Dräggel..?

H

Hillabilly

Jag har ett treårigt friesersto som gör en underlig sak när jag borstar henne.
Hon älskar att bli borstad och man ser verkligen att hon njuter. Efter ett tags borstande när hon blivit totalt avslappnad och står och hänger med huvudet och underläppen så kommer det nåt som liknar dräggel ur munnen på henne.
Det är inte lite heller, kanske en till två dl genomskinlig vätska, blandat med lite gräs.
Varför gör hon så och är det farligt?

Sv: Dräggel..?

Det där är väääldigt vanligt när hästar njuter, tex vid massage brukar det bli sådär. Helr ofarligt så länge hästen inte blir så avslappnad att den somnar och faller ihop :p :rofl:
Rykta på!

Tack för infon! Skönt att höra.

Jag har haft flera hästar men aldrig sett detta förut, blev lite skraj och tänkte att det var något fel på henne.:eek:

Ibland undrar jag faktiskt ifall hon inte har somnat, ståendes alltså!

vilket mysigt sätt ni har att ungås på!! Jag tror inte du behöver oroa dig, det är nog för att hon tycker det är skönt.

Så där gjorde min en gång när massören var ute och masserade henne. Just vid nacken blev underläppen jättelång och hon börjde dreggla! Jag var lite orolig att hon skulle somna....Gissa om hon njöt i fulla drag.

Rykta på och var glad över att hästen njuter så fullständigt! Grattis!

//Alice

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 385
Senast: Keb71
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Tualma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka