Dräktig eller inte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare L1ll4n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 047
L

L1ll4n

Min medryttarhäst Ramadja, ägarna försökte para henne med en annan hingst men de tog test om hon var dräktig men hon var inte det, men nu till min fråga ; Producerar odräktiga ston mjölk?

Ramadja producerar mjölk, är ganska tjock om magen osv.
Jag vet inte vad jag ska tro, men jag hoppas verkligen att hon har
en fölis i magen ...

Någon som har erfarenhet av detta?
Tacksam för svar ..

Sv: Dräktig eller inte?

Ston kan bli skendräktiga och producera mjölk, ja. Vilken typ av dräktighetsundersökning gjordes, och hur långt efter betäckningen?
Är man osäker, är det enklaste att ta ett blodprov nu, och kolla en gång till för säkerhets skull.

Jag vet faktiskt inte hur dom gjorde den där dräktighetsundersökningen.
Men vi får väl se om det kommer något föl.. If it do, I let you know :p

Hoppas verkligen att hästägarna vet om hon är dräktig eller inte.. :crazy:

Sånt är inget man "bara väntar och ser"... :smirk:

AM

Vissa gör, tyvärr. Men jag förstår absolut inte hur man kan och törs... "Hoppsan det kom ett föl" :crazy:

Har tyvärr ingen nytagen bild på henne, men jag ska försöka knäppa en på henne på onsdag (16/5)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 561
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Elvasaga
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?

Hästrelaterat

Tillbaka