Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Hon är E: Lotus Pool xx Och dräktig med Rex Shipping xx :laugh:

Hade tänkt mig en halvblodshingst, men när jag kom till stationen så fick jag reda på en del saker och blev frågad om en reservhingst, och då jag hade haft Rex i tidigare funderingar och fick se honom live, så blev det han :D

Empire: Vilken fin dam! :)

Grandezza: Vilka hingstar är Miranda & Dezza dräktiga ( också minne som en fiskmås) ;)

*kl*

Här kommer en bild från igår på min tant,idag är hon dräktig på dygn 105 :love: Vi håller på att göda upp henne lite till,men nu ser hon iaf. hyffsad ut.

2q2em54.jpg

Grandezza: Tack :) Var det Chirlon du hade dräktigt med?

Nougat: Tack till dig med, din ser ju större ut än min, och ändå har min gått längre än din :grin: Villken hingst har du till din?

Tror Fiskmåsen svävar över oss :p

Hon är säkert lite större då hon fölade iår, nu är hon dräktig med Ridponny hingsten Claudius RP 176 :d

+ Nougat
Miranda är dräktig med Charon igen! Dezza är dräktig med Corlensky G :d

Här kommer en bild på Dezza från igår... Hon är inte direkt liten om man säger så...

okbxpw.jpg

Ja jäklar det var ingen liten mage :D

Tycker min är större i verklighet än på bilderna jag lagt upp här, likaså om jag kollar mobil bilder, men men den växer väl till sig efter tiden ;)

När man lyssnar uppe vid virveln så låter det nästan som ett bubblande akvarium, kan det vara lilla fölis som simmar runt eller är det bara tarmljud, har inte lyssnat på magen direkt förr :p

Haha, det är säkert magen som bubblar:D

Ja, Dezza är med större i verkligheten...:o

min dam är e. Le Mans xx 824 u. Balalajka (ELIT-prem.) ue. Rockad 406. Hon är 160 cm i mkh,så är hyffsat liten ;) tog en rp-hingst då hon dels är lite äldre (f.92) och för att årets hingstföl (e.Warsteiner) var stor när han föddes. Men tror att denna kombinationen blir lyckad,hoppas på ett stoföl :) Lyckades ju få så bra beräknad födelsedag som helst... 23 juni,dvs.fullt fölvak på Midsommar-helgen :).

Knapplån

Havannas mage imorse:

295827_10151314760117112_1999615269_n.jpg

180 dygn gången och jag tycker magen har blivit jättestor!

Hehe, försök bortse från hennes leriga svans :angel: den.. ehhrm... ska vara vit ;)

vilken härlig mage hon har redan! :D

KL.
I år kommer det två ungar hos oss ( e Floricelllo och e Bellagio) men inte mina så jag får nöja mig med att snusa på deras söta fölmular i vår :love:

Skönt för dig med lite semester från vakandet. ;)

Här kommer det tre fölisar nästa år, en e. Ampère mitt i sommaren och två Lipizzanare i slutet på mars.

Skönt för dig med lite semester från vakandet. ;)

Här kommer det tre fölisar nästa år, en e. Ampère mitt i sommaren och två Lipizzanare i slutet på mars.

:D ja det ska faktiskt bli skönt! Alla nerver..

.. vad härligt med tre ungar då blir det ingen brist på fölmys för din del heller i vår!

*kl*

Mitt sto är på dygn 108-115 och är helt enorm. :eek: Det är bara fri tillgång på hösilage som är boven, lille Rikardo är fortfarande liten som en hamster. :o När vet var ute och vaccinerade hade hon väldigt roligt åt min övergödda ponny. :p

Nu har jag dock börjat skritta igång henne, så förhoppningsvis kommer magomfånget att minska lite, innan det börjar öka igen. ;)

Kl*

Har betäckt mitt sto, första gången för både henne och mig så är jätte spännande :)
Hon är en varmblodstravare på 8 år och är betäckt med fullblodshingsten Black Diamond XX.
Hon var vid 17 dygnet konstaterat dräktig men jag har inte kollat henne efter det igen.
Hon går imorgon in på 157 dygnet. Om hon fortfarande är dräktig så att säga men det är hon nog :) Hon har förändrats lite i humöret efter betäckningen.
När börja magen att växa?
Hon är idags läget redan lite tjock efter sommarbetet och jag har inte hunnit rida henne så ofta så fettmagen har försvunnit :D Så svårt att se om magen har växt ^^
Såhär ser min lilla dam ut i alla fall taget i våras innan betäckningen
15247289-g7Fhq.jpg

Senast ändrad:

Lite fånig fråga kanske, men när kan man börja se och känna att fölet sparkar och rör sig lite mer där inne i magen? :D

Jag hör bara bubblande :p

Haha ingen fånig fråga tycker jag.. Har haft den funderingen själv men inte "vågat" fråga :o

Hör med bubbel, låter som ett akvarium ibland, eller som en stor fisk simmar runt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 307
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar