Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, och ÄNNU värre: En Contorta! O_o :nailbiting:

Jag vågade inte gå in på deras hemsida :crazy:
Jamen... Ska man vara nåt så ska man vara värst förstås. Inga löjliga halvmessyrer som douglasgranar eller nåt....

Nu tycker jag att det är dax för politikerna att lagstifta mot temperaturer lägre än +12 och snö, man fryser ju näsan av sig om man går ut:mad:
Tja... Här var vi ut och prommade 3 km i -20 igår kväll. Lite småkallt var det ju men kändes rätt uppfriskande.

Nu tycker jag att det är dax för politikerna att lagstifta mot temperaturer lägre än +12 och snö, man fryser ju näsan av sig om man går ut:mad:
Nu ska vi inte vara sån! :mad:
Jag har många gånger hellre minusgrader och snö än den här förbannade leran, regnet, mörkret och skiten som varit sedan sommaren! :yuck: Inte verkar det som det hjälper att flytta norrut heller, iaf kusten har haft samma skitväder under den här sk hösten/vintern. :wtf:

Nä, tacka vet jag sol, minusgrader, snö och ljuset, ljuset! :love: De som tror att vintern i norr är mörk jämfört med södra Sveriges mörka gegga har ingen aning om vad de pratar om! :banghead::banghead::banghead:

Håller med @Snurrfian.
Gärna snö men de -22 som vi har för tillfället är lite för mycket. Runt -6 är perfekt.
Vi har -6 och vykortsvackert snölandskap. Så där helt gråtmilt vackert. Så jag och maken passade på och blev dyngförkylda bägge två och får nöja oss med att titta på snön genom fönstren och snyta oss i kör. Tacken för att vi umgåtts med svågers ungar..
Katter och fåglar är nöjda däremot. Hunden är ute med sin flickvän på promenad och den nya familjemedlemmen Ernst vandrar runt och gör sitt jobb. Förstår inte hur mycket mat han hittar på golven, har INGEN dammsugit här tidigare?? :nailbiting:O_o:cautious::wtf::love:

Gulaschsoppan puttra på spisen, kladdkakan är bakad, massor av paket är inslagna, snart börjar paketspelet med svägerskans familj. :devil: Jag har slagit in allt som jag inte vill ha, och några saker som jag ville ha... :angel: och hoppas på att svägerskans familj kommer med något roligt! :D

Jag blev av med flera konstiga saker jag som jag fick av min mamma i julklapp... :D Värre blev det med inkomsterna, min vinster blev en lakrisal, tandpetare och fula servetter... :meh: Nåja vi hade hysteriskt roligt åtminstone och konstatera att årets tema var tvålar! :D Jag hade fått en bunt av min mamma som jag hivade iväg och även de hade en bunt tvålar de försökte bli av med! :D

Jag blev av med flera konstiga saker jag som jag fick av min mamma i julklapp... :D Värre blev det med inkomsterna, min vinster blev en lakrisal, tandpetare och fula servetter... :meh: Nåja vi hade hysteriskt roligt åtminstone och konstatera att årets tema var tvålar! :D Jag hade fått en bunt av min mamma som jag hivade iväg och även de hade en bunt tvålar de försökte bli av med! :D
Va!!! Tycker du inte OM tvålar... :devil:

:D

Va!!! Tycker du inte OM tvålar... :devil:

:D
Tvål i sig har jag inte så stora problem med, det är värre när de är så parfymerade att huvudet säger aj redan innan man ens har öppnat paketet... Jag har varit känslig för dofter i åtminstone 20 år och ändå är min mamma lika överraskad varje gång jag påpekar det, och kommer varje år med diverse doftljus, hyacinter och annat som orsakar huvudvärk... :banghead:

Tvål i sig har jag inte så stora problem med, det är värre när de är så parfymerade att huvudet säger aj redan innan man ens har öppnat paketet... Jag har varit känslig för dofter i åtminstone 20 år och ändå är min mamma lika överraskad varje gång jag påpekar det, och kommer varje år med diverse doftljus, hyacinter och annat som orsakar huvudvärk... :banghead:
Åhhhh, råkar vi ha samma mamma :confused: min är sån med :banghead:
Vad gör man med dom? :crazy:

Åhhhh, råkar vi ha samma mamma :confused: min är sån med :banghead:
Vad gör man med dom? :crazy:
Jag tackar snällt och antingen slänger eller spelar bort grejerna i julklappsspel! :up: Syrran blir numera riktigt förbannad när det drabbar henne, fast till henne är det åtminstone på rätt tema men ändå så väldigt fel... Som exempel så spelar hennes man korpfotboll, alltså tycke min mamma att det var en jättebra idé att ge dem allt som hade någon liten anknytning till fotboll, dvs väggklocka i form av fotboll, muggar med tryck med fotbollar osv... Och då med vetskapen om att syrran är perfektionist och har hela sitt hem i 50 tals stil...:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka