Draumur frá Minni-Borg

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Har nyss upptäckt den hingsten, och undrar om det är nån som vet nåt om honom, hans bakgrund eller så?
Är själv inte det minsta "bekant" med hästarna i hans stamtavla, så kunde ju vara kul att höra om nån annan är det.. ;)

www.grimislandshastar.se/draumur.htm

Sv: Draumur frá Minni-Borg

Jo då, jag vet det mesta:)

Draumur stod länge obedömd på Island och köptes till Sverige i november förra året. Har ett tiotal vackra avkommor på Island. Han hade problem med gammal skada och blev igångsatt ordentligt två-tre veckor före bedömningen. Hans hovar hade tagit mycket stryk under skadeperioden och fick därför en dålig bedömning. Draumur tränas nu för att beömas om nästa år och då går han förhoppningsvis in i klass 1.

Draumur har ett extremt trevligt lynne och är väldigt lättriden. Villig men lydig och snäll. Absolut ren i alla gångarter och lättväxlad.

Vill du veta mer kan du maila via Grims hemsida :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Draumur frá Minni-Borg

Draumurs farfar är Svartur som har 10 för pass och tot 8,90 för rid. hans farmor Eydis har 10 för tölt och 8,96 för ridegenskaper. Mamman Drífa är även mamma till Skulasons Dís frá Minni-Borg som är e. Dugur.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 052
Senast: Hazel
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18