Dramatiskt med avlivning?

Jag har för mig att distriktsveterinärer både kommer hem och tar sen med kroppen. Iaf så gör de det här men jag bor på liten ort men det kan vara värt att kolla upp :heart
Det skiljer sig mellan olika distrikt. Dessutom kan det vara värt att tänka på att om distriktsveterinären får ett akut fall med tex en ko så går det före en hemavlining, dvs tiden kan behöva ändras akut.

För att gå till trådrubriken.
Jag har varit med om ett antal avlivningar. Både hemma och på klinik. Både hästar och hundar. Samtliga har varit helt odramatiska. Lugnt och stilla och värdigt.

Veterinärer och Lantbrukstjänst gör detta ofta. De är vana.
Deet ingår i att vara djurägare eftersom vi lever längre än de gör. Det är också ett ansvar. Deras liv är i våra händer och det är vår skyldighet att se till djurens bästa före vårt eget.

Jag har för mig att distriktsveterinärer både kommer hem och tar sen med kroppen. Iaf så gör de det här men jag bor på liten ort men det kan vara värt att kolla upp :heart
Vår distriktsveterinär tar inte med kroppen, men det kan vara olika. Däremot kunde vi, om vi velat, fått köra kroppen till vår veterinärklinik och lämnat den där, för kremering. Men vi begravde honom i trädgården. Det var snart ett år sedan, men det känns fortfarande svårt att tänka att han faktiskt fortfarande ligger där - hans fina fina kropp med de silkesmjuka öronen, den vackraste svansen, hans fina huvud..... Ibland tänker jag att det varit lättare om han faktiskt kremerats, då hade han liksom bara funnits i vinden. Många känslor man inte tänkt på kan dyka upp efteråt. Men jag ångrar ändå ingenting.

Jag tog bort min älskade vän i torsdags. Bestämde distriktaren som sedan ringde upp mig på morgonen och en tid under dagen sades.

På plats fick hon lugnande/smärtlindring. Hunden gillar inte veterinärer eller stick men jag höll henne i famnen medans sprutan gavs så hon slappnade av och somnade.

Vi tog hand om kroppen själva så är inte säker på om de kunde ta henne med sig eller om man kunde lämna in henne någonstans. Frågade inte

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 847
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar