Drar Ner Huvudet innan hinder??

Gilette

Trådstartare
Min häst drar ner huvudet innan hindrena och man måste dra upp huvudet på henne hela tiden....ngt tips?
det vanligaste brukar ju vara att hästen drar upp huvudet och till det finns ju martingal...S:

Sv: Drar Ner Huvudet innan hinder??

Varför ska du dra upp huvudet??
Hästen måste ta ner huvudet innan hindret för att kunna bedömma avståndet, vissa gör det mer än andra.
Följ med med händerna mjukt framåt istället för att lyfta upp. Då stör du bara hästen.

Vad är det du tycker är problemet med det?

en del hästar hoppar så... minns nu inte vilken hingst det var, men en del av dennes avkommor gör så, liksom dyker innan hindret, men hoppar fint för det så länge man inte stör den. (såg bland annat en på SM nu senast).

Om hästen hoppar bra över hindret med god teknik borde det inte vara några problem ? Var bara mjuk o följsam i handen , .

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
464
Senast: tanten
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
838
Senast: Seaside
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 930
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar