Hade hoppats att det skulle börja hända något nu men hon står som en filbunke i boxen... Min är dräktig med Bravour och hon är efter Cartier-Cortez.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har hållit tummarna! Hur har det gått? Inga tecken här på 353d.....
Då blev det nästan samtidigt!Fick också föl inatt, lr ja igår kväll klockan 23,15 föddes en stor brun hingst med en liten stjärn
Intressant att se hur många följer liknande förlopp ändå... Tydliga tecken m fyllda spenar vit mjölk o så händer ingenting o ingenting... o så vips ett par h senare kom fölet!Hade hoppats att det skulle börja hända något nu men hon står som en filbunke i boxen... Min är dräktig med Bravour och hon är efter Cartier-Cortez.
Ojoj! det var dramatiskt! låg fölet felvänt alltså? upp o ner? Var det hennes första? Vilken tur att du o stoet fick snabb hjälp!Min blev väldigt orolig och nästan sprang runt i boxen, varvat med att stå och krafsa med frambenen så det flög halm runt henne. Ca två timmar höll hon på så, låg ner ibland också. Sen gick vattnet vid 22,45. Vid 23 såg vi fortfarande bara blåsan och då kom uppfödaren till mitt sto och hjälpte till, hon letade fram en hov och den låg uppochner. Så hon och min man fick kämpa ihop med stoet och dra, så kom nosen, vilken lättnad! (Vi trodde först att den låg bakochfram) Sen tog det ytterligare en stund och mycket möda innan han var ute. En riktig bjässe, hon hade aldrig klarat det själv. Puh alltså jag tyckte det var hemskt
Men båda mår bra nu och jag också haha
Ojoj! det var dramatiskt! låg fölet felvänt alltså? upp o ner? Var det hennes första? Vilken tur att du o stoet fick snabb hjälp!
Usch som du skräms.. Har inte haft felläge tidigare o sitter nu o googlar.. Min erfarna granne kommer hem imorgon, har hon väntat såhär länge kan hon vänta lite till!Verkligen och jag höll mig i bakgrunden, både för att jag själv är gravid och hade aldrig kunnat dra så, och för att inte sända mina känslor till mammahäst.
Ja han låg uppochner, så dom fick vrida runt honom. Ja hennes första var det.
Ja herregud alltså, verkligen guld värt att ha någon så erfaren i sin närhet
Usch som du skräms.. Har inte haft felläge tidigare o sitter nu o googlar.. Min erfarna granne kommer hem imorgon, har hon väntat såhär länge kan hon vänta lite till!
Nej det förstår jag! men bra att var lite mer förberedd! har väntat så länge så jag har lite nerverna utanpå här m förstföderskan! Gläd dig åt att det gick bra!Förlåt, absolut inte meningen att skrämmas
Min blev väldigt orolig och nästan sprang runt i boxen, varvat med att stå och krafsa med frambenen så det flög halm runt henne. Ca två timmar höll hon på så, låg ner ibland också. Sen gick vattnet vid 22,45. Vid 23 såg vi fortfarande bara blåsan och då kom uppfödaren till mitt sto och hjälpte till, hon letade fram en hov och den låg uppochner. Så hon och min man fick kämpa ihop med stoet och dra, så kom nosen, vilken lättnad! (Vi trodde först att den låg bakochfram) Sen tog det ytterligare en stund och mycket möda innan han var ute. En riktig bjässe, hon hade aldrig klarat det själv. Puh alltså jag tyckte det var hemskt
Men båda mår bra nu och jag också haha
Just det, filmade lite snabbt innan jag tog ur henne för och kunna visa er...
Snälla jag behöver hjälp!
http://vid577.photobucket.com/albums/ss213/mysakuragirl/Miraz draktighet 2017/D2171F28-59B2-44FD-B703-63E4A14E1603_zpsn76gdcqi.mp4