Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kunde det ha blivit en geolog mindre... totalkvaddade bilen när jag skulle hämta chefen pga is i en kurva. Vägen i övrigt var fin så jag hade tvåhjulsdriften i och åkte i 70, totalsläpp när isen kom. Ingen trodde jag tagit mig ur bilen själv eller överlevt utan allvarligare skador med tanke på hur bilen såg ut (stel i höger sida, nacke och bröstkorg röntgad ua samt en smäll på höger arm av airbagen).

Idag är jag tacksam. Grinade inte förrän jag pratade med borraren. Chefen var ok med det hela och rejält chockad när vi stannade på stället med isen när vi körde tillbaka till kontoret. Jag är glad att vi stannade, jag behöver inte ha det stället spöka i mitt huvud.

Oj oj.. skönt att det ändå gick bra för dig. Läskigt..

Tack @Pegasus63 och @stjarnhimmel :love: :love:

Just nu är jag lite gråtmild men det är mest för jag saknar borraren så vansinnigt och har slappnat av lite efter att chefen åkt. Vad jag faktiskt är lite rädd för är att åka och kolla King Caben... det jag minns är rätt illa och att se det när man sas är vid sina fulla sinnen skrämmer mig. Det betyder inte att jag inte kommer att göra det.

Jag är enormt stel också men det blir bättre om jag värmer på det så jag är inte orolig att det ska vara permanent, det känns fortfarande som förstadiet till träningvärk. Men fan ta vården i Östersund/Jämtland! :devil: :devil: :rage: :rage:

De lovade att en andra läkare skulle ringa idag efter att den kollat på röntenplåtarna (det är tydligen deras regler). Har någon ringt?! NEJ! :rage: :rage: När jag väl fick tag på... ja, helt ärligt en kärring till sköterska på akuten är det jättejobbigt att leta reda på mig, hon känner inte igen någon av läkarna som jag träffat och tycker det hela är allmänt jobbigt! :banghead: :rage: Jag funderar faktiskt på att göra en anmälan, det var lika j-la illa förra gången jag var till akuten här. Jag kan tillägga att jag var extremt trevlig när jag ringde.

Tack @Pegasus63 och @stjarnhimmel :love: :love:

Just nu är jag lite gråtmild men det är mest för jag saknar borraren så vansinnigt och har slappnat av lite efter att chefen åkt. Vad jag faktiskt är lite rädd för är att åka och kolla King Caben... det jag minns är rätt illa och att se det när man sas är vid sina fulla sinnen skrämmer mig. Det betyder inte att jag inte kommer att göra det.

Jag är enormt stel också men det blir bättre om jag värmer på det så jag är inte orolig att det ska vara permanent, det känns fortfarande som förstadiet till träningvärk. Men fan ta vården i Östersund/Jämtland! :devil: :devil: :rage: :rage:

De lovade att en andra läkare skulle ringa idag efter att den kollat på röntenplåtarna (det är tydligen deras regler). Har någon ringt?! NEJ! :rage: :rage: När jag väl fick tag på... ja, helt ärligt en kärring till sköterska på akuten är det jättejobbigt att leta reda på mig, hon känner inte igen någon av läkarna som jag träffat och tycker det hela är allmänt jobbigt! :banghead: :rage: Jag funderar faktiskt på att göra en anmälan, det var lika j-la illa förra gången jag var till akuten här. Jag kan tillägga att jag var extremt trevlig när jag ringde.
Hoppas det går bra, det är ju först efter ett tag som man märker av ev whiplash, jag har det sedan 12 år tillbaka. Blev påkörd i sidan av en taxi, tack och lov var jag ensammen i bilen då värsta smällen tog på passagerarsidan. Hade det varit lite senare på dan hade vi nog kört ihjäl någon då båda bilarna hamnade på trottoaren och min snurrade 2 varv av smällen. :down:

Hoppas det går bra, det är ju först efter ett tag som man märker av ev whiplash, jag har det sedan 12 år tillbaka. Blev påkörd i sidan av en taxi, tack och lov var jag ensammen i bilen då värsta smällen tog på passagerarsidan. Hade det varit lite senare på dan hade vi nog kört ihjäl någon då båda bilarna hamnade på trottoaren och min snurrade 2 varv av smällen. :down:

Men fy sjutton! O_o hoppas du inte har alltför mycket problem av det (min granne var ju som sagt väldigt illa däran).

Jo, det vet jag givetvis men samtidigt är det ju inte så mycket jag kan göra om det blivit en sådan, det går ju inte att förebygga när olyckan väl hänt. Jag vägrar ta ut elände i förskott :p

Kan för övrigt säga att jag blev lite less efter jag skrev det tidigare inlägget och ringde akuten igen och kanske var lite mer peka med hela handen :D Jag sa att jag hade full förståelse för att läkarna har fullt upp men att jag också är en av deras patienter och har väntat på besked i över ett dygn när det var lovat att jag skulle bli uppringd idag (plus att det är snart 1,5 dygn efter de skrev ut mig). Jag sa också att jag hemskt gärna ville veta om jag hade bruten nacke eller ej så jag visste om jag skulle komma in (de hade ett väldigt uppmärksammat fall där de skickade hem en person med bruten nacke). Elakt, jag vet, men det är mitt liv och min hälsa!

Doktorn ringde, allt såg bra ut enligt honom också! :banana: :bump:

Jag frågade om sjukgymnastik och han tyckte det var en bra idé så jag ska kolla upp det imorgon, plus att fortsätta med värmepad (köpte en på stan idag) och Panodil vid behov.

Nu tänker jag nassa lite :D

Jag höll på att krocka idag. Ett pucko som missat en avfart tyckte det var en bra ide att stanna och backa tillbaka, på 100 väg!
Det är i och för sig tvåfiligt men solen låg på i backspeglarna så jag såg ju inte om det låg nån bakom i den andra filen.

Jag höll på att krocka idag. Ett pucko som missat en avfart tyckte det var en bra ide att stanna och backa tillbaka, på 100 väg!
Det är i och för sig tvåfiligt men solen låg på i backspeglarna så jag såg ju inte om det låg nån bakom i den andra filen.
:nailbiting:
Och den som backade såg antagligen lika lite bakåt som du...:nailbiting::banghead:

Skönt att det gick bra i alla fall.

Folk tänker inte längre än till sin egen bil... :rage: Skönt att det gick bra för dig i alla fall! :love:
Här äckel snöar det... :arghh: Men vi lyckades åtminstone få iväg en full caddy med skräp till returen! Det är skönt att städa källare men jag skulle önska att grejerna bara gick upp i rök när jag hade bestämt mig för att de ska slängas, så mycket enklare! :idea: Men det ska bli skönt när det blir klart och vi får lite ordning i källaren och förhoppningsvis även lite ordning i själva huset... Men det är nog önsketänkande... :meh:

Jag blev attackerad av en stol igår så nu har jag ont i huvudet. :arghh: :cautious:
Jag skulle slänga stolen i en hög container. Jag kastar upp stolen i containern men stolen vill i te vara där och hoppar tillbaka. På mitt huvud. :arghh:
Jag tror stolen blev sur och skulle hämnas... den har bråkat mkt med mig..:laugh:

Jag blev attackerad av en stol igår så nu har jag ont i huvudet. :arghh: :cautious:
Jag skulle slänga stolen i en hög container. Jag kastar upp stolen i containern men stolen vill i te vara där och hoppar tillbaka. På mitt huvud. :arghh:
Jag tror stolen blev sur och skulle hämnas... den har bråkat mkt med mig..:laugh:
Stolar kan vara lite långsinta på det sättet! ;) I mitt fall var det inget som bråkade med mig, alla sakerna kände nog på sig att det inte var läge för det, jag hade redan innan en dundrande huvudvärk och hade något börjat tjafsa så hade jag nog blivit lite väl hårdhänt... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 704
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
9 684
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga