Dagen uppdatering är bättre!
M fick gå ner i sin hage först, och hon började käka sin mat och var mycket lugnare än igår. Sen såg jag att hon stod och skrapade och skrapade och ville ut, flyttade sig till ett annat ställe och stod och tittade, sen kunde hon skrapa igen.
Sen plötsligt gå och rota i gräset lr i höet för att sen skrapa igen.
Med andra ord betydligt lugnare idag, hon fick stå där någon timme och det var inte alls den där stressen däremot var det ENORMT mycket mygg, satt överallt på henne
VAD SKA MAN HA FÖR MEDEL NU?
Släppte över henne till stona över natten innan jag åkte, hon sket fullständigt i dom och sprang istället upp och ställde sig vid sidan om vindskyddet.
Så jag har pratat med stallägaren och nu ska vi se till och fixa till en ställning som man kan fästa på traktorn och som ska kunna lyfta ner lilla ligghallen ner till Miraz, den lär dock saneras först eftersom den står i "kvarka" hagen.
Traktorn har redan varit där inne och rört runt allt bajs och jord för växligheten samt dagen efter i den hagen M går i nu så jag oroar mig inte över att den åker in där, men jävlar vad jag ska skura ligghallen innan den ska in i fölhagen!
Imorgon bitti tänker jag åka förbi stallet och släppa henne i fölhagen och verkar hon lugn där direkt så låter jag hon stå kvar där medan jag åker till jobbet, hon var ju som sagt lugnare idag, var dock väldigt irriterad på myggen så vet ej om det är en faktor att hon vill därifrån?
Kändes bättre idag, just att inte se henne stressad.
Men nog fan blir hon förbannad på mig när hon inte får som hon vill
Vilket humör hon fått nu med dräktigheten, även om man sällan märker av den, men den finns där
Så med andra ord, jag avvaktar med delning av ny hage, om det bara är lite "invänjning" med Mickey i hagen bredvid så vore det toppen. Denna hagen är absolut bästa som fölhage!