Dräktiga ston 2016/2017

5719-1492345625-db96fc97ac9a55d443ec79593aa3a12c.jpg

@Jealle ojoj, ja det där ser ju ut och vara väldigt nära.

Tror nog precis som Fritidsryttare att det nog kommer en liten bebis snart :D

Ja visst ser det nära ut! Bilden är från igår på dan men den kom inte natten till idag som sagt. Hoppas på denna natt! Jag kommer tyvärr inte kunna vara med nu. Otroligt tråkigt! Men för nya ägaren tlll stoet som nu vakar på nätterna så hoppas jag verkligen det här är hennes sista vaknatt. Stoet har dock haft "vaxproppar" under en tid nu men mjölken har varit väldigt genomskinlig. Igår var den lite grumligare men på kvällen så var den genomskinlig igen...
Så otroligt spännande att se vad som kommer ut. Hoppas på ett sto med fyra vita ben:D men blir nästan lika glad över en helbrun hingst:p Mest hoppas jag så klart på att allt ska gå bra och att ungen är frisk och sund!

Lite orolig att behöva klippa mitt caslickopererade sto själv hon fölar innan Tisdag då vet kommer ut.Ordnsr sig säkert då min sambo gjort det tidigare men det är ändå lite oroande

Dag 339 :) Ikväll hade bäckenbanden släppt :) då det är min första egna fölning så har jag tänkt att 'hur ska jag kunna se när det händer' men då jag tog in hästarna och gjorde kvällens genomgång så var det vääääldigt tydligt :) :)

Hur långt bort brukar det vara att de fölar efter att de släppt?

Dag 339 :) Ikväll hade bäckenbanden släppt :) då det är min första egna fölning så har jag tänkt att 'hur ska jag kunna se när det händer' men då jag tog in hästarna och gjorde kvällens genomgång så var det vääääldigt tydligt :) :)

Hur långt bort brukar det vara att de fölar efter att de släppt?

Jag har ingen tidigare erfarenhet men min började släppa sina för två veckor sedan och än är det inget föl i sikte, vi är på dag 340 idag. :meh: Hon stönar och verkar ha det lite besvärligt när hon ligger ned men i övrigt är hon precis som vanligt, juvren är spända men spenarna behöver sannolikt fyllas på mer. Jösses vad dagarna går sakta när man vakar! :wtf:

Haha, meeen neej ;-D inte 2 veckor till :P Fast hon har säkert släppt lite innan, bara jag som är för ovan för att se.. Men ikväll gick det verkligen upp för mig då hela rumpan hängde ner.. Juvret är jätte spänt och fyllt MYCKET bara sen igår, vätska har hon haft i över två veckor, men är fortfarande genomskinligt gul, tempen är densamma som den varit...
Vill ju lägga in bilder men lyckas inte få till det !! :/

Hade gärna också sett en bild på helt släppta :) svårt att avgöra.. Försöker förstå mig på hur jag ska ladda upp foton men vill inte fungera. .. :(
Kvällen här verkar då lugn, vakar genom babyvakt kameran o nu står hon lugnt och tuggar hö,.. Legat ner o rört sig runt tidigare ikväll....
Har två föl av henne sen tidigare (ej egen uppfödning) men ena fyllde fyra i fredags och andra ett (igår) söndag, så bara för att så gissar jag föl på tisdag ;)

Hade gärna också sett en bild på helt släppta :) svårt att avgöra.. Försöker förstå mig på hur jag ska ladda upp foton men vill inte fungera. .. :(
Kvällen här verkar då lugn, vakar genom babyvakt kameran o nu står hon lugnt och tuggar hö,.. Legat ner o rört sig runt tidigare ikväll....
Har två föl av henne sen tidigare (ej egen uppfödning) men ena fyllde fyra i fredags och andra ett (igår) söndag, så bara för att så gissar jag föl på tisdag ;)

Jag gjorde så att jag la in bilden på messenger på fb.Dvs jag skickade bilden till en av mina kontakter. Därefter högerklickar jag på bilden och kopierar image adress. Sedan klistrar ja in den i fältet som kommer upp när man lägger in en bild här :) Lite rörig beskrivning jag vet ;-) Har man inte fb så kanske man kan ladda upp den någon annanstans. Ja det är alltid bra att ha en bild att gå efter. Håller med till fullo! Vakar från vardagsrummet via kamera och det är väldigt lugnt här inatt med. Dygn 339 :)

17887246_10155090252100692_2052408908_o.jpg

Jag fick en överraskning när jag kom och skulle fodra imorse jag :D

Igårkväll fanns inga som helst tecken på att ngt var på gång och hon hade bara gått 315 dygn.
Men matte blev grundlurad, fröken bestämde sig för att föda i smyg.

En rejäl liten hingst blev det och både mor och son ser ut att må förträffligt :)
18010398_10155983105334428_278615823574683387_n.jpg

Enklast är och ladda upp bilderna på en bildsida, tex photobucket. Det kör jag igenom.
Men man kan givetvis länka även genom facebook och tydligen skicka över messenger som ardennern gjort.

Säg till om du vill ha hjälp :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka