Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dygn 396 hos oss här nu. Det tar på dagarna
ehum... 296396 jisses - jag har nog aldrig hört om ett sto som gått så många dygn. Är ni säkra på att hon inte är tom?
396 jisses - jag har nog aldrig hört om ett sto som gått så många dygn. Är ni säkra på att hon inte är tom?
Storebror till min bakades i 374 dagar. Den var ändå superliten när han kom ut...Men visst var det väl någon här som fick ett väldigt välbakat föl för några år sedan? Och höll på att vaka ihjäl sig mer eller mindre
ehum... 296
Blev lite fel där
Jag var en av dom 382 dagar o sen gick det åt skogen så det blev varken föl eller mitt fina sto kvar.Men visst var det väl någon här som fick ett väldigt välbakat föl för några år sedan? Och höll på att vaka ihjäl sig mer eller mindre
Hur långt innan börjar mjölken smaka sött?
Smakade en droppe nu då hon började läcka några droppar när hon kom in i boxen och den smakade sött.
Vågar jag gå å lägga mig i natt?!
Nja, det var lite torkad mjölk på spenarna när jag tvättade av dom. Sedan borstade jag henne typ 20 min och då var dom krutrorra hela tiden. Släppte in henne i boxen och hon började äta. Tittade till henne 15 min senare och då hängde det droppar där. Smakade en droppe och den smakade sött. Men efter det kom ingen mer droppe under de 20 min jag var kvar.Om hon läcker så att det droppar så hade jag absolut inte gått och lagt mig.
Jag hade gått o lagt mig o ev ställt klockan för en titt i halvtid.Nja, det var lite torkad mjölk på spenarna när jag tvättade av dom. Sedan borstade jag henne typ 20 min och då var dom krutrorra hela tiden. Släppte in henne i boxen och hon började äta. Tittade till henne 15 min senare och då hängde det droppar där. Smakade en droppe och den smakade sött. Men efter det kom ingen mer droppe under de 20 min jag var kvar.
Väldigt kännslig över rygg, rumpa och under magen. Brukar inte vara så.
Mjölken är fortfarande lite för blaskig för att jag ska tycka att den är "klar" och fortfarande bara 18 på reffen.
Märkligaste beteendet har hennes shettiskompis som inte rört höet sedan hon kom in. Brukar ju kasta sig över höet, känner hon att något är på gång tro? Och hästarna som är kvar ute på lösdriften gnäggade efter henne när hon gått in. Brukar dom inte göra...
Dygn 322 idag.
Visa bifogad fil 14364
Nu en timme efter förra kollen så har reffen stigit till 23 och det kommer nya mjölkdroppar men inte så att det droppar konstant.Jag hade gått o lagt mig o ev ställt klockan för en titt i halvtid.
Jag var en av dom 382 dagar o sen gick det åt skogen så det blev varken föl eller mitt fina sto kvar.
Men visst var det väl någon här som fick ett väldigt välbakat föl för några år sedan? Och höll på att vaka ihjäl sig mer eller mindre
Reffen visade ju 30 i morse och nu kl 22 visar den bara 15
Normalt?!