Dräktiga ston 2016/2017

Jag tycker hon ser betydligt mer redo än min! Ja håller med dig om att fölen gärna får komma nu. Det börjar bli märkbart att man vart vaken nattetid dom senaste 4 veckorna

Vi har inte ens börjat vaka på min. Hon är på dygn 333 eller så. Men ser inte tillräckligt färdig ut. Hon kommer in på box nu i helgen och då blir det kamera och/eller sele på

Jag tycker hon ser betydligt mer redo än min! Ja håller med dig om att fölen gärna får komma nu. Det börjar bli märkbart att man vart vaken nattetid dom senaste 4 veckorna
Ja men då är det ju bara en dag mellan våra :) Kul att vaka med nån ;) Ja nu är jag gode less, hon hade ju vit mjölk för snart en måna sen, så varje kväll har jag ju tänkt nuuu kanske ;) Ögonen går i kors ;) Men spännande är det :)

Min var förvisso förstföderska så vi hade inget mönster att utgå ifrån men hon hade inga tecken på att det var dags. Inte i närheten av helt fyllda juver, ingen vit mjölk eller skillnad i vulvan, visserligen släppta bäckenband sedan 1,5v men ingen minskad aptit eller oro. Trots det regelbundet kollad under natten och vid morgonen vid utsläpp då hon var på dag 342. 30 min efter utsläpp i hagen visade sig fosterblåsan och fölungen var på väg. Så de kan onekligen luras duktigt! :) Kämpa på, alla sömnlösa nätter är bortglömda när man väl fått belöningen! :)

Det verkar vara ett argt föl!.. :P sparkar så att hela magen flyttar sig.. Fyraårig förstföderska Langs Noblesse 343d och jag lyckas inte lägga in bild på juver av ngn anledning ..

Inget föl här heller. Hon är typ som vanligt igen, förutom att hon verkar väldigt trött på magen och sparkar med bakbenen mot magen ganska ofta. Idag har jag fått hem ett birth alarm, så nu behöver jag inte ha hökögon på henne dygnet runt iaf :)

Ingen fölis blir lite knas på henne:p!Kollade mjölken med refraktometern igårkväll och det låg på 17.
Kämpig väntan när hon visar så många tecken!.. Mitt sto är på 344 d o inte så många tecken el fullt ifyllt juver än. Men pratade just m annan uppfödare vars förstföderska gått från knappt ifyllt juver alls till att föla på tre h! Jag har letat efter skala på Refraktometern men inte hittat.. Vad betyder 17?

Kl

Hittar dåligt med info om birth alarmet..
Tål den regn? Det ska regna imorgon och vara ganska kallt, kan jag sätta den uppepå täcket?
Hur hårt ska den sitta?

Kl

Hittar dåligt med info om birth alarmet..
Tål den regn? Det ska regna imorgon och vara ganska kallt, kan jag sätta den uppepå täcket?
Hur hårt ska den sitta?
Är det en sele du har? Vi har en som fästs i grimman. Ena märren tog av sig sin i hagen med lervälling, sen snöade det typ 1 dm som därefter töade bort innan jag hittade dosan nedtryckt i leran en vecka senare, fortfarande fullt fungerande. Den tålde det iaf men vet inte om detsamma gäller selen.

Kämpig väntan när hon visar så många tecken!.. Mitt sto är på 344 d o inte så många tecken el fullt ifyllt juver än. Men pratade just m annan uppfödare vars förstföderska gått från knappt ifyllt juver alls till att föla på tre h! Jag har letat efter skala på Refraktometern men inte hittat.. Vad betyder 17?
Ja hon har ju varit orolig i många dagar nu och som sagt det kan gå snabbt hoppas den kommer snart;)

Är det en sele du har?

Ja det är sele. Ska tydligen funka om man sätter en plastpåse på bara fick jag höra nu, så bra :)

Ikväll ör min prinsessa bekymrad. Har sett henne sparka och lyfta svansen måååånga gånger under dagen. Juver är oförändrade, men tempen har gått ner från att alltid ligga på 38,2 till 37,7 nu vid insläpp.
Och hon har inte legat ner i hagen på två dagar, har hon alltid gjort innan. Sen tycker jag att magen sjunkit och rumpan är kantigare.
Vad tycker ni?
Och sen undrar jag om det är rätt ställe jag trycker på angående bäckenbanden? :o

IMG_20170422_210855_zpso79ti9xk.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0042_zpsl5vodrqg.jpg
[/URL][/IMG]

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka