Dräktighet som gått över tiden, berätta hur det gått för andra över tiden

Status
Stängd för vidare inlägg.

welshtoka

Trådstartare
Vi väntar och väntar.
Betäckningsdatum 18 april 2011 och idag ska det alltså vara 353 dagar dräktig. Hon är kollad, magen har dansat jutterbugg senast för 4 dagar sen. lite lugnare nu dock.
Hon verkar ha känt av värkar tidigare men just nu är det hur lugnt som helst. Inga vaxproppar, ibland lite "kondens" på spenarna.

Hur har det gått för andra som gått över tiden?
berätta gärna.
Vi börjar bli nervösa. Hennes andra föl men första i vår ägo, vet inget om hur länge hon gick då.
Vårt tidigare sto som fick 7 föl var klockren och hur tydlig som helst att läsa av. Det här ger bara sömnlöshet o gråa hår.....

(inlägget flyttades av ngn anledning till bilder på våra dräktiga ston:confused:....... testar igen om det här får vara kvar här....)

Sv: Dräktighet som gått över tiden, berätta hur det gått för andra över tiden

Det är ingen fara, upp till 370 dagar räknas fortfarande som normalt och jag vet flera som gått 380... även om det kanske inte hör till vanligheterna. När stona går över är det för att fölen helt enkelt inte är klara än.

Det längsta kända jag vet är 445 dygn men det får väl betäcknas som högst onormalt och låg sannolikhet. :p

Sv: Dräktighet som gått över tiden, berätta hur det gått för andra över tiden

I tråden om bilder på dräktiga ston avhandlas allt om årets dräktigheter. Därför flyttades din tråd och därför låser jag denna.

Görel - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 611
Senast: ponniplutt
·
Avel Vi väntar och väntar. Betäckningsdatum 18 april 2011 och idag ska det alltså vara 353 dagar dräktig. Hon är kollad, magen har dansat...
2
Svar
33
· Visningar
11 205
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård