Dra släp med sänkt bil.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hannibal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 374
H

hannibal

Är i farten att köpa en bil till. Blir en Audi igen. :banana:

Den jag kollat på senast har sportchassie och är alltså lägre än standard. Är det ett problem om bilen är sänkt? Hur påverkar det hästsläpet?

Tacksam för info! :)

Sv: Dra släp med sänkt bil.

min volvo v40 är 4 cm lägre än vanliga och den har dragit både husvang o hästsläp utan problem. det är bara o ta det vackert över guppen så fungerar det finfint!

Våran Audi är sänkt, vet dock ej hur mkt.. MAn måste bara se till att ha fräscha dämpare å fjädring bak, så brukar det gå jättebra.. :)

Hoppas du blir nöjd med ditt bilköp!!

Håller med... Med bra dämpare & en lite nyare bil så är det nog inga problem alls... så länge vägen är hyfsat jämn...
Killen har en Audi A4 -98 med sportchassi, 4-hjulsdriven, så den får dra 1510 på B-kort trots att det är en sedan...
Han är så rädd om den så¨han vägrade dock montera dragkula på den just för att han är så rädd om den & att parkeringarna & infarter till många tävlingar är extremt guppiga grusvägar eller ängar, inte så kul att parkera med en allför låg bil... Jag tyckte inte det skulle vara nån fara, men för att inte trotsa gubben alltför mkt så köpte jag mig en egen Audi A4 avant också Quattro och en -98.. lite onödigt kan tyckas... men, men :D

Förresten.. sambons bil är till salu ;) d.s

Jag hade sport chassie på min förra bil och det var lite lågt tyckte jag. Min nya bil har normal höjd och transporten hamnar helt vågrätt när den är kopplad. Använder du bara transporten någon enstaka gång gör det ju inte så mycket men om du kör mycket med transport så hade jag nog köpt ett normalt chassie.

Tänkte bara följa upp tråden och berätta att vi har köpt bilen! Blev en osänkt Audi med V6:a. Oj oj oj vilken bil :bow:

Kanon att dra med och suverän väghållning!!! Är nöjd med att den är osänkt, eftersom vi kör på rätt kassa vägar då och då.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 588
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 219
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025