Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer whisky åt folket! Det låter inte bra att ni är så där ämliga... Smitta in ner mig för det har jag inte tid med!! :nailbiting:
Just nu älskar jag 4 plus grader och blåst, isen försvinner! :bump:
Men i övrigt håller jag på nördar in mig lite snabbt på Sveriges utveckling till demokrati, rätt intressant men samtidigt skrämmande hur frånvarande kvinnorna är i den samtida pressen. I det som har skrivits senare finns det betydligt fler kvinnor märkligt nog...

NEEEJJJJJ! INGA PLUSGRADER! Jag har snart ett gäng borrare ute på en halvmyr så ingen j-la tö :yuck:

Fö kan jag meddela att vi har mer snö i Svärdsjö än strax utanför Östersund... inte bra :(

Men isvägen var iaf öppen :up: det är skitkul att åka den med GPS:en på ("gör om rutt, gör om rutt" tills den dör) :D *avd lättroad*

Säg inget som demokratins framväxt i Sverige och kvinnornas plats historiskt i den (ingen alls :yuck:) för just nu är jag på väg att bli fullfjädrad rödstrumpefeminist som hatar män... pga mitt jobb. Jag är ju kvinna och inte en av "the old boys club" :yuck: :yuck:

En lite rolig sak hände på Bolaget i Lillänge. Ska fixa mat år chefen imorgon så jag åkte dit för att köpa en vinare. Jag tycker det är kul att få tips från personalen och högg en dam. Förklarade vad jag inte ville ha och vad jag brukade gilla. Hon kom med ett tips som ska bli jättespännande att prova.

När hon försökte föreslå en italienare tyckte jag att det var väl inte riktigt mina favoriter plus att särbon ALLTID ska dricka italienskt. När jag fått tipset om vinare för imorgon tipsade hon om en som hon tyckte jag skulle bjuda särbon på (jag köpte den) och jag sa att: "Ja om den är god är det bäst att den finns i Dorotea" varpå hon sa: "Dorotea?! där kommer jag ifrån". Det visade sig att hon visste vem särbon var och med tanke på den minimala byn hon var ifrån så är de säkert släkt! :rofl: Värlen är extremt liten ibland (träffade på en karl i Edsbyn när jag körde upp nu som kände pappa).

En lite rolig sak hände på Bolaget i Lillänge. Ska fixa mat år chefen imorgon så jag åkte dit för att köpa en vinare. Jag tycker det är kul att få tips från personalen och högg en dam. Förklarade vad jag inte ville ha och vad jag brukade gilla. Hon kom med ett tips som ska bli jättespännande att prova.

När hon försökte föreslå en italienare tyckte jag att det skulle vara ett bra tidfördriv medans borraren är borta

Den där stackars GPS har det jobbigt ibland, min fick tuppjuck i Stockholm för ett par år sedan, de hade byggt en ny väg förbi ett vägarbete och GPS skrek "gör en usväng, gör en usväng, du är på icke farbar väg" :D Men jag kom hem utan att göra usväng! :D

Puh nu har vi kommit hem efter en gastkramande tävlings dag... Den stora hon kan då se till att få spänning i tillvaron.. Först trodde vi inte att hon gick till finalen eftersom hon låg nia, samma poängsumma som åttan men färre inner tior och det var 8 som gick till final. Men så bestämde tävlingsledningen att alla med samma poängsumma på slutet skulle gå till final så hon satte sig på plats och lyckades skjuta upp sig till en andra placering! :love:

Puh nu har vi kommit hem efter en gastkramande tävlings dag... Den stora hon kan då se till att få spänning i tillvaron.. Först trodde vi inte att hon gick till finalen eftersom hon låg nia, samma poängsumma som åttan men färre inner tior och det var 8 som gick till final. Men så bestämde tävlingsledningen att alla med samma poängsumma på slutet skulle gå till final så hon satte sig på plats och lyckades skjuta upp sig till en andra placering! :love:

Snyggt jobbat!:banana:

Idag har jag förutom en lång sovmorgon med mer slöande i sängen kollandes på film, slängt in en stor julgran till pållarna, klätt på de stora spektaklena eftersom de hotar med snöblandat till natten och planterat ca 190 lökar jag inte hann sätta i höstas! :banana:

Visserligen såg kungsängsliljorna rätt torra och döa ut, men jag får se om de vill ta sig. Krokusarna och de helvita pingstliljorna hade dock börjat skjuta skott så de är nu nerbäddade i stora urnor nedanför trappan och i morgon ska jag fortsätta med planterandet. Har en hel del lök kvar, var lite överambitiös i höstas och köpte ca 800 st! :eek: Jag har även några fortfarande krukade buskar som ska planteras, de lever vad jag kan se i skydd för vårsolen. :up: Lite har jag även fuskat, köpte två krukor med små minipåskliljor, tête-a-tête eller vad de heter, som nu sitter i en stor urna på altanen. Till min stora förvåning så lever det även lite av förra årets sommarblommor! Får se om de överlever vårens ankomst. Murgrönan i en annan urna är två år nu. :)

En stor sats nyslagen majonäs ska strax blandas ihop med lite kål mm till cole slaw och köttet ligger och gonar sig på grillen ute med lite mer grönt. Synd bara att jag inte har något tvåbent sällskap, men tre hungriga katter och en utsvulten hund gör mig mer än gärna sällskap. :d :laugh:

En stor sats nyslagen majonäs ska strax blandas ihop med lite kål mm till cole slaw och köttet ligger och gonar sig på grillen ute med lite mer grönt. Synd bara att jag inte har något tvåbent sällskap, men tre hungriga katter och en utsvulten hund gör mig mer än gärna sällskap. :d :laugh:

Låter göttigt, hade du skrivit några timmar innan du började med maten, skulle du säkert fått lite besök av hungriga drakar och en enhörning/pegas innan den var klar :)

Idag kunde det ha blivit en geolog mindre... totalkvaddade bilen när jag skulle hämta chefen pga is i en kurva. Vägen i övrigt var fin så jag hade tvåhjulsdriften i och åkte i 70, totalsläpp när isen kom. Ingen trodde jag tagit mig ur bilen själv eller överlevt utan allvarligare skador med tanke på hur bilen såg ut (stel i höger sida, nacke och bröstkorg röntgad ua samt en smäll på höger arm av airbagen).

Idag är jag tacksam. Grinade inte förrän jag pratade med borraren. Chefen var ok med det hela och rejält chockad när vi stannade på stället med isen när vi körde tillbaka till kontoret. Jag är glad att vi stannade, jag behöver inte ha det stället spöka i mitt huvud.

Idag kunde det ha blivit en geolog mindre... totalkvaddade bilen när jag skulle hämta chefen pga is i en kurva. Vägen i övrigt var fin så jag hade tvåhjulsdriften i och åkte i 70, totalsläpp när isen kom. Ingen trodde jag tagit mig ur bilen själv eller överlevt utan allvarligare skador med tanke på hur bilen såg ut (stel i höger sida, nacke och bröstkorg röntgad ua samt en smäll på höger arm av airbagen).

Idag är jag tacksam. Grinade inte förrän jag pratade med borraren. Chefen var ok med det hela och rejält chockad när vi stannade på stället med isen när vi körde tillbaka till kontoret. Jag är glad att vi stannade, jag behöver inte ha det stället spöka i mitt huvud.
Shit pomfritt :nailbiting:
Glad att det gick såpass bra som det gjorde!! Tur ska man ha ibland :up:
Ta hand om dig och håll koll på nacke/rygg så det inte "kommer efter". På min väninna kändes inte whiplashen förens någon dag senare... :crazy:.

Fy vad läskigt!
Skönt att det ändå gick såpass bra, hoppas att du snart mår bättre (kan tänka mig att du är lite blåslagen)

:eek::eek::eek:

Vilken chockupplevelse! Vad var det för bil och du har väl anmält det som arbetsskada? Jag vet hur det är, det går bra tills man pratar om det med någon som står en nära, då kommer det ikapp en. :crazy: Vilken tur att det gått så bra ändå, kram. :love:

Men fina vännen, så där får du inte göra! Du ska vara rädd om dig, se till att vila ordentligt och får du mer ont så åker du ögonböj tillbaka till sjukhuset! :love:

Tack så mycket allihopa! :love: :love:

Shit pomfritt :nailbiting:
Glad att det gick såpass bra som det gjorde!! Tur ska man ha ibland :up:
Ta hand om dig och håll koll på nacke/rygg så det inte "kommer efter". På min väninna kändes inte whiplashen förens någon dag senare... :crazy:.

Oh, jag vet :crazy: hade en granne tidigare med en svår whiplash. Dock trodde inte sjukvårdspersonalen att det var någon jättestor risk för whiplash eftersom ingen kört på mig bakifrån (det hela var en singelolycka) och att jag inte dammat in i något träd eller en sten. Bilen liksom studsade runt mot en vall bredvid vägen (illa nog!) men det blev liksom inget tvärstopp. Jag har inga märken efter bilbältet och det satt fast hela tiden för jag kommer ihåg att jag knäppte loss mig själv för jag ville kunna komma ut snabbt om det började lukta bränt.

Fy vad läskigt!
Skönt att det ändå gick såpass bra, hoppas att du snart mår bättre (kan tänka mig att du är lite blåslagen)

Är mest jättestel (typ som förstadiet till träningsvärk) och lite blåmärken på armen och röda märken i ansiktet från airbagen så det är inte så farligt.

Så skönt att det gick bra!
Kram!!

Tack!

:eek::eek::eek:

Vilken chockupplevelse! Vad var det för bil och du har väl anmält det som arbetsskada? Jag vet hur det är, det går bra tills man pratar om det med någon som står en nära, då kommer det ikapp en. :crazy: Vilken tur att det gått så bra ändå, kram. :love:

Det var företagets bil... :crazy: alltså inte min men chefen var helt ok med det hela. Jag är ju inte anställd så mina skador går på min olycksfallsförsäkring och vi får alltid skriva en incidentrapport när något händer. Borraren var nog mer chockad än han ville visa för han blev så där lugn på rösten och väldigt jämnt tonläge (svårt att förklara). Enda gångerna jag hört honom låta så är när det hänt något.

Men fina vännen, så där får du inte göra! Du ska vara rädd om dig, se till att vila ordentligt och får du mer ont så åker du ögonböj tillbaka till sjukhuset! :love:

Det var inte vad jag planerat att göra, det kan jag lova! :D Vila blir det inte så mycket av, vi kör ju igång borrningarna snart men det är bara bra. Jag lärde mig efter jag var dålig pga Crohns och blev inlagd att lyssna på kroppen så jag åker absolut in så fort något känns konstigt.

Brandmännen som kom var från byn vi jobbar i och det är en famlij som nästa alla är deltidsbrandmän och de har jobbat lite åt oss också. Den förste som hoppar ur brandbilen säger: Men H, vad har hänt?! och ger mig en jättekram :love: De är helt underbara allihopa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 704
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
9 685
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga