Dra släpa med lös brösta?

A

affe

Jag skulle vilja börja dra lite "släpa" med mitt ministo. Nu är det så att jag "bara" har sele med lös brösta i hennes storlek.(Vilken jag naturligtvis kommer att använda vid körningen)
Jag bara undrar, hur fäster man släpan när man ska dra så här? Eller är nån annan sele att föredra i detta läge?

Sv: Dra släpa med lös brösta?

Jag skulle föredra en loksele vid tyngre arbeten som släpa etc. Har aldrig kört något sådant med bröstsele så jag kan inte ge dig tips på hur du ska fästa den tyvärr.

Dra du, det är inte tungt med släpa, sen kan du dra bildäck och annat.

Du behöver ju en svängel om du ska dra den med din sele, å andra sidan är släpa så himla lätt att du säkert kan fästa den i däckeln med nåt. Det är väl en släpa anpassad för mini :)

hm...har inte byggt den än..Hr du nått tips?

Minshettis?

1,50 långa slanor, två brädor i slutet och du låter ändarna sticka ut 2 dm så de kan släpa i marken. Säkerhetsknut att fästa slanorna i selen.
har du en enkel bröstsele funkar ju den nästan bättre. Eller så knyter du ihop bröstan med selen och skapar en skitsele som blir mer stabil. och fäster slanorna i bröstan.

mm (78cm)
Jo, jag hade nästan tänkt använda den selen istället. Säkerhetsknut skriver du:confused:hur menar du?:bow:

en sån man gör när man fäster ett grimskaft.. ? kan inte beskriva den, är inte scout!

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 718
Senast: Smurfoff
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 754
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025