Sv: Dräktiga ston 2012/2013
Min häst har inte gått så länge, ca 60-70 dygn, hon är bara "jämn tjock" :P
Min häst har inte gått så länge, ca 60-70 dygn, hon är bara "jämn tjock" :P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ser era magar ut (hästens alltså)? Uppe vid flanken, framför höftbenet är hon på höger sida tjock, mer uttalat än vänster hästens livmoder är ju formad som ett Y, är dräktigheten asymmetrisk till en början? Parasiten kan väl röra sig...? Kusen har gått 146 dygn idag.
Lyssnade med mitt stetoskop på magen också (kunde inte låta bli). Tur att fröken åbäke har återgått till sitt lugna jag, lika tålmodig som vanligt med mina hyss
Kl
MItt fullblodssto är ca på dygn 150, betäckt 5 juni.
Pappa är Floricello och jag har färgavlat fram en fux.
Hoppas på ett sto, en hingst vet jag inte vad jag ska göra med..
Mitt fokus nu är foder, nu är hon fin i hullet men ska gärna hålla sig så också!
Tror jag hittat en bra kombo men gäller att hon fortsätter vara hungrig och äter allt.
Hej o hå!
Här händer det lite saker, stoets hingstunge från iår har flyttat hemifrån (åkte nu i onsdags till sin nya ägare) allt gick bra, bägge har skött sig jätte bra,äter bra m.m. så känns jätte bra .
Nu håller stoet på att sina och vi går lite promenader och tömkör för att bygga upp kondis och muskler igen. Ingen brunst eller liknande än, är nu på dygn 92, blir dräktighetskoll nu nästa vecka eller veckan därpå, håll tummarna!
OM veterinären med säkerhet kan intyga att stoet är dräktigt eller inte dräktigt, oavsett metod, så är det okej. Och vid 90 dygn är det gaska stor skillnad på livmodern så det borde funka alldeles utmärkt att känna i stället för att ULa.Hingsten har 90-dygns avgift ( blir lite senare för oss pga.däckbyte på bil etc.), brukar dem kräva UL eller går det lika bra med att känna?
Ja hur många är det som vaccinerar mot abortvirus? Min veterinär tyckte det var helt onödigt eftersom de tre hästarna i vårat stall inte kommer åka någonstans.