Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om kundtjänsten på CDON får någon speciell utbildning för att TOTALT missuppfatta det man undrar över :banghead: :banghead: :banghead:

Just nu känner jag mest för att skicka en drake på dem! :mad:
Gör't!
3445f9v.jpg

Här ska de troligtvis slå ihop fem högstadier till ett... Lär ju bli ramaskri ute i byarna.

Haha, jo, är nog bäst att ni pratar med pressen. DÅ kan ni få lite gratis reklam för er själva också :sneaky:. Hjärtevärmande historia om hur ni går in och hjälper era "rivaler" när de som mest behöver det :idea:
:nailbiting: Slå ihop skolor, ni kommer att ha det spännande framöver! :up: Min käcka kommun lägger ner skolor på löpande band och avslår sedan alla ansökningar till friskolor... Men nu har en lyckats överklaga så långt att kommunen inte längre kan säga nej så nu drar de igång en friskola! Själv är jag väldigt fundersam på vilken skola jag ska låta dottern börja på till hösten, egentligen är det nog skitsamma, samma elände på båda och helst skulle jag vilja sätta henne på en av friskolorna i "stora stan" som har väldigt bra rykte, men det vill inte hon...

Jag misstänker att anledningen till att "den andra föreningen" vill ha ut tidningen är för att jag har varit rätt aktiv och skickat in "tips" till tidningen när våra ungar har varit ute och tävlar. Jag brukar skicka med bild och en rätt skaplig kortfattad text som brukar gå i tryck med typ en eller två ändringar av någon mening och vips så har sportjournalisten satt sitt namn under... :angel: Men det gör att våran förening få rätt mycket ljus på sig och den andra föreningen surar nog över det eftersom de inte har några skyttar som tävlar alls... ;)

:nailbiting: Slå ihop skolor, ni kommer att ha det spännande framöver! :up: Min käcka kommun lägger ner skolor på löpande band och avslår sedan alla ansökningar till friskolor... Men nu har en lyckats överklaga så långt att kommunen inte längre kan säga nej så nu drar de igång en friskola! Själv är jag väldigt fundersam på vilken skola jag ska låta dottern börja på till hösten, egentligen är det nog skitsamma, samma elände på båda och helst skulle jag vilja sätta henne på en av friskolorna i "stora stan" som har väldigt bra rykte, men det vill inte hon...

Jag misstänker att anledningen till att "den andra föreningen" vill ha ut tidningen är för att jag har varit rätt aktiv och skickat in "tips" till tidningen när våra ungar har varit ute och tävlar. Jag brukar skicka med bild och en rätt skaplig kortfattad text som brukar gå i tryck med typ en eller två ändringar av någon mening och vips så har sportjournalisten satt sitt namn under... :angel: Men det gör att våran förening få rätt mycket ljus på sig och den andra föreningen surar nog över det eftersom de inte har några skyttar som tävlar alls... ;)
Tja, vi får väl se. Som sagt, byarna lär ju inte vara överförtjusta... I dagsläget finns det ett högstadium i Hakkas, ca 5 mil utanför Gällivare, men läggs högstadiedelen där ner så måste ju ungarna bussas in till centralorten. Lär nog vara få som hoppar högt av glädje för det. Isht som skolskjuts och sånt ute i byarna inte har funkat oklanderligt tidigare. Jag väntar bara på kommentarerna till artikeln (som kom ut på webben imorse)
http://www.kuriren.nu/nknyheter/fem-hogstadier-kan-bli-ett-8085964.aspx

In other news så besökte jag stallivet en snabbis nu på lunchen. Hade lovat min kompis att ta in hennes häst eftersom han är så frusen. Jag säger bara det... Gud vad jag inte saknar det livet. Tunga täcken, höpåsar, damm och smuts... Nä, då håller jag mig till prickikorvarna. de är smutsiga nog men deras täcken kan man iaf lyfta med en hand.

Tja, vi får väl se. Som sagt, byarna lär ju inte vara överförtjusta... I dagsläget finns det ett högstadium i Hakkas, ca 5 mil utanför Gällivare, men läggs högstadiedelen där ner så måste ju ungarna bussas in till centralorten. Lär nog vara få som hoppar högt av glädje för det. Isht som skolskjuts och sånt ute i byarna inte har funkat oklanderligt tidigare. Jag väntar bara på kommentarerna till artikeln (som kom ut på webben imorse)
http://www.kuriren.nu/nknyheter/fem-hogstadier-kan-bli-ett-8085964.aspx

In other news så besökte jag stallivet en snabbis nu på lunchen. Hade lovat min kompis att ta in hennes häst eftersom han är så frusen. Jag säger bara det... Gud vad jag inte saknar det livet. Tunga täcken, höpåsar, damm och smuts... Nä, då håller jag mig till prickikorvarna. de är smutsiga nog men deras täcken kan man iaf lyfta med en hand.

Saknar bara din fina avatar bredvid signaturen på artikeln :)

Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid... :(

Det är synd om mig! Jag sitter på akuten med en misstänkt bruten fot... Dessutom är det massor av folk här av samma anledning, dvs det tar en eländes tid... :(

Men fy då! :cry: Skickar en massa styrka och pepp! och en *stor kram* givetvis! :)

Vet hur vansinnigt kul det är på akuten i halktider, min mage ballade ur på ett sådant sätt att jag var beordrad av ordinarie läkare att uppsöka akuten om det blev så. Det var den vinterns första dag med is... *hej lårbenshalsar* det, kombinerat med lite schysst vinterkräksjuka, gjorde det hela till några underbara 8 timmar. Det satt folk i ambulansintaget tillslut.

Tack jag skickade nyss hem maken med dotter så hon kanske kan få sova en stund... Sonen skickade jag med hem till en kompis efter träningen så han ska sova kvar där.

Men lämna foten där och åk hem vetja, att dessutom misstänka den är ju åklagarens och polisens sak om du inte har bild bevis då vill säga.

PS. hoppas den bara är svullen och gör ont så du inte blir hinkande kring på kryckor återstoden av vintern.

Men lämna foten där och åk hem vetja, att dessutom misstänka den är ju åklagarens och polisens sak om du inte har bild bevis då vill säga.

PS. hoppas den bara är svullen och gör ont så du inte blir hinkande kring på kryckor återstoden av vintern.
Annars kan man göra som min kollega. Hon röntgade sin fot på jobbet, printade ut bilden och åkte in till akuten. Blev inskjutsad av en av veterinärerna. Gick fram till luckan på akuten och räckte fram bilden med orden: Hej det här är min veterinär och jag har brutit tån.

:bump: "Bara" en kraftig stukning, eventuellt uttöjda ledband... :D Eftersom vi dessutom erbjöds oss att köra hem en stackars 16 åring som satt där med sin mamma som skulle bli kvar för operation så fick jag träffa läkaren lite snabbare än jag skulle ha fått... Så vi kom från akuten halv ett... :crazy: Då var det fortfarande fullt i första väntrummet... Personalen började se rätt slitna ut...

Annars kan man göra som min kollega. Hon röntgade sin fot på jobbet, printade ut bilden och åkte in till akuten. Blev inskjutsad av en av veterinärerna. Gick fram till luckan på akuten och räckte fram bilden med orden: Hej det här är min veterinär och jag har brutit tån.

Min pappa bröt foten som ung. Det var mitt i höskörden så han hade inte tid att tjafsa med sjukvården så han åkte till den lokala veterinären som röntgade och gipsade foten :D

Skönt att inget var brutet, hoppas ledbanden inte är för illa åtgångna, de kan vara lite besvärliga. Testade det när jag halkade och vek pekfingret ut över tummen och delvis hade av ett, tog ett år innan det var riktigt bra.

Har avstått från att bryta fötter, men var under en period igenkänd av röntgensköterskan på den lokala akutmottagningen. Förvisso var hon trevlig, men hade nog föredragit att slippa det ;) Sååååå ofta var jag ju inte där, det var ju flera veckor mellan gångerna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 303
Senast: Tantan
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V