dragkedja eller inte?

Sv: dragkedja eller inte?

nej just från vadmuskeln blir det såklart mest tryck bak, det är jag med på. men om stöveln är så trång att man inte kan spänna sina stora muskler så är den enligt min åsikt för liten. ;)

ska köpa nya cavallostövlar snart, men kan inte bestämma mig för om jag ska ha med dragkedja eller inte. vad föredrar ni?
Dragkedja framtill.
Det är som att kliva i o ur tofflor.
förr var jag alltid tvungen att ha hjälp för att komma ur dem o stampade sönder dem inuti när jag skulle i.
Har hög vrist o stor häl;)

jag har dragkedja på mina 3 par stövlar. dock inte det märket.
alla dragkedjor har gått sönder...

men det är iof lätt fixat, lämnar in dom i köpcentrumet här. kostar 150 spänn o får ny dragkedja.

Har ett par skitsnygga Cavallo UTAN dragkedja som jag använder hela sommarhalvåret, varje dag (lite för kalla för vinterns väderlek). Har haft stövlar med dragkedja och jag känner INGEN som haft sina stövlar hela efter några år som haft dragkedja. Ett par Cavallo är inte så billiga direkt och man vill ju att de ska hålla. Och dessutom är det ju ett h-e att gå in dom och blir ju bara skönare och snyggare med åren. Så då vill man ju att de ska hålla också. Rekommenderar utan dragkedja,men visst, hästskötaren har ju ett litet uppdrag där dom man svettats fast i dom!! :rofl::rofl:

De enda jag har tyckt man behövt "gå in" är cavallo ( 2 par):cool:
Faktiskt är det så även för andra som jag har hört som gått och klagat för att dom håller på att "gå in" ridstövlar-cavallo.:o

De jag har nu är Petrie och jag har inte behövt gå in dem en enda dag utan bara använt, det kändes lite i knävecken förstås innan de satte sej lite men inget stort det heller.

håller med, cavallo=hemska! så jäkla hårda och fick skavsår även efter flera års användande. aldrig mer!

muehh; dragkedjan kan ju gå sönder men det kostar inte mkt att fixa. man behöver inte köpa nya stövlar bara för det!

Mmm I still looooove my ones!! Och jag vill ha lika spegelblanka som Jan Brink och då dominerar helt klart Cavallo! :banana:

Du vet att Königs Sir får att få med lack va? ;) Blänkare än så blir det inte!

axel> Så sant, så sant! Jag älskar dragkedja i fram, mycket bättre än i bak! Det är lätt att kliva sönder dem när de är i bak, men det är inte möjligt när de sitter framtill.

Ja nu är det för sent, sen ett par år, men nästa gång ska jag komma ihåg det.:bow:

Man måste ha skänkeln olika, eller sadlarna är olika. mina med dragkedja fram / inåt skavs sönder i sömmen på läderbiten som täcker kedjan upptill. Det såg jag även att den gjort på andras... medan en del är nöjda. (har ju fördelar) men funkar inte på mig tyvärr.

Dragkedja!! Mkt lättare att ta sig in o ut ur :D, plus att de sitter snyggare.
Mina stövlar har dragkedja (bak) och de höll i 4 år innan dragkedjan gav upp. Och då har jag skött den rätt dåligt :angel:... Men det är bara att lämna in hos en skomakare så bytar dom ut det för en liten slant bara - shitenkelt!

Nämen, va trist. Det har inte hänt för mig i alla fall, som tur är! Jag älskar att ha dragkedja i fram!

Bak däremot gillar jag inte. Har man dessutom problem med fötter som sticker ut mer än de ska så blir det fula märken på sadeln efter dragkedjan. :p Har jag märkt nu när jag letat medryttare...

Har ett par skitsnygga Cavallo UTAN dragkedja som jag använder hela sommarhalvåret, varje dag (lite för kalla för vinterns väderlek). Har haft stövlar med dragkedja och jag känner INGEN som haft sina stövlar hela efter några år som haft dragkedja. Ett par Cavallo är inte så billiga direkt och man vill ju att de ska hålla. Och dessutom är det ju ett h-e att gå in dom och blir ju bara skönare och snyggare med åren. Så då vill man ju att de ska hålla också. Rekommenderar utan dragkedja,men visst, hästskötaren har ju ett litet uppdrag där dom man svettats fast i dom!! :rofl::rofl:

Spelar det roll vart dragkedjan sitter?
Tycker att en dragkedja som sitter fram inte bör blir lika utsatt som om den satt bak. Men har själv inga stövlar, så vet inte :smirk:.

Någon som vet?

Varför ska man ha korkhälar?

För övrigt håller jag på stövlar med dragkedja! Rent helvete att få av sånna utan dragkedja, speciellt om man är svettig och trött efter en dag

För att de inte ska sjunka ihop mer än nödvändigt, plus att slippa skav i knävecket.

Aha! Men när man tar ut korkhälen, sjunker dom inte ihop då?

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 952
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
745
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka