Dräktighetstest?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ponnymamman10
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 901
P

Ponnymamman10

Hallå!
Finns det något sätt att kolla dräktigheten på sitt sto själv?
Säg något om pregnamare men hittar ingen info. Är det någon som har tips? Har ett förhoppningsvis dräktigt shettissto som jag inte hade tänkt o åka till veterinären med... Fick för mig att man skulle kanske kunna kolla hemma själv....

Sv: Dräktighetstest?

Vet ej om pregnamare säljs i sverige längre. Men du kan googla, jag hittade i usa om inte annat.

Annat är att pendla sitt sto, måste ju tas med liten nypa salt även om de flesta brukar få resultat på det. Du finner trådar om det här på avel.

Enklast och säkrast för att veta om hon är dräktig är ju att ta ut vet som tar ett blodprov för analys.

Eller så får du ge tiden an... att studera kroppen noga samt hålla koll på juver brukar i god tid skvallra om dräktighet.

På de flesta av mina syns nu magarna ganska tydligt.

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 043
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka