Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte bo i hus just nu... Jag vill ha en hyreslägenhet och kunna ringa värden och be denne lösa problemet... :arghh: Den alldeles nya avloppsbrunnen som vi har installerat under protest har en dum pump som ska gå med flottör... Den har inte hoppat igång när den skulle och i morse hittade jag en massa avloppsvatten i källaren... :arghh::rage: Nu har vi fått igång pumpen och vattnet har runnit undan men nu återstår det sanering för min del... :arghh: JAG VILL INTE!!!!

Instämmer, har precis fått ett kostnadsförslag från rörkrökaren, inte en formell offert utan löpande... :meh: Karlsson är inte vänligt inställd till hantverkare idag...

En vän till mig köpte precis ett sånt hus för ett par år sedan som jag ville ha. Ett renoverat torp.

Jag var avundsjuk några månader...
Sen fick hon bakterier i brunnen (?:eek:) och kunde inte använda den på några månader.
Problem med skorstenen så det började regna in.
problem med avlopp
och massa annat

Och ändå ansågs huset vara riktigt bra skick.

Jag har insett att jag är lägenhetsmänniska. Så jag gjorde en kompromiss- köpte lägenhet som var på landet precis vid havet. Nyrenoverad. enda jobb jag har är typ inredning och sätta upp tavlor..:rofl:
och det räcker inser jag... för om jag redan tycker jag blir trött av att jobba heltid.. och sen skulle jag absolut vilja köpa häst snart. och någon gång i framtiden en hund...
Tja... det får räcka med det...
Stoppar innan jag får träffa på Arga Snickaren..:meh:

Åh.. Jag har lite ångest nu.. Ska till sjukhuset nu..
Är beredd på att jag får höra att de inte kan göra ngt mer nu.. Mamma kommer med också..
Fick plötsligt lite svårt att andas på väg från jobbet.. Mkt nu i huvudet..

Fick det besked jag trodde- det handlar om några månader.
Men han ska få komma hem i alla fall och slippa sjukhuset.
Nu är jag lugn. Hade ett litet sammanbrott förut men nu är jag lugn. På ett sätt är det skönt för då slipper han mer operationer och behandlingar utan får ta det lugnt hemma och somna in hemma. Det blir bra.

Senast ändrad:
Nu är jag lugn. Hade ett litet sammanbrott förut men nu är jag lugn. På ett sätt är det skönt för då slipper han mer operationer och behandlingar utan får ta det lugnt hemma och somna in hemma. Det blir bra.
*kramar om* Hoppas att ni får en fin tid, den som är kvar. :cry: Det är ett tungt besked, hör av dig om du vill prata bort en stund. :love:

Kram, ord är alltid så futtiga såna här gånger. Tänker på dig!

Tyvärr har jag fått samma bud när det gällde min pappa men då var det månad det gällde. Det är skit rent ut sagt.

*stor kram*

Wth?!!! Hör har jag gått och trott att alla dött eftersom det nye har funnits några som helst notiser (stod t o m i listan över senaste notiser att jag inga hade!!) och så har ni suttit och skrivit massor. Jädra mygel är vad det är... Och inte ids jag läsa ikapp heller utan skickar en megastor kram till @stjarnhimmel .

Därefter slänger jag mig helt fräckt in med egna tankar.

På förekommen anledning har jag fått skäl att återigen ifrågasätta smaken (och nykterheten) hos de som designar (?) förpackningar till de batteridrivna pojk-(/hen- ) vännerna. I vilken värld tror de att de som beställer sådana skulle ha något egentligt intresse av en naken blondin med silikontuttar på kartongens framsida?:confused: :cautious:

Wth?!!! Hör har jag gått och trott att alla dött eftersom det nye har funnits några som helst notiser (stod t o m i listan över senaste notiser att jag inga hade!!) och så har ni suttit och skrivit massor. Jädra mygel är vad det är... Och inte ids jag läsa ikapp heller utan skickar en megastor kram till @stjarnhimmel .

Därefter slänger jag mig helt fräckt in med egna tankar.

På förekommen anledning har jag fått skäl att återigen ifrågasätta smaken (och nykterheten) hos de som designar (?) förpackningar till de batteridrivna pojk-(/hen- ) vännerna. I vilken värld tror de att de som beställer sådana skulle ha något egentligt intresse av en naken blondin med silikontuttar på kartongens framsida?:confused: :cautious:
Tror det är så att om man tittar på en notis men sedan inte följer notisen så slutar tråden notisa (liksom). Har hänt för mig.

Hursom...
Du får klistra på en bättre bild :p

Gah, det är helt hysteriskt synd om mig just nu känne jag. Tyckt jag mådde sämre än jag brukar när jag är förkyld (vilket blir min sjätte på lika många månader, så jag har träning :cautious: ) vilket stämde rätt bra, släpade mig till vc idag eftersom jag int får luft ordentligt när jag rör mig och förkylningen visade sig vara lunginflammation. Jag FÅR vara gnällig mao :arghh: :banghead:

Säkert något skit jag fått från makens brorsbarn.. Små Tyfoid Marys bägge två! :rage: Måste de vara söta, gulliga, trevliga och roliga också så tom jag vill umgås med dem???

Vill gärna beställa någon servicepack till mitt immunförsvar, någon som vet var man kan beställa det? De automatiska uppdateringarna verkar inte funka längre..

Gah, det är helt hysteriskt synd om mig just nu känne jag. Tyckt jag mådde sämre än jag brukar när jag är förkyld (vilket blir min sjätte på lika många månader, så jag har träning :cautious: ) vilket stämde rätt bra, släpade mig till vc idag eftersom jag int får luft ordentligt när jag rör mig och förkylningen visade sig vara lunginflammation. Jag FÅR vara gnällig mao :arghh: :banghead:

Säkert något skit jag fått från makens brorsbarn.. Små Tyfoid Marys bägge två! :rage: Måste de vara söta, gulliga, trevliga och roliga också så tom jag vill umgås med dem???

Vill gärna beställa någon servicepack till mitt immunförsvar, någon som vet var man kan beställa det? De automatiska uppdateringarna verkar inte funka längre..
Service pack i all ära men eftersom du verkar köra på ett Windows-baserat system skulle jag rekommendera anti-spyware och anti-virus. Det kommer inte hjälpa, men då kan du iaf inbilla dig att du är skyddad

Service pack i all ära men eftersom du verkar köra på ett Windows-baserat system skulle jag rekommendera anti-spyware och anti-virus. Det kommer inte hjälpa, men då kan du iaf inbilla dig att du är skyddad
Inbillning är bra, det kan jag stark rekommendera, förnekelse fungerar hjälpligt men har inte lika fina titlar som inbillning; placebo. Smaka på ordet, känn vilken pondus det ligger i p:et och hur mjukt l:et glider över tungan innan ordet avslutas med nästan en kyss vid uttalet av "bo". P-la-ce-booo ... Placebo! :idea:

Ta en rejäl whisky och tyck synd om dig själv, det har du förtjänat :up: Anti-virus fungerar inte på de där 2.0 rackarna till virus-spridare.

Hit har de vidriga baskiluskerna också hittat. :(
Börjar återvända till de levande skara Efter att ha haft en vidrig förkylning. I natt låg jag dessutom på toagolvet och kved med magont. Var så illa att jag funderade på akuten. Tror det var Cocilianan som spökade. :yuck:

Mer whisky åt folket! Det låter inte bra att ni är så där ämliga... Smitta in ner mig för det har jag inte tid med!! :nailbiting:
Just nu älskar jag 4 plus grader och blåst, isen försvinner! :bump:
Men i övrigt håller jag på nördar in mig lite snabbt på Sveriges utveckling till demokrati, rätt intressant men samtidigt skrämmande hur frånvarande kvinnorna är i den samtida pressen. I det som har skrivits senare finns det betydligt fler kvinnor märkligt nog...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 681
Senast: Derivata
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
507
Senast: miumiu
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 382
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka