Dräktighet

Sv: Dräktighet

ja det är nog därför din är så stor.. jag tror faktist seriöst inte att min kan bli nå större.. Hon är bara 1½ år och det är hennes första kull. Förut har hon alltid varit väldigt smal.. Så det ser väldigt roligt ut nu när hon är så här tjock.. Så jag tror nog att det är dags snart.. hon gör som din katt ligger på min säng, under min säng eller i sin låda. Sen går hon och äter lite imellan åt.. Sen vill hon gärna vara ute nån timme på dagen och några fler på natten. Skulle gärna vilja hålla henne inne så jag har koll på henne.. Men jag kan inte tvinga henne.. har inte hjärta till det..

Vad är det för ras/raser på din katt då?

Det är en äkta... öh... strykarkatt! :D :angel:

En förvildad tamkatt som flyttade in i vårat stall i höstas efter att ha hållt till i skogen/grannans lada i några år. Hon har hela tiden varit mager och eländig och fått många kullar i det fria, varav många ungar har dött. När hon nu bosatt sig i sadelkammaren här och vi såg att hon blivit väldigt tjock så gillrade vi en fälla med kattluckan och fångade in henne för att inte fler kattungar skulle födas, förvildas och dö. :( Hon har aldrig gått att komma nära ute, men efter att ha varit inne några dagar så förvandlades hon till den keligaste kisse man kan tänka sig! Acepterar t.o.m. vår 1-åriga dotters hårdhänta klappande! :love:

Hon får absolut inte gå ut, utan har blivit innekatt på heltid. Hennes intresse för att vara ute är dock väldigt måttligt, hon försöker inte smita ut utan är rätt nöjd med en varm, torr, mjuk och mätt tillvaro! Däremot sitter hon gärna i fönstren och tittar ut! När ungarnba har blivit någorlunda stora ska hon kastreras, och så småningom få lov att gå ut igen. Hoppas bara inte hon återgår till sitt vildkattliv, jag skulle sakna henne väldigt mkt då!

Aha :) Min katts mamma är av den "rasen" ;D Men hon ska ha båda norsk skogskatt och perser i sig om man ska tro ägaren till hennes mamma.. Men men jag bryr mig inte så mkt.. hon är fin som få utan stamtavla eller vad det här folk har på sina katter..

Snacka om att jag var orolig i förmiddags. Hon gick ut igår kväll och kom inte i morse när jag ropade på henne.. Letat överallt på gården.. Men nu efter lunch kom hon in släntrandes och begärde matning :D. Kanske har hon varit ute och letat födsloplatser :D

Nu har hon börjat käka gräs och gå å spy en massa.. eller åtmindståne två ggr.. är det nått jag bör oroa mig för?

Hur går det nordsvensken? Blivit några småttingar??

Jag tror på att det blir i natt jag.. hon har bara legat och dåsat hela dagen och sen helt plötsligt ville hon gå ut. Hon brukar vilja gå ut å göra sina behov men följer med in när jag tar in hästarna. men nu syndes hon inte till. Tror hon ligger på höskullen. Hon var däruppe och grejjade tidigare idag.. Man kan ju hoppas iaf :)

Hur går det nordsvensken? Blivit några småttingar??

Jag tror på att det blir i natt jag.. hon har bara legat och dåsat hela dagen och sen helt plötsligt ville hon gå ut. Hon brukar vilja gå ut å göra sina behov men följer med in när jag tar in hästarna. men nu syndes hon inte till. Tror hon ligger på höskullen. Hon var däruppe och grejjade tidigare idag.. Man kan ju hoppas iaf :)

Snälla, håll katten inne!!! Det är så mycket som kan gå fel vid födseln. En katt som är så tjock kan ha massor av kattungar i magen och risken är stor att någon av dem kanske inte klarar födseln och stoppar upp för de andra katterna i magen. Så om det inte redan är försent, ta in din hona och låt henne få en egen bolåda där hon kan föda sina ungar i lugn och ro.

/Erica

Hon är inne i princip hela tiden. Och nej, det är inte "försent" hon har inte fått ännu..

Min katt håller på å föder nu! hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.. springer runt som en yr höna..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 132
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar