Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du inte perkele och ej saa peitä funkar?
Eller "Paljon lunta mutta ei taskulamppua"?

Sandman tror jag @Barret brukar rekommendera! Själv har jag bara problemet med att jag ska komma ihåg att gå och lägga mig, när jag väl ligger i sängen brukar jag somna. ;)
Oh yesssss! Sandman... Men då vill man ju inte sova om han kommer och hälsar på :love:

Oh yesssss! Sandman... Men då vill man ju inte sova om han kommer och hälsar på :love:

Ehh, typ?!
John Blund skyllde på SJ när han väl kom.

Sen har jag varit på läkarbesök modell :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :meh: O_o
Ibland undrar jag hur vissa tagit sig igenom läkarutbildningen? Första fem + min gick åt att försöka få läkaren att förstå att jag INTE var där för att bli sjukskriven. Att jag är sjukskriven feb ut och nej, jag är INTE sjukskriven enbart pga Mb Quervain, efter att han spenderat tid på att söka socialstyrelsens riktlinjer för sjukskrivning för det.. Försökte få fram att jag var var där för min handled som ändrar utseende, att det inte gällde Quervain den här gången (han har sprutat kortison tidigare) . Att jag och arbetsterapeuten är fundersamma över handleden och då skulle det läsas igen. Stor förvirring då det inte stod något i ATs senaste journalanteckning om det, inte konstigt då jag gjorde handfuktionstest sist. Och reumaproverna visade ju ingen inflammation, så jag hade ju ingen ledinflammation. Nej sa jag och försökte åter förklara att jag har inflammationer i senor och senskidor.
Sen var vi tvungna att byta rum eftersom han skulle titta på handleden. Tog en bra stund innan han ordnat till pappret på britsen, för jag skulle sitta där, stolen dög inte. Detta för att kolla om jag hade känsel i fingrarna och låta mig klämma på en handstyrkemojäng och bli förvirrad över att jag inte hade mindre styrka i vä än höger. Försökte förklara att jag har sänkt styrka i bägge händerna, blev svårt att förstå, fast de siffrorna fanns med i det han just läst från AT. Frågade vad jagjobbade med, svarade skogsförvaltning. Han undrade om det var något manuellt arbete, jag insåg att om jag nämnde "klava träd" skulle vi fastna på det, svarade nej (jag kommer ju inte kunna jobba i fält, så jag ljög ju inte). Dåundrade han varför jag varit sjukskriven ett år, jag har inte varit sjukskriven ett år, försökte förklara hur länge och varför.

Här blev vi tvungna att byta rum igen tydligen. Så hade jag inget fel på handleden, inget som han kunde göra något åt och varför hade jag blivit bokad hos honom? Förklarade att min ord läkare är på längre utbildning. Stor förvirring och han kunde inte utreda något, det fanns inget konstigt med min handled som han kunde hitta i sin undersökning(?) men skulle skickas på nervtest. Frågade varför då jag inte har domningar eller annat, då var det för att jag har nedsatt handstyrka. Ok, fair enough, försökte få fram att styrka hänger ihop med hur pass ont jag har och hur pass inflammerade senor jag har, det är konstaterat tidigare. Gick inte så bra. PUST!

Vet inte varför, men ska se till att inte bli bokad till den läkaren igen? O_o

Åh barnens äldsta kusin sliter just nu med att få veta vad det är för fel med henne... Hon har haft feber och ledvärk i snart två månader men alla prover ser jättebra ut så nu undrade läkaren om hon kanske hade överansträngt sig? :banghead: Men hon kunde försöka boka en telefontid så kunde de prata vidare... :meh: Han hade inte kunnat boka en telefontid han som satt med bokningarna heller? Utan hon ska först ringa för att få en telefontid för att kunna boka en ny telefontid... :banghead::banghead::banghead:
Men jag hoppas att hon får hjälp snart, det är bedrövligt att en ung tjej ska behöva gå och må dåligt så länge utan att någon kan hitta något fel... Hon har alltså varit så svullen i sina leder att hon inte ens har kunnat böjt dem... Hon kunde knappt gå under en veckas tid...

Åh barnens äldsta kusin sliter just nu med att få veta vad det är för fel med henne... Hon har haft feber och ledvärk i snart två månader men alla prover ser jättebra ut så nu undrade läkaren om hon kanske hade överansträngt sig? :banghead: Men hon kunde försöka boka en telefontid så kunde de prata vidare... :meh: Han hade inte kunnat boka en telefontid han som satt med bokningarna heller? Utan hon ska först ringa för att få en telefontid för att kunna boka en ny telefontid... :banghead::banghead::banghead:
Men jag hoppas att hon får hjälp snart, det är bedrövligt att en ung tjej ska behöva gå och må dåligt så länge utan att någon kan hitta något fel... Hon har alltså varit så svullen i sina leder att hon inte ens har kunnat böjt dem... Hon kunde knappt gå under en veckas tid...
:(
Ja, det blir genast mycket krångligare när inget syns på blodprover. Iofs kan det vara positivt också, reumatiska sjukdomar är ju så där roliga och kroniska. Hoppas hon kryar på sig snart!

:(
Ja, det blir genast mycket krångligare när inget syns på blodprover. Iofs kan det vara positivt också, reumatiska sjukdomar är ju så där roliga och kroniska. Hoppas hon kryar på sig snart!
Det mest spännande är att läkaren tycker att hon ska komma med förslag på vad det kan vara... :confused: Om hon visste så skulle hon väl inte söka läkarhjälp... :banghead:

Det mest spännande är att läkaren tycker att hon ska komma med förslag på vad det kan vara... :confused: Om hon visste så skulle hon väl inte söka läkarhjälp... :banghead:
Haha, ja, de flesta brukar bli sura om man tror något själv i min erfarenhet. Men Dr. Google är rätt hjälpsam ibland, iaf med bra språkkunskaper och bred allmänbildning. Finns vanligen oändligt mycket mer och bättre info på engelska. Kan återkomma med några tips i PM om du vill.

Haha, ja, de flesta brukar bli sura om man tror något själv i min erfarenhet. Men Dr. Google är rätt hjälpsam ibland, iaf med bra språkkunskaper och bred allmänbildning. Finns vanligen oändligt mycket mer och bättre info på engelska. Kan återkomma med några tips i PM om du vill.
Gärna så kan jag vidarebefordra dem, hon är betydligt bättre på engelska än mig, ett flertal av hennes kurser på högskolan har enbart gått på engelska... ;)

När kommer den musiktjänst som funkar så man kan koppla upp sin hjärna mot datorn och få veta vad låt och artist heter för den där slingan som maler i huvudet och som man inte för sitt liv kan komma ihåg vad de heter men absolut vill höra hela av och inte bara den där slingan med någon som väser rise, shine?
Spotify verkar inte ha den funktionen :mad:

Fick igåång nån gammal backupdatabas i hjärnkontoret och kunde placera låten till tidig 90-tals techno, jag hade den på något blandband. Närmare än så misstänker jag att jag inte kommer :cautious:
Sen kommer nog knarkpolisen förbi också, eftersom jag googlade på lsd. :o Ujuj vilka sidor det finns.. (Innan någontror jag intagit något dylikt idag eller tänker inta något dylikt så var det inte därför jag sökte, jag sökte på ett citat av Dali!)

När kommer den musiktjänst som funkar så man kan koppla upp sin hjärna mot datorn och få veta vad låt och artist heter för den där slingan som maler i huvudet och som man inte för sitt liv kan komma ihåg vad de heter men absolut vill höra hela av och inte bara den där slingan med någon som väser rise, shine?
Spotify verkar inte ha den funktionen :mad:
Inte symfonirock som Phenomenia körde? Får en vibb av din *host host* något bristfälliga ledtråd... ;)

Påminner om när min kompis var till läkaren för att undersöka halsen tror jag det var. De kom till slut, efter många om och men, fram till att det kan vara värt att medicinera. Då började han bläddra i FASS. Efter en stund tittar han upp på min kompis och frågar helt seriöst: "Vilken medicin tror du att du ska ha?"... I ett sånt läge hade det varit intressant att dra till med något riktigt jävla narkotikaklassat och se om han skrev ut det...

Eller den gången jag var till läkare pga yrsel. Jag fick berätta bland annat hur mycket fysisk motion jag fick (full-kontakts karate två dagar i veckan, stall och ridning sju dagar i veckan, och ibland några styrke- eller konditionspass på gymmet). Slutsatsen han till slut drog (utan att säga varför jag hade yrsel... Snabbsänkan visade ju trots allt ingenting) var att jag måste motionera mer... :confused:

Eller när jag sökte läkare p grund av ihållande hosta (pga förkylning)... Inga livsstilsfrågor alls (typ "Röker du?". Inte för att jag gör det men ändå. Känns som en rätt befogad fråga i det läget) och bara en snabbsänka innan jag skickades in till läkaren som lät mig blåsa i ett sådant där rör för att mäta lungkapaciteten. Den var inte på topp just då, tyckte hon, och jag kanske borde utredas för astma... Tro fan den var dålig när jag hade luftvägsinfektion och hade hostat hela natten. Till slut skrev hon ut Symbicort... Som jag var överkänslig mot och därför ägnade resten av natten (fram till 4 då jag däckade av ren utmattning) med att hosta oavbrutet. Needless to say så valde jag att skippa "medicinen" efter det utan att ens idas informera idiot--- "läkaren" om det :banghead::meh:

Och när jag åkte in till akuten för att min UVI börjat dra sig uppåt... De skickade in rn läkarelev att ta blodprov. Han hann sticka fel fyra gånger innan en ordinarie läkare kom in och stack rätt på första. Jag såg fan ut som en sprutnarkoman i armvecket i veckor efteråt:cautious:

Jag är jättetrött... :cry: Och åtta dagar kvar att jobba :arghh:. ev. artiklar för de sista dagarna riskerar att bli sådana som passar bättre in i någon udda tramstråd (var nu den skulle finnas) än i en dagstidning...
i-is-tired-wurk-too-hard.jpg

7958006.jpg

Tack och lov för att jag förhandlade mig fram till en veckas ledighet innan jag går in på nya jobbet :banana:

Jag är jättetrött... :cry: Och åtta dagar kvar att jobba :arghh:. ev. artiklar för de sista dagarna riskerar att bli sådana som passar bättre in i någon udda tramstråd (var nu den skulle finnas) än i en dagstidning...
i-is-tired-wurk-too-hard.jpg

7958006.jpg

Tack och lov för att jag förhandlade mig fram till en veckas ledighet innan jag går in på nya jobbet :banana:

Min detor (dator!!) är det med (trött alltså), och tydligen tangentbordet med... Börjar bli fullt på hårddisken :(

Uppiggande bilder:
funny-dragons-playing-cards-comic.jpg

:D

images

:angel:

funny-dragon-catch-knights.jpg

:angel::devil:
images

:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 303
Senast: Tantan
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka