Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också så himla glad i min sto-flock. Mitt äldsta sto är så klok - leder alltid in hela flocken i skugga när det är som varmast och under träden när det är ös-regn. Och så talar hon alltid om för mig om något är galet heart
Oj, det var en stadig bit Min går som sagt på bete fortfarande och är lite rund där men inte farligt. Under året kommer hon att ha fri tillgång i hagen men som sagt med ganska snåla värden. Inte alls optimalt foder för ett avelssto men jag tror det blir bra i år, jag är beredd att komplettera så som det behövs. Sist hon var dräktig vräkte jag på henne mat även på natten men i år får hon allt klara sig på mindre.Min är på 135 dygn och går på en väldigt (!) väl uträknad foderstat sen 1,5 månad tillbaka. Hon står på halm (vilket hon äter glatt av, hela boxen är typ länsad på morgonen trots att jag lägger in 0,5 bale per dag....). I övrigt äter hon precis det som hon behöver för att täcka alla värden, inte ett hekto mer, plus extra selen och biotin. Dessutom rids hon några dagar i veckan, förvisso inte hårt men de övriga står bara i hagen hela dagarna och äter mat. Det är den enda av 5 hästar som jag behöver räkna ut foderstat med millimeterprecision på, men så har hon vägt cirka 100 kg för mycket till att börja med också... Kan ju bifoga bild på hur hon såg ut när hon inte stod på "diet"men hade fri tillgång på fjolårshö. Till vänster Escudo-stoet som fortfarande ser ungefär likadan ut i hullet trots bete och extra kraftfoder samtidigt som hon inte rids...
Kul, ser att mina önskemål är rätt lika med dina, har också ett lite "eget" sto men med en enorm arbetsvilja, är också väldigt vaken och snabb i sina reaktioner (ibland iaf), lite lång i ryggen, dock inte så stor som din. Är ju ett RP-sto på ynka 154 cm, men jag är glad om blivande häst stannar runt 160. Valde också Hip Hop, och hoppas på en hingst (vallack), har faktiskt "bestämt" att det är en hingst , okomplicerad m alla hovarna på jorden . Ska in på torsdag och kolla så den är kvar därinne.Hoppar in med här. Har ett Briar sto dräktigt med Hip Hop nu på dygn 104. Hoppas på en härlig individ med båda fötterna på jorden som kan bli vår nya familjehäst. Mamman har lite egna idéer och är väldigt vaken o kvick, varit lite av en enmanshäst men modig till tusen och litar på sin ryttare. Har utvecklat en god hoppteknik och har fin galopp. Det vi vill förbättra är traven som är lite kort,ryggen som är lite lång och få en ngt mindre häst (mamma är ca 174 cm).
Min är på 65 nu och vi har inte heller kollat någon mer gång efter 1a. Flyttade henne till stallet med ridhus igen nu så hoppas få klart inridningen innan hon ställs av helt igen.
Det ska du se att ni hinner Många månader tills du ställer av henne.
Min tanke är att fortsätta utbildning utav min också under dessa månader, lugnare pass givetvis men hoppas vi kommer någonstans.
Idag var en sådan där dag då min häst såg spöken precis överallt under den lilla skrittur vi tog i skogen, trodde detta hade lugnat ner sig lite men hon visade tendensen till spöken redan från det att jag plockade ut henne från hagen...
Även jag valde Hip Hop och har ett sto som verkar likna era i temperamentet. Hoppas att vi alla tre kan få våra önskningar tillgodosedda.Kul, ser att mina önskemål är rätt lika med dina, har också ett lite "eget" sto men med en enorm arbetsvilja, är också väldigt vaken och snabb i sina reaktioner (ibland iaf), lite lång i ryggen, dock inte så stor som din. Är ju ett RP-sto på ynka 154 cm, men jag är glad om blivande häst stannar runt 160. Valde också Hip Hop, och hoppas på en hingst (vallack), har faktiskt "bestämt" att det är en hingst , okomplicerad m alla hovarna på jorden . Ska in på torsdag och kolla så den är kvar därinne.