Kritik? De flesta har väl väntat på detta.
Nej, de flesta tänker sig nog att avtal gäller. Sen har SD hoppats och haft överdrivna förhoppningar på det. (vilket bevisas av ytterligare en meningslös misstroendeförklaring)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kritik? De flesta har väl väntat på detta.
De utgör en rätt liten del av befolkningen. Faktiskt.
Och representerar 87% av den.
Fast det var KD som bröt ett ingånget avtal. Så det är så klart KD som bär ansvaret. Ingen annan. Det får KD leva och dö med.
Och representerar 87% av den.
Och dö är ju just vad de kommer att göra
Partiledarna ?
Tja en partiledare fick ju pist offentligt idag av sina egna valda ombud och det räckte ju bra för att begrava DÖ
som din ledare uppenbarligen är tämligen upprörd av
KD? Det tror jag faktiskt inte alls, tvärtom. De har visat ryggrad där Alliansens partiledare fullkomligt struntat i sina egna väljare och
det är jag övertygad om kommer att generera röster. Hade det inte hänt hade KD varit historia i riksdagen 2018.
Jag röstade på ett borgerligt parti men jag röstade sannerligen inte för nåt DÖ.
Jag röstade på ett borgerligt parti men jag röstade sannerligen inte för nåt DÖ.
Men röstade du för att SD skulle fälla varje budget varenda gång och att vi varje år skulle byta regering?
Fast det hoppas du inte alls på eller hur? KD i riksdagen ger ytterligare ökenvandring åt SD. Utan KD försviner 15-25 mantat för alliansen, några kan tillfalla ett rasistiskt parti.
Hur tycker du att situationen ska lösas då? Om Alliansen lägger fram en gemensam budget kommer ju dom ha samma problem.
Nej. Men det har onekligen känts lite... dött?
Det finns många frågor där olika partier kan samarbeta för att fälla Löfvén & co. Allt i riksdagen handlar inte om budgeten.
Det finns många frågor där olika partier kan samarbeta för att fälla Löfvén & co. Allt i riksdagen handlar inte om budgeten. Speciellt som riksdagen är solitt borgelig och inte med vänstermajoritet som under Erlanders dagar med S över 50%
Nej, det finns inte majoritet mot Löven eftersom ingen vill samarbeta med ett rasistiskt parti. Sen kan SD välja att hänga på och då blir det majoritet, som när vårdprofitörerna bjuder SD på grogg. Då ändar man uppfattning om vinster i välfärden och tycker det är helt okej att en lägenhet hyrs ut får 60.000 i månaden.