Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Men nu fattar jag inte riktigt.
Du är orolig för att flytta stoet till en granne, men inte till dina föräldrar?
Om hon vantrivs överallt utom hemme så lär hon väl vantrivas även hos dina föräldrar?

Här kommer en nytagen bild på min runda tunna... Hon har inte "tappat" magen så den syns bäst bakifrån.

Är på dygn 189

Dräktig med Corriendo Tau och beräknas föla den 24/Maj

dsc_0175_52c6eb6cddf2b32bada05158.jpg

Hur gör ni som jobbar heltid med övervakning inför fölning o även närmsta tiden efter?

Jag har kamera i stallet som jag kommer åt i "molnet" dvs även via mobil.
Sen tog jag några dagars semester i samband med fölningen. De första dagarna i hagen gjorde jag som så att jag släppte ut dem efter jag kom hem från jobbet. Har rätt flexibelt jobb, kan jobba hemma och styra min arbetstid rättså fritt :) Bor ca 10 minuter från jobbet med bil så tar mig snabbt fram- och tillbaka.

:)Visst är Dlink bra-

jag håller koll på gubben så han fodrar rätt oxå:sneaky:

kl

Läste i Ridsport att Diarado gått upp som nummer 1 i Tysklands nya hingstindex (på hoppsidan) :D

Kanske skulle tillverkat två Diarados :d

Tänkte mer på att flytta dom sen i sommar o då på bete :-)
Är att stallas upp hon inte funkar att göra någonannanstans, blir så stressad o mår dåligt.
Hon har gått hos mina föräldrar innan med så dit tror jag inte blir någon fara att flytta henne när fölet kommit.

Blir hon lika stressad och deppad om du är där mycket de första dagarna?

Jag har haft ett par hästar som deppar ihop totalt/stressar när de byter stall, men som jag uppfattade det så lugnade de sig snabbt när de insåg att jag inte övergett dem, alltså spenderade så mycket tid som möjligt i det nya stallet de första dagarna.
Tänkte om de var hos grannen kanske du kunde vara där med henne tills hon lugnat sig i så fall. :)

Haha :D

jo visst är det fiffigt gäller att välja säkert lösenord bara, webkameror är favoritobjekt hos hackare ;)

Webkamera i ett stall- surprise:p. vilken action.

Var tvungen att kolla in Diadorado :) o jag har fortfarande ej fått se din unge uppställd som ett proffs:p

Jag är glad över om ngt överhuvudtaget kommer ut... om en evighet:banghead:

Har inga större förväntningar. Börjar bli blasé o det är 1 v. kvar till 150 da´r vilket låter mkt, men 345 dar känns lika långt som ett år när man var liten- en evighet.
min är nu tillbaka till sitt supersnälla jag o pigg o på G uppsuttet.

Var tvungen att kolla in Diadorado :) o jag har fortfarande ej fått se din unge uppställd som ett proffs:p

Börjar bli blasé o det är 1 v. kvar till 150 da´r vilket låter mkt

Gilla du honom? Är ju ingen dressyrhäst.

Det här var det bästa jag fick till idag - hon är ju uppställd, fast i luften? :p

IMAG0169_1_zps9d67d9db.jpg

Halvmörkt, långt avstånd, motljus och mobilkamera....

150 dagar kvar och så ska du se att hon går över tiden också så lägg på några veckor till ;)

Gråväder hela vintern:crazy:

Ska du sälja så har du en ypperlig bild på "Byggd i uppförsbacke- rejäl sådan:up: nåväl.
Du har ju papper på hur fin hon är. Tack för försöket:)

Hopphästar rör sig som regel lika bra som dressyrhästarna o har ofta bättre galopp även som äldre- ej fisridna:D

hingsten jag valde eller snarare bara tog första bästa:o visar sig bäst som 3åring- tysk ridning. För mig var stammen mest avgörande.

Här kommer en nytagen bild på min runda tunna... Hon har inte "tappat" magen så den syns bäst bakifrån.

Är på dygn 189

Dräktig med Corriendo Tau och beräknas föla den 24/Maj

dsc_0175_52c6eb6cddf2b32bada05158.jpg

När jag ser magar som ditt stos så börjar jag fundera på om min är dräktig över huvud taget :crazy: Fotade min dam idag - syns absolut ingenting bakfrån... Ingen mage som putar ut alls :meh:

Från sedan så tycker jag hon har något som liknar gravidmage, men börjar fundera på om den inte vara större nu... Damen är på dag 230 idag. https://www.facebook.com/home.php#!/lisbeth.svedberg?hc_location=timeline

/Lizzie

Vi hade också Dlink, funkade bra.

KL.
Nu är ju som sagt mitt sto utlånat men hon är dräktig och beräknad i juni, så jag flikar in i denna tråd på ett hörn då o då med rapport från fodervärden ;) '
Hon går i deras lösdrift med 2 andra dräktiga ston och bossar som vanligt, hon flyttar in på box i god tid innan bf.

Lite olika stadier och bildkvalite, men en rolig sammanställning.

dräktig med bebis nr 1 e.Zuidenwind (hingst)
1489242_10151886143061344_398146935_n.jpg

...bebis nr 2 e.Highcruiser (sto)
380419_10150349964496344_458631302_n.jpg

... kommande bebis nr 3 e.Luxus cml (?)
1504091_10151869971981344_1746279013_n.jpg

Min har mer hängmage än din, men visst var din mkt ung o kanske igång;)

Din märr är mkt fin, men du får nog be fodervärden att hålla lite stiiil på henne:D

haha :D om man ser till dessa tre bilder så blir det ju en aningens missvisande, kan jag hålla med om. Från min välputsade dressyrprinsessa till gårdens raggiga ök typ :eek:

Men jag är glad över att se henne i gott hull och jag vet att hon har det toppenbra där hon är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka