Dräktiga ston 2016/2017

Ja nog skall den sjunka lite innan fölningen, märkligt?

Ja visst är det.
Jag läste sen att tempen kan gå upp för att sedan sjunka. Men det kan handla om kort tid så man kanske missar det. Jag vet inte :o

Hon har fyllt juvret ännu mer nu och imorse var hon mörkare i slidan. Har inte legat ner inatt vilket hon brukar. Det går framåt iallafall :)

@Nalasmatte
Mitt förra sto stod hela natten innan hon fölade, annars låg hon ner hela tiden.
Många ston gör tydligen så natten innan dom skall till och föla, kanske är ett tecken på din med? =D

@Nalasmatte
Mitt förra sto stod hela natten innan hon fölade, annars låg hon ner hela tiden.
Många ston gör tydligen så natten innan dom skall till och föla, kanske är ett tecken på din med? =D

Jag hoppas det! Vore perfekt med föl i helgen :D
Har varit ute på en liten promenad och hon har fått äta massa gräs, och det är sol och varmt :)

Min gick över en vecka förra året så kanske hon gör det i år också..då får vi vaka tillsammans :angel: kanske föröka hålla varandra vakna :wtf:

Dygn 300 idag!
Har tillbringat eftermiddagen med att rensa hästapoteksväskan, packa massor med "bra att ha" grejer, så att allt ligger i redo i bilen om det skulle bli bråttom.
Ska till stallet ikväll och kolla juverstatus :o

13 dagar kvar till BF idag. BB-väskan är packad och idag ska mammahäst få ny grimma. Och så ska hon slippa lite vinterpäls. Vi är där 4 dagar i veckan och har ju passning dygnet runt. Egentligen inga tecken på att det är dags, men varje gång jag kommer tänker jag: är det inte lite mer utfyllt juver? Men det är nog mer önsketänkande.

Såhär ser min ut idag på dygn 335

IMG_20170428_160223_zpscu7ii6ut.jpg
[/URL][/IMG]

Ja vi får se hur våra damer gör, jag vill ha bebis nu :o

Idag har vi hämtat hem hö, fick dock inte hem så mycket som jag ville ha så detta räcker väl "bara" ca maj ut, så vi får se.
Därför tänker jag hålla lite på insläppet till nya hagen, hon får gå över på söndagkväll alt måndag förmiddag.

Den där babyväskan har jag heller inte ordnat helt ännu, tur man har lite tid :p

Men idag är hon faktiskt på 290dygn =D

Vårt andra sto är på dag 294 och har en riktig vilde i magen. På vårt första sto kunde vi inte se några direkta sparkar eller rörelser som vi kunde förknippa med fölis i magen men den är desto vildare nu när den är ute... :laugh: Så kanske nästa unge blir lite mer blyg när den ser världen, för den andra är verkligen helt orädd för allt. Tror nog den ungen längtar extremt mkt till att få en kompis och den stackarn kommer få fullt upp om den ska hänga med den här räsern. :D

Då ligger våra ganska nära varandra =D

Ja Miraz föl är en riktig vilde även den, och vad den håller på nu för tiden också. Hela magen gungar ibland och det är rejäla kickar, så pass så man undrar hur hon bara kan stå orörd. Måste ju liksom kännas :p

Vårt andra sto är på dag 294 och har en riktig vilde i magen. På vårt första sto kunde vi inte se några direkta sparkar eller rörelser som vi kunde förknippa med fölis i magen men den är desto vildare nu när den är ute... :laugh: Så kanske nästa unge blir lite mer blyg när den ser världen, för den andra är verkligen helt orädd för allt. Tror nog den ungen längtar extremt mkt till att få en kompis och den stackarn kommer få fullt upp om den ska hänga med den här räsern. :D
Har också MASSOR av sparkar här! ... 351 dagar.... o ser inte helt färdigt ut. trött!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka