. Har även de med tjockt ludd från Hööks, har hållt sig betydligt fräshare än Jacsons.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka