B

burton

Tjena!
Vart kan jag köpa lösa draglinor till shetland? som passar för att fästa i dragringen på lokselen? Materialet spelar inte så stor roll, men det är kul om de är svarta. alla tips tas tacksamt emot. Jag undrar också vart det finns bakselar passande till samma häst och sele? Lillhästen har bakselar men, är dessa till bröstselar och gjorda för att fästas i skaklarna?

jag vill helst ha en baksele som räcker till dragringen, men går det att använda bakselar som ska fästas i skaklarna till loksele?

Sv: Draglinor

Jag använde baksele som fästs i skaklarna.De räcker inte fram till ringarna på lokselen.Det blir för tajt då.

Jag tycker de är rätt långa, och jag skulle nog kunna fästa dem gjorden. Min häst är ändå långryggad.
Har du träskaklar finns ju ingen ring, eller, annars är det bara att svetsa dit ringar på skaklarna ju.
Börjes har ok draglinor, svarta med spänne att fästa runt ringen.
Nylon med läder i ändarna. Hade såna till min shettis. och de kostade inte mycket. 100 spänn :)

6059.jpg

Tackar och bockar! jag hade inte ens sett att börjes sålde lösa draglinor! dom flesta brukar ju höra ihop med bröst el. maratonselar.
Du förresten!(snigelfarmor) känner du till några trevliga shoppar för körprylar i allmänhet nere i Skåne?
Vi ska dit på semestern i sommar och det är så roligt om man kan hitta lite saker att frossa i! Vi åker i hela skåne så det kan ligga vartsomhelst!

Ska spåna på vad jag känner till. vet en på österlen, och en i översta skåne, ..återkommer :) Lenas måste du åka till!

Jag har baksele i russstorlek till shettisens loksele så de räcker. Kan dock fästa dem i skaklarna om jag vill. Draglinorna gjorde jag i hamparep på en splitskurs. Dom blev helt otroligt bra!!! Inte dyra heller och lätta att korta och länga med 10 ringar länk i ändan.

Hej!

Jag gjorde mina draglinor själv i rep+länk vilket inte kostar så mycket. Men sen ville jag "piffa" upp det hela, och då köpte jag draglinor i nylon från börjes!
Nackdelen är kanske att på draglinorna till shettis är det ett spänne (inte ett sådant med torne för hål) i fram så man får kika lite extra så man spännt ungefär lika. Jag löste det med karbinhakar!
Fast man kan ju få tag på billigare, varför inte sy om ett spännband? Finns ju i olika bredder o längder och även det minsta håller ju för ganska många kgs tryck!

Mvh Lisa

Tack allihop, jag ska nog kika lite närmre på det som fanns i hööks.
spännband kan ju säkert fungera, men ser lite trist ut, som om man inte har brytt sig riktigt. jag vill helst ha dem svarta från början så det matchar resten. Matchnings-manin ligger alltid på lur i bakhuvudet och kommer fram då och då. :D

Det såg ju så himla käckt ut att stänkskärmarna på vagnen är svarta (selen är ju svart). sen är resten av vagnen så fint klarröd och då måste ju bara hästen ha nåt trevligt rött på sig, rött foder i pannbandet kanske? :angel:

Liknande trådar

Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 357
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 851
Senast: -Catherine-
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Tips på Fiskmiddagar
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur