Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Och hon är betäckt med - en dressyrhingst :p ?

Är det du som har tävlat med henne?

Självklart blev det en dressyrpålle som far:)

Jag har inte låtit ngn annan rida henne annat än en av mina tränare eftersom hon är så stoor o på G:meh:
Jag har inte tävlat sedan hon var 7-8 år o då ett fåtal starter.

Denna vinkeln kanske visar mer ;)
9rsu11.jpg

Ett par magbilder på mitt sto BF 24/4. En fråga måste man ha ett youtube konto för att ladda upp en filmsnutt här? Eller hur gör man på ett lätt sätt :)

IMG_0770.jpg

IMG_0771.jpg

Tack :)
Kan knappt bärga mig, vill veta hur den ser ut som bor där inne!!!

Jag har i alla fall fått känna på den som bor i Oktawias mage nu ikväll! Herre gud! Vilken ilbatting :eek: Ikväll var den helt galen och utövade kickboxning mot mg :eek: Hur ska detta sluta!!! :nailbiting: :p

/Lizzie

KL
Ni med sena fölningar, hur tänker ni göra? Föla ute? Släppa ut på nätterna och sen börja ta in när det närmar sig? Eller hålla inne om nätterna tills fölungen kommit?

Jag vill helst att hon fölar ute. Men det är svårare att övervaka. Så jag vet inte hur det blir. Sen så lär ju de som redan fölat då vara ute dygnet om och då kanske hon blir olycklig att vara kvar ensam inne på natten. Å andra sidan vill jag inte att hon fölar i flocken heller...så jag vet verkligen inte.

Jag har i alla fall fått känna på den som bor i Oktawias mage nu ikväll! Herre gud! Vilken ilbatting :eek: Ikväll var den helt galen och utövade kickboxning mot mg :eek: Hur ska detta sluta!!! :nailbiting: :p

/Lizzie

Så mysigt :)
Tingelings unge är inte så vild. Den trycker och buffar. Men sparkar inte så mycket. Å andra sidan så finns det väl ingen större plats att göra det på längre!

Åh det är så mysigt när man ser magen hoppa och de små sparkarna :) .
Min började fälla I början av januari.
Idag kommer hovis ut , står I valet om jag ska sätta på skor igen,det är så himla läskigt med blankisen :nailbiting:, men sätter man på skor, så blir det väl hur fin snö som helst bergis:D

Jag vill helst att hon fölar ute. Men det är svårare att övervaka. Så jag vet inte hur det blir. Sen så lär ju de som redan fölat då vara ute dygnet om och då kanske hon blir olycklig att vara kvar ensam inne på natten. Å andra sidan vill jag inte att hon fölar i flocken heller...så jag vet verkligen inte.

Jag har också spånat, men vi får ta det om, när o hur det ser ut då.

jag har ju köpt 2 övervakningskameror. en dlink cloud, en babymonitor o en luftmadrass:D
Planen ute är att bädda på några platser med halm o stängsla av hagen o bygga ut boxen.
Det är opraktiskt ute med allt som man ska ha med sig, men vet att Vet. har kommit ut till andra fölande ston utomhus.

Är rädd att ungen ska bli en vildhäst om den föds ute:o
normalt sett har jag mina ute om nätterna då iom fruktansvärt mkt broms.
Jag har en sommarstuga, men den är mindre än en fölbox 5 X 3 o ett ihjälklämt föl är det sista jag önskar.

Senast ändrad:

Månne det vara ett stoföl?

Är stofölen lugnare i magen???
Isf får vi två ston och en illbatting! :D

Båda stona som är dräktiga med Hdh har lugna fina magar och hon som är dräktig med Lasandos är en riktig vilde!
(Och det är just det stoet som vi gärna vill ha ett sto undan speciellt eftersom hon börjar komma till åren...)

Varför tror du att din ska bli en vildhäst om den föds ute?

Båda fölen som mina ston fått har fötts ute - ingen är vildhäst. Däremot så har dt varit übertydligt att det varit på gång så jag har inte haft problem med vakningen då. Det jag är rädd för är just att jag inte ser att hon är på g och fölar ute. Det troligaste scenariot är att hon (som är sist ut) kommer att få kvar i lösdriften + mindre hage och föla där medan de andra går i större hage bredvid. Jag lär få sova i husbilen som man kan parkera i hagen eller precis bredvid...

Åh vad spännande det börjar bli nu! jag vet inte om hingstföl är vildare i magen? men det skulle nog kunna vara så :)

Drömde i natt att Fendi fölade. Det blev ett brunt stoföl med 3 vita ben och en diffus vit prick mitt på nosryggen :D

Jag läste länken som Axel hänvisade till innan och tittade på kl för att se att inget moment i fölningen tog längre tid än vad det skulle....

De flesta av mina föl har fötts ute, bara en som fötts inomhus :) De blir absolut inga vildar för det, du kan vara lugn.

Mitt ponnysto ska ju föla i slutet av maj, så jag vet inte heller hur det blir med henne fölning ute eller inne, får se hur väder och vind är :) Beror ju på hur det går med Fendis fölning också, går allt bra och hon fölar i tid så går de förhoppningsvis på bete from mitten av maj, men jag får se.

Är stofölen lugnare i magen???
Isf får vi två ston och en illbatting! :D

Båda stona som är dräktiga med Hdh har lugna fina magar och hon som är dräktig med Lasandos är en riktig vilde!
(Och det är just det stoet som vi gärna vill ha ett sto undan speciellt eftersom hon börjar komma till åren...)
Fråga mig... som inget vet:meh:

Jag spekulerar:o

Cirkus. OK. Jag bara tänkte att det första intrycket är att det är ett "hem" o att man per automatik är med dem som att det är en normal företéelse att människan är med.

Sassiball. Jag drömmer bara mardömmar:( Är glad om det kommer ut en frisk ardenner eller så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka