Är ny här, eller har i alla fall inte varit inne på typ...8 år, sist jag hade dräktigt
Men nu har jag ett sto ute i hagen som är rund som en tunna och idag inne på dygn 310. Hon är e. Solos Carex - Nactus och är betäckt med Higcruiser.
Har inte direkt sett några tecken på nära stående fölning mer än att juvret börjat växa. Men igår kväll hade hon gula kristaller i juvret och bäckenbanden hade släppt lite.
I kväll var det mer kristaller och när jag tog bort dom så kommer det droppar med vattnig vit mjölk. Kollade med reffen och det visar redan 18!
Bäckenbanden ännu lite slappare och slemhinnorna mörkare och tycker att hon är något mer svullen runt öppningen än igår.
Hon är 16 år och detta är hennes första föl så jag har ingen aning om hur länge hon har tänkt gå och vilka tecken som är normala för henne för att kunna förutspå när hon ska föla.
Hon har ätit mindre hö sista dagarna, nästan inget hö inne på natten och inte särskilt mycket ute på dagen heller. Men kraftfodret vräker hon i sig.
Känner mig lite ringrostig då det är 8 år sedan jag väntade föl sist
Vad tror ni mer erfarna?
Hon är beräknad till 18/5 och får gärna knipa några veckor till då det fortfarande är snö här uppe i norr...