Dräktiga ston 2016/2017

Under dagen har hon fyllt juvret ända bak, har inte haft alls mycket bakåt innan. Och det sprutar vätska så fort jag rörde, har inte gått få ur en ända droppe innan

DSC_0059_zps3pfp8lmf.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0057_zps3dwah7o8.jpg
[/URL][/IMG]

Min älskade lilla häst =D

1D647F5B-8D63-4D50-A6DF-6ABAC6229A25_zpsqyivct2t.jpg

FA3DB0CD-1A12-4A50-BD65-42C7F2A9494E_zpsynfe1lgj.jpg

Något större juver idag, men vi har haft fint väder, väldigt varmt på förmiddagen men sen blev det lite kyligare på eftermiddagen, mest för blåsten tror jag.

När ska den varma våren komma???

Under dagen har hon fyllt juvret ända bak, har inte haft alls mycket bakåt innan. Och det sprutar vätska så fort jag rörde, har inte gått få ur en ända droppe innan

DSC_0059_zps3pfp8lmf.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0057_zps3dwah7o8.jpg
[/URL][/IMG]

Aldrig sett ett stå fylla ut sådär pass bakifrån.
Spännande, bara hålla koll på henne nu :)

Inte jag heller, ser ganska roligt ut. Fick en chock när jag såg det!
Var ute hos henne för en timme sedan, då hade hon slem på bakbenen och vätskan i juvret var vitare. Hon låg ner redan vid 21, hon brukar lägga sig runt kl 01.
Håller koll i kameran :D

Ojoj då kanske fölis är på gång nu då?
Håller tummarna

:)Min är på 332 dagar idag och hon har haft ett väldigt spänt juver ganska länge och bäckenbanden är väldigt slappa. Slapp i slidan med men hon har stått lugnt som en filbunke på nätterna hittills. Vi bor vägg i vägg med stallet och har både kamera och Horse Alarm på. Men idag, äntligen hade hon börjat få små "krustor" på spenspetsarna. Hennes juver liknar precis ditt stos, Nalasmatte. Så vi får kanske samtidigt! Håller tummarna för oss båda:)

Såhär såg det ut kl 11 i förmiddags:
DSC_0071_zps9nddp9eo.jpg
[/URL][/IMG]

Sen började hon gå runt och försöka lägga sig så hon fick komma in i boxen. Hon la sig direkt även att det var massa folk där. Några timmar ytterligare ser det ut såhär:

DSC_0074_zpsqfojqbul.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0076_zpsl4fcjvjx.jpg
[/URL][/IMG]

Är det första gången för din med? Vad är det för stam på stoet och vilken hingst är det? Min har inte lagt sig de senaste nätterna. Vi ser att hon vill och halvvägs sjunker ner men sen ser det ut som om hon inte vågar.

Jag har varit och pysslat med M idag, mest i hennes fölhage medan hon skulle stå och hänga på mig :p Mycket gamla hörester och bajs som jag försökt kratta ihop runt omkring öppningen och höbingen samt vattnet.

Har lämnat ett par högar i hagen nu, orkade inte springa mer vändor idag :o Det var varmt och jobbigt. Så hoppas inte hon rört runt dom sen.

Väldigt gosig idag, kanske extra för att hon står själv nu :angel: fast hon är iof alltid gosig och pussis :love:

Men skönt och ha henne i sin hage nu, men lite nojig över hur kvällen ser ut. Dom skjuter en del raketer nere i byn på sista april.

Är det första gången för din med? Vad är det för stam på stoet och vilken hingst är det? Min har inte lagt sig de senaste nätterna. Vi ser att hon vill och halvvägs sjunker ner men sen ser det ut som om hon inte vågar.

Ja det är första gången för henne. Hon är efter Majim - Quite easy, och ör betäckt med Aerline h :D
Precis så gick hon och gjorde i hagen idag, men la sig så fort hon kom in i boxen

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar