Gör't!Undrar om kundtjänsten på CDON får någon speciell utbildning för att TOTALT missuppfatta det man undrar över![]()
![]()
Just nu känner jag mest för att skicka en drake på dem!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör't!Undrar om kundtjänsten på CDON får någon speciell utbildning för att TOTALT missuppfatta det man undrar över![]()
![]()
Just nu känner jag mest för att skicka en drake på dem!![]()
Här ska de troligtvis slå ihop fem högstadier till ett... Lär ju bli ramaskri ute i byarna.
Haha, jo, är nog bäst att ni pratar med pressen. DÅ kan ni få lite gratis reklam för er själva också. Hjärtevärmande historia om hur ni går in och hjälper era "rivaler" när de som mest behöver det
![]()
Tja, vi får väl se. Som sagt, byarna lär ju inte vara överförtjusta... I dagsläget finns det ett högstadium i Hakkas, ca 5 mil utanför Gällivare, men läggs högstadiedelen där ner så måste ju ungarna bussas in till centralorten. Lär nog vara få som hoppar högt av glädje för det. Isht som skolskjuts och sånt ute i byarna inte har funkat oklanderligt tidigare. Jag väntar bara på kommentarerna till artikeln (som kom ut på webben imorse)Slå ihop skolor, ni kommer att ha det spännande framöver!
Min käcka kommun lägger ner skolor på löpande band och avslår sedan alla ansökningar till friskolor... Men nu har en lyckats överklaga så långt att kommunen inte längre kan säga nej så nu drar de igång en friskola! Själv är jag väldigt fundersam på vilken skola jag ska låta dottern börja på till hösten, egentligen är det nog skitsamma, samma elände på båda och helst skulle jag vilja sätta henne på en av friskolorna i "stora stan" som har väldigt bra rykte, men det vill inte hon...
Jag misstänker att anledningen till att "den andra föreningen" vill ha ut tidningen är för att jag har varit rätt aktiv och skickat in "tips" till tidningen när våra ungar har varit ute och tävlar. Jag brukar skicka med bild och en rätt skaplig kortfattad text som brukar gå i tryck med typ en eller två ändringar av någon mening och vips så har sportjournalisten satt sitt namn under...Men det gör att våran förening få rätt mycket ljus på sig och den andra föreningen surar nog över det eftersom de inte har några skyttar som tävlar alls...
![]()
Tja, vi får väl se. Som sagt, byarna lär ju inte vara överförtjusta... I dagsläget finns det ett högstadium i Hakkas, ca 5 mil utanför Gällivare, men läggs högstadiedelen där ner så måste ju ungarna bussas in till centralorten. Lär nog vara få som hoppar högt av glädje för det. Isht som skolskjuts och sånt ute i byarna inte har funkat oklanderligt tidigare. Jag väntar bara på kommentarerna till artikeln (som kom ut på webben imorse)
http://www.kuriren.nu/nknyheter/fem-hogstadier-kan-bli-ett-8085964.aspx
In other news så besökte jag stallivet en snabbis nu på lunchen. Hade lovat min kompis att ta in hennes häst eftersom han är så frusen. Jag säger bara det... Gud vad jag inte saknar det livet. Tunga täcken, höpåsar, damm och smuts... Nä, då håller jag mig till prickikorvarna. de är smutsiga nog men deras täcken kan man iaf lyfta med en hand.
Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid...![]()
Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid...![]()
Tycker synd om! Mycket synd om!Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid...![]()
Jag har sjukt tråkigt och snart slut på batteri... 1-4 timmar säger de... *suck*
Jag jobbar på det...Saknar bara din fina avatar bredvid signaturen på artikeln![]()
Har ni en epidemi av brutna fötter? Nybörjarkurs i Salongsdans?Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid...![]()
jag har fortfarande lika tråkigt och nu börjar person bredvid att gråta...
Annars kan man göra som min kollega. Hon röntgade sin fot på jobbet, printade ut bilden och åkte in till akuten. Blev inskjutsad av en av veterinärerna. Gick fram till luckan på akuten och räckte fram bilden med orden: Hej det här är min veterinär och jag har brutit tån.Men lämna foten där och åk hem vetja, att dessutom misstänka den är ju åklagarens och polisens sak om du inte har bild bevis då vill säga.
PS. hoppas den bara är svullen och gör ont så du inte blir hinkande kring på kryckor återstoden av vintern.
Jag jobbar på det...
Har ni en epidemi av brutna fötter? Nybörjarkurs i Salongsdans?
Annars kan man göra som min kollega. Hon röntgade sin fot på jobbet, printade ut bilden och åkte in till akuten. Blev inskjutsad av en av veterinärerna. Gick fram till luckan på akuten och räckte fram bilden med orden: Hej det här är min veterinär och jag har brutit tån.