Oh yesssss! Sandman... Men då vill man ju inte sova om han kommer och hälsar på
Ehh, typ?!
John Blund skyllde på SJ när han väl kom.
Sen har jag varit på läkarbesök modell

Ibland undrar jag hur vissa tagit sig igenom läkarutbildningen? Första fem + min gick åt att försöka få läkaren att förstå att jag INTE var där för att bli sjukskriven. Att jag är sjukskriven feb ut och nej, jag är INTE sjukskriven enbart pga Mb Quervain, efter att han spenderat tid på att söka socialstyrelsens riktlinjer för sjukskrivning för det.. Försökte få fram att jag var var där för min handled som ändrar utseende, att det inte gällde Quervain den här gången (han har sprutat kortison tidigare) . Att jag och arbetsterapeuten är fundersamma över handleden och då skulle det läsas igen. Stor förvirring då det inte stod något i ATs senaste journalanteckning om det, inte konstigt då jag gjorde handfuktionstest sist. Och reumaproverna visade ju ingen inflammation, så jag hade ju ingen ledinflammation. Nej sa jag och försökte åter förklara att jag har inflammationer i senor och senskidor.
Sen var vi tvungna att byta rum eftersom han skulle titta på handleden. Tog en bra stund innan han ordnat till pappret på britsen, för jag skulle sitta där, stolen dög inte. Detta för att kolla om jag hade känsel i fingrarna och låta mig klämma på en handstyrkemojäng och bli förvirrad över att jag inte hade mindre styrka i vä än höger. Försökte förklara att jag har sänkt styrka i bägge händerna, blev svårt att förstå, fast de siffrorna fanns med i det han just läst från AT. Frågade vad jagjobbade med, svarade skogsförvaltning. Han undrade om det var något manuellt arbete, jag insåg att om jag nämnde "klava träd" skulle vi fastna på det, svarade nej (jag kommer ju inte kunna jobba i fält, så jag ljög ju inte). Dåundrade han varför jag varit sjukskriven ett år, jag har inte varit sjukskriven ett år, försökte förklara hur länge och varför.
Här blev vi tvungna att byta rum igen tydligen. Så hade jag inget fel på handleden, inget som han kunde göra något åt och varför hade jag blivit bokad hos honom? Förklarade att min ord läkare är på längre utbildning. Stor förvirring och han kunde inte utreda något, det fanns inget konstigt med min handled som han kunde hitta i sin undersökning(?) men skulle skickas på nervtest. Frågade varför då jag inte har domningar eller annat, då var det för att jag har nedsatt handstyrka. Ok, fair enough, försökte få fram att styrka hänger ihop med hur pass ont jag har och hur pass inflammerade senor jag har, det är konstaterat tidigare. Gick inte så bra. PUST!
Vet inte varför, men ska se till att inte bli bokad till den läkaren igen?