Dräktighetsundersökningsmetod

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare bulwark
  • Startdatum Startdatum
Sv: Dräktighetsundersökningsmetod

Absolut inte! Jag menade bara att vissa kan ju börja "lite" tidigt! :D

Jag är ytterst tveksam till att en så ung hingst skulle klara av att verkligen betäcka. Däremot så klättrar alla föl på sin mamma eller andra flockmedlemmar utan att för den skull vara kapabel att betäcka.

KL

Om man tar ett blodprov för o kolla om stoet är dräktigt, hur lång tid tar det innan man får bekräftelsen?

Man kan köpa färdiga stick test som man får svar av på en ½ timme eller något. Ska vara mkt tillförlitliga sägs det... Funkade iaf på min shettis ^^

Åfan...Vart finns det att köpa? :idea:

Jag är ytterst tveksam till att en så ung hingst skulle klara av att verkligen betäcka. Däremot så klättrar alla föl på sin mamma eller andra flockmedlemmar utan att för den skull vara kapabel att betäcka.

Jag såg det aldrig själv. Och vet faktiskt inte om han hade hela "paketet" ute. Men de va vad dem sa. och vad jag förstod så var dem själva förvånde över hur han höll på.
Min ponny försökte betäcka en fjording vi hyrde. Han var ca 13år då och hade typ varit kasterad sen han var ung.
Det jag ville säga var bara att alla hästar följer inte reglerna! Men förlåt i så fall då!!!

Betäckande valacker är inte ovanligt, våra ston gör just nu sitt yttersta för att lära upp fyraåriga valacken till "avelshingst", som tur är är inte han riktigt med på noterna. :D

Tur att det bara är de första brunsterna på äret de är SÅ på för han har det jobbigt nu med galna brudar som jagar honom... :eek:

Såg honom bara göra det en gång. och har aldrig sett det igen.

Till Trådskaparen: Hur går det? Har du kollat tjerna ännu? Ska du fortfarande ta bort dem om dem inte e dräktiga?

Tjejerna är kollade. Icke dräktiga.
Hade bokat tid till idag, men det fick ställas in eftersom min kompis som jag skulle få låna transporten av var så rar och skickade ett sms sent igår och talade om att transporten var fulllastad med skräp.
Ny tid antingen på torsdag eller måndag. Eller hade du någon annan idé? ;)

Tjejerna är kollade. Icke dräktiga.
Hade bokat tid till idag, men det fick ställas in eftersom min kompis som jag skulle få låna transporten av var så rar och skickade ett sms sent igår och talade om att transporten var fulllastad med skräp.
Ny tid antingen på torsdag eller måndag. Eller hade du någon annan idé? ;)

Skulle så j*vla gärna vilja hjälpa dig å ta dem. men jag har ju ingen plats :cry: har bara åtta boxar å sju hästar. plus att en ska på betäckning i juni! vi ska ju typ utöka lite men de blir ju inte fören nästa sommar. suck.... :( Hade jag kunnat hade jag hjälpt dig å dom!!!!!!!! Men jag kan inte just nu :cry: :cry: Förlåt!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka