dräktighetskoller

jennan

Trådstartare
Hej!

Ngn som vet vad mer man kan göra för att kolla dräktigheten än ultraljud? Jag vill bara veta om ett av mina ston är dräktig eller om det bara är fodermage.
När ska man kunna känna eller se ngt när det gäller fostret?? Mina ston ska alla föla i juni, förutom 1 sopm ska föla i slutet av maj.
Jag hör bubbel och ser rörelser men om det är fostret eller ljud och rörelser från när stona äter det vet jag ej. Kan man egentligen höra skillnaden på detta??

Jenny

Sv: dräktighetskoller

Vid detta laget borde vilken veterinär som helst kunna känna fostret via ändtarmen.

Sv: dräktighetskoller

Hej!

Usch jag som hatar sprutor, de tar jag endast om det är riktigt nödvändigt, det bara måste finnas ett annat sätt, kanske tom ngt man själv kan göra.
Känna på magen ngnstans tex efter rörelser??

Jenny

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 276
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025