Dop - en etikettsfråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dravena

Trådstartare
En kompis träffade mannen i sitt liv, flyttade till Australien och nu är de hemma för att döpa sin lilla dotter. :love:

Nu till det svåra. Det är ett dubbeldop! Det andra paret känner jag inte, har träffat dem en gång för två år sen. Förväntas man ändå ha med en present till deras barn?

*förvirrad*
 
Sv: Dop - en etikettsfråga!

jag skulle bara ha köpt till min kompis barn. men tycker du att det känns dumt så kan du väl köpa nåt litet symboliskt till det andra också?:)
 
Sv: Dop - en etikettsfråga!

Ska mottagningen också vara gemensam? Det är ju då man lämnar presenter, så det borde ju inte spela någon roll om det bara är dubbelt upp i kyrkan.
 
Sv: Dop - en etikettsfråga!

När min kusin skulle döpas var det dubbeldop,
men vi gav vi bara henne present eftersom vi inte kände dom andra.
Det spelar nog ingen roll, dom har ju sina kompisar/släkt där så!;)
 
Sv: Dop - en etikettsfråga!

Som jag har förstått det är det även gemensam mottagning, eftersom paren är nära vänner. Men jag kör nog på att bara ge till vår vän, ekonomin ger inte direkt utrymme för fler presenter.
 
Sv: Dop - en etikettsfråga!

Spontant känns det ju som att du absolut inte behöver ge något till det andra barnet, men jag kollade för säkerhets skull upp det på etikettskunnigt håll och fick medhåll. :) ;)
Hoppas att ni får trevligt på dopet (säger Sastra och gnisslar tänder över dopet som missas i helgen :p )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Kirre
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 666
Senast: lil-sis
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 031
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 480
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp