Jo men man lämnar inte en (misstänkt) högdräktig tik ensam.Jag tror @jerseyko menade att de aldrig förstod att det var valpning på gång med tik 2, utan när de kom hem så hade tiken valpat utan att visa några tecken på det när de åkte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men man lämnar inte en (misstänkt) högdräktig tik ensam.Jag tror @jerseyko menade att de aldrig förstod att det var valpning på gång med tik 2, utan när de kom hem så hade tiken valpat utan att visa några tecken på det när de åkte.
Självklart kan det inträffa saker, men då kanske man ska nämna att det fanns ovanliga omständigheter runt omkring som gjorde att det blev som det blev. Annars får man nog räkna med reaktioner. Och speciellt när man skriver i en sån här tråd där vi som svarat redan är lite upprörda över hur en del människor tänker kring det här med avel. Skönt hur som att det gick bra för tiken och alla tio valparna
Jo men man lämnar inte en (misstänkt) högdräktig tik ensam.
Man lämnar inte en högdräktig tik ensam i 3 timmar på den tiden kan både valpar och tik dö plågsamt. Nu gick väl bra vad jag förstod men visst en kvart här och där men 3 timmar? Ne då kanske man inte ska ha en valpkull?
Jag hoppas verkligen att du hittar bra hem åt alla valparna, i norrköping har 4 amstaff valpar dumpats troligtvis pga av att dom inte blivit sålda. Mätta marknad kan man väl lugnt säga.
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/fyra-valpar-upphittade-vid-vag-10746472.aspx
Jag undrar samma sakÄnnu värre - dessa 4 dumpade är utlandschippade Inte konstigt att vi får in en massa skit i parasitväg hit. Troligtvis smuggelvalpar som dom inte fått dom sålda eller så var dom rädda för upptäckt - det är vad jag tror. Lagligt importerade rasrena valpar dumpas knappast.
Fast vem i helsicke är dum nog att smuggla in "amstaff" när det kryllar av dom på blocket....