Dräktiga ston 2016/2017

Moderatorn passar på att hälsa att fölbilder hör hemma i föltråden liksom grattis. Gilla-knappen kan användas till det.

Ser fram mot att få se bilder på din lille där:)

Tycker ni att dom har vuxit? :) Jag tycker dom ändrat sig mycket bara över natten.

18136258_10155116740055692_1563589965_n.jpg

Ditt sto ser ut att ha ett tag kvar, när du tar bilder så ta gärna likosm bakifrån och snett framifrån också. Underifrån tycker jag inte är lika lätt och se helheten på juvret.

Denna väntan, jag älskar den när man är så nära :D
Som jag sagt så länge nu, längtar tills jag får börja fölvaka :love:

Tack! Så det är inte helt ovanligt att de fölar såhär pass tidigt? Både mitt och stoets första och har henne 1,5 mil bort.. som tur var van stallägare som övervakar och kamera inom några minuter:)

Bägge mina föddes på dygn 317 och 318, absolut inte prematura. Håller tummarna att allt går bra!

@Nalasmatte ang bäckenbanden är det väl det som går på var sida om svansroten så nog bör det vara rätt ställe du klämmer på, ser lite dåligt och det gick inte och förstora bilden för mig.

Delvis kl.
Idag hade min tjej sådan där klet i svansen igen, liten droppe kvar utanför vulvan.
Rosa/lila otroligt segt slem, som stelnar när det varit ute i luften ett tag.

Vad är det?
Rensning eller?

Det är sånt hon hade förut i två omgångar, men då var första gången iaf med lite blod nu såg jag inget blod utan bara detta kletet.

Pigg och glad i övrigt, så jag är inte orolig men fundersam över det givetvis.
Sen sitter det som gjutet i svansen om det hamnar där, vilket det oftast gör :angel:
Funderar på om jag ska börja fläta svansen upptill...

Glömde ju såklart fråga, halmar ni upp boxen direkt eller avvaktar ni närmare fölningen?
Sedan, mockar ni både kiss och bajs eller gör ni bädd under halmen?

Ska åka och köpa småbalshalm i helgen tänkte jag :)

@Nalasmatte ang bäckenbanden är det väl det som går på var sida om svansroten så nog bör det vara rätt ställe du klämmer på, ser lite dåligt och det gick inte och förstora bilden för mig.

Delvis kl.
Idag hade min tjej sådan där klet i svansen igen, liten droppe kvar utanför vulvan.
Rosa/lila otroligt segt slem, som stelnar när det varit ute i luften ett tag.

Vad är det?
Rensning eller?

Det är sånt hon hade förut i två omgångar, men då var första gången iaf med lite blod nu såg jag inget blod utan bara detta kletet.

Pigg och glad i övrigt, så jag är inte orolig men fundersam över det givetvis.
Sen sitter det som gjutet i svansen om det hamnar där, vilket det oftast gör :angel:
Funderar på om jag ska börja fläta svansen upptill...
Mitt sto hade en slemsträng på ena bakbenet för drygt en månad sedan. Vilken dag är ni på? 346 här.. och inte många tecken alls...

272 dygn idag. Har stått och känt på magen när hon äter sin kraft och det har varit liv och rörelse men nu känner jag inte ett skvatt sedan ett par dagar :crazy: Är säkert som det ska men då jag varit med om tråkigheter tidigare är jag mer orolig än normalt. Stoet annars är som vanligt, matglad, obekymrad och med stor stinn mage.

Idag såg jag hur fölet rörde sig i magen på darina. Kom stora sparkar och magen böljade liksom. Beräknad om mindre än 2 veckor. Dock inte mycket till juver än. De går upp och ner nu när vädret är så trist.

Glömde ju såklart fråga, halmar ni upp boxen direkt eller avvaktar ni närmare fölningen?

Jag har spån som botten (har normal mängd). Halmen tar jag in först när det börjar bli aktuellt då jag gärna har så ren och fräsh halmbädd som möjligt tills fölet kommer.

Vi la in halm i generösa mängder ut med väggarna. Just för att det ska vara lätt att få tag i vid behov. Samtidigt så ska höga "halmkanter" ut med väggen även minska risken för att fölet kläms mot väggen :)

Ditt sto ser ut att ha ett tag kvar, när du tar bilder så ta gärna likosm bakifrån och snett framifrån också. Underifrån tycker jag inte är lika lätt och se helheten på juvret.

Denna väntan, jag älskar den när man är så nära :D
Som jag sagt så länge nu, längtar tills jag får börja fölvaka :love:

Okej är de sådana här vinklar du menar? Bilderna är tagna nu ikväll :)

18110265_10155119203830692_1023312557_o.jpg

18143138_10155119202695692_1323127933_n.jpg

Vilket dygn va din pålle på? :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka