Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Vad ska man tänka på när man planerar dopet?
Hur var erat dop?
Några speciella tips? Idéer?
 
Sv: Dop

Först och främst skall man väl tänka igenom varför man döper barnet och anpassa det hela efter det.

Jag själv döptes hemma hos min farmor. Mina barn är absolut inte döpta, men vi har haft namngivningsfest för de stora. En helt vanlig fest med de då viktigaste personerna i deras liv närvarande. Dvs jag och pappan, hans flickvän, våra syskon och våra föräldrar samt de blivande gudföräldrarna. Vi festade loss på blåbärspaj och kaffe med konjak.
 
Sv: Dop

Som föregående talare, fundera igenom varför ni vill döpa barnet och hur ni vill göra det.
För oss var det självklart att döpa båda barnen, men själva upplägget skilde sig lite...
Med Elin så hade dels min svärfar dött ett par dagar efter förlossningen, och dels var både min mormor och gudmor sjuka så vi döpte i kyrkan under en familjegudstjänst och sen fikade vi hemma med familjen, dvs min mamma, mormor, min gudmor, min syster och sen min mans mamma, och syster med familj.
När Fredrik skulle döpas ville vi göra det lite mer personligt så vi döpte hemma hos oss, och en präst som jag tycker mycket om, hon jobbade inte längre i våran församling men kom ändå. En kompis spelade piano och vi bjöd släkt och en hel del goda vänner. Vi tog hem catering och hade det trevligt överlag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Malin_L
·
Fritid Jag behöver tips på hur jag kan förvara min sticking när jag är ute på språng. I vanliga fall har jag en speciell väska, men det blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 578
Senast: Sel
·
Hästvård Bra tips och idéer vad vi kan blanda i vattnet? Kört med juice tidigare men det vill han inte ha nu. Han dricker någorlunda ute vad jag...
2
Svar
20
· Visningar
845
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
157
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp