Nu har vi fått ett mörkt hingstföl, och jag lämnar härmed tråden. Bilder kommer förhoppningsvis i föltråden, men hittills ser båda ut att må bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu köpte jag en burk Immulix på GHS till mässpris, ska bli så spännande att se hur det fungerar (om typ 2,5 mån...)!I år köper vi hem plasma vi kan förvara i frysen istället. Även om stoet avlider så kan man oftast mjölka ur dem en hel del råmjölk, så vi har hittills inte haft nytta av något SOS-kit vi haft. I och för sig kan det hända saker som gör att stoet inte utvecklar någon råmjölk, men för mig känns plasma som ett mer självklart val.
En refraktometer kan du sälja igen om du inte tänker ta fler föl, ser folk som söker inför varje säsong Jag tycker den är bra att ha, köpte från Överb**ga Gård.
För andra året köper vi hem Immulix - har aldrig haft fölungar som är så fina i magen tidigare. Väl värd investering tycker jag
Nu köpte jag en burk Immulix på GHS till mässpris, ska bli så spännande att se hur det fungerar (om typ 2,5 mån...)!
Min tanke är väl lite att minska klabbandet med bajsig fölrumpa och förhoppningsvis få mindre reaktioner vid fölbrunsten.Spännande! Vi hoppas såklart att vi skall se lika fint resultat i år som förra.  Har en uppfödning i stallet som medicinerats kraftigt som föl som nu är extremt känslig i magen och inte tål stall vattnet, och med det i huvudet kändes det ganska självklart att det för oss är värt de 1500 kr som Immulix kostar, om vi bara får en positiv effekt. Förra årets metacam-barn som fick Immulix har inga som helst problem med matsmältningen. Om det är helt pga. Immulix, tur eller natur får vi väl aldrig veta, men det känns bra ändå att köpa det
Dygn 334, grågrumlig mjölk och 22 på reffen! Hon beter sig inte som att det är nära men det borde det väl vara med det värdet?
Anropar reff-experten @cirkus !
Ok. Då kanske det dröjer lite ändå. Hon skulle behöva föla idag eller imorgon om jag ska vinna vår trerättersmiddag i år. Men som vädret är här (snöstorm) så är det bättre att hon väntar till helgen då vädret skulle bli bättre.Min brukar toppa på 28-30 och sen gå lite neråt (eftersom hon brukar läcka sista dygnet.
Ok. Då kanske det dröjer lite ändå. Hon skulle behöva föla idag eller imorgon om jag ska vinna vår trerättersmiddag i år. Men som vädret är här (snöstorm) så är det bättre att hon väntar till helgen då vädret skulle bli bättre.
Ja gud ja, hon är på dygnet runt bevakning.
Jag hade vakat ändå
Ja, det verkar så. Ingen action på Olivia-TV alls.. Om drygt en timme får jag gå och lägga mig för då tar sambon över.@Emiro Mira hade 24 och fölade två timmar senare. Vid ny mätning direkt efter fölning hade värdet stigit till 30+ på reffen. Det har hänt att väder sjunkit för ett av de andra stona också, där dröjde det några dagar till Det är lite High Chapparal med mjölken känns det som...