Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Men du skrev ju själv i ett annat inlägg att vi helt enkelt inte kan veta? Jag håller absolut med dig om att hans autism inte är förklaringen, men hans ovanliga kroppsspråk i många sammanhang kan säkert delvis bero på att han stimmar.

Oavsett är det väl ointressant. Samma sak med drogerna egentligen. Han gör utspel åt olika håll, hånar den kritik han får och blir påhejad av Trump. Dålig kombo.
Jag tycker det är intressant, en person som har allvarliga problem med droger och/eller mentalt är minst sagt inte rätt person att inneha en maktposition med beslutanderätt över andra på den nivån. Riskerna med Bidens åldersrelaterade mentala nedgång har varit ett stort ämne, och droger kan leda till vad som helst, som psykoser och vanföreställningar, Musk är förvisso inte president med kontroll över kärnvapen och militär men jag tycker det är illa nog ändå,

Jag tycker det är intressant, en person som har allvarliga problem med droger och/eller mentalt är minst sagt inte rätt person att inneha en maktposition med beslutanderätt över andra på den nivån. Riskerna med Bidens åldersrelaterade mentala nedgång har varit ett stort ämne, och droger kan leda till vad som helst, som psykoser och vanföreställningar, Musk är förvisso inte president med kontroll över kärnvapen och militär men jag tycker det är illa nog ändå,
Jag skulle vilja säga att Musk inte är rätt person att inneha den maktpositionen oavsett. Säg att han är helt ren från droger och mår psykiskt finfint - hans beteende oroar ändå. Det är jag menar är att orsakerna är ointressanta för att han har den maktpositionen, och det blir nog svårt att stoppa honom, för vem ska göra det? Han är omgiven av jasägare och har världens mäktigaste man på sin sida.

Hon var femton. Det var extremt korkat. Det blir ganska skrämmande att jämföra Musk med en full femtonåring.
Har för mig att hon var något år äldre, och det var ett svar på påståendet att "Jag har aldrig sett en drogpåverkad gå och göra den gesten nånsin faktiskt.." Det finns många andra och äldre som gjort liknande under berusning. Men du menar alltså samma som det jag svarade på, att det aldrig någonsin förekommer att påverkade person beter sig på liknande sätt som Musk, gör Hitler-hälsning, blir speedade och hoppar omkring och annat?

Själv tycker jag eventuellt att en dement Trump och neddrogad Musk i alla fall är bättre än alternativet att båda är vid sina sinnens fulla bruk. (tillsammans med dem som röstade btw).

Har för mig att hon var något år äldre, och det var ett svar på påståendet att "Jag har aldrig sett en drogpåverkad gå och göra den gesten nånsin faktiskt.." Det finns många andra och äldre som gjort liknande under berusning. Men du menar alltså samma som det jag svarade på, att det aldrig någonsin förekommer att påverkade person beter sig på liknande sätt som Musk, gör Hitler-hälsning, blir speedade och hoppar omkring och annat?
Jag vet inte och jag vet inte vad vi diskuterar längre faktiskt?

Min poäng här: det spelar inte så jättestor roll, för Musk har massor av makt och säg att han var hög som ett hus - vem ska säga: "Vet du, du får tagga ner på knarket?". Utöver det är det ingen ursäkt oavsett och lika skrämmande vad det än beror på.

Då har du missat mycket, finns ju t.o.m. foto på en socialdemokratisk minister som gjorde Hitler-hälsning när hon var full på en fest, dock innan hon blev minister.
Å jag har i #74 visat en bild från X där människor i maktposition gör hitlerhälsning. Men det var väl ingen som gick bananas på det om jag minns rätt.

Jag skulle vilja säga att Musk inte är rätt person att inneha den maktpositionen oavsett. Säg att han är helt ren från droger och mår psykiskt finfint - hans beteende oroar ändå. Det är jag menar är att orsakerna är ointressanta för att han har den maktpositionen, och det blir nog svårt att stoppa honom, för vem ska göra det? Han är omgiven av jasägare och har världens mäktigaste man på sin sida.
Där har du fel, orsaken har stor betydelse, det handlar om vilka beslut en person kan komma att ta. Att hans beteende oroar oavsett orsaken, den biten håller jag med om men det innebär inte att orsaken är utan betydelse.

Jag tycker överlag att Musk beter sig som en osäker tonåring som desperat vill få vara med "de coola killarna" och leka, och gör vad som helst för att få vara med - inklusive att ljuga om att han är bäst i världen på dataspel, när det så oerhört uppenbart inte stämmer. Även i det omtalade "talet" (jag vill knappt ens kalla det för tal, för det var så hopplöst dåligt och innehållslöst) framstår han som en nervös femtonåring som inte har förberett sig och inte vet vad han ska säga, med resultatet att det blir mycket upprepningar och mycket "uh, so, yeah", och som blir så till den milda grad uppspelt av att få bifall av "de coola killarna" att det blir riktigt pinsamt.

Huruvida han är påtänd eller ej uttalar jag mig inte om, det är väl inte ett dugg otänkbart men jag känner inte till varken honom eller hur div. droger påverkar folks beteende tillräckligt väl för att uttala mig.

Obeskrivligt obehagligt är det i alla fall, hela grejen.

Jag måste ju säga att varje gång jag ser Trump och framförallt hör honom tala vill jag springa och gömma mig
Är det där en normalt stabil person vid sina sinnens fulla bruk så är jag evigt tacksam jag inte bor i USA

Å jag har i #74 visat en bild från X där människor i maktposition gör hitlerhälsning. Men det var väl ingen som gick bananas på det om jag minns rätt.
Från "Libs of Tiktok"? :meh: Ja det kontot har ju absolut inget intresse av att normalisera Musks eventuella heilande. Och kontexten, den är också helt betydelselös.

Där har du fel, orsaken har stor betydelse, det handlar om vilka beslut en person kan komma att ta. Att hans beteende oroar oavsett orsaken, den biten håller jag med om men det innebär inte att orsaken är utan betydelse.
Hänger nog inte med, vad menar du förändras beroende på orsak?

1000024004.webp

Själv tycker jag eventuellt att en dement Trump och neddrogad Musk i alla fall är bättre än alternativet att båda är vid sina sinnens fulla bruk. (tillsammans med dem som röstade btw).
Du tycker att Trump verkar dement? Den bilden av honom har jag inte fått, han har förvisso blivit äldre och tappar en del i skärpa i vissa situationer men inte särskilt mycket och han klarade köra ett väldigt tufft program under valkampanjen, betydligt över vad många yngre skulle orkat. Så jag skulle inte säga att han verkar dement precis.

Du tycker att Trump verkar dement? Den bilden av honom har jag inte fått, han har förvisso blivit äldre och tappar en del i skärpa i vissa situationer men inte särskilt mycket och han klarade köra ett väldigt tufft program under valkampanjen, betydligt över vad många yngre skulle orkat. Så jag skulle inte säga att han verkar dement precis.
Jösses..alla tycker vi olika..antar jag.

Nej jag tycker bara han verkar spritt språngande tokig och allmänt galen
Så det maskerar nog eventuell demens

Hänger nog inte med, vad menar du förändras beroende på orsak?
Om orsaken är droger och/eller psykisk ohälsa som gör att han tappar omdömet, får en skev verklighetsuppfattning, kanske regelrätta psykoser och liknande är det en helt annan sak, han kan få för sig göra precis vad som helst då, än om det "bara" handlar om att han har en fascistisk människosyn.

Båda kan förstås samverka så det behöver inte vara det ena eller det andra.

Det viktigaste är ju vad fotona i bilden visar dvs att dom gör hitlerhälsning. Vad som skrivs är ju ointressant.
Så om jag sitter här vid datorn och sträcker ut ena armen för att ta en bok ur bokhyllan och nån fotar mig, beskär bilden och lägger upp den på Twitter, gör jag samma sak med samma intentioner som Elon Musk på Trumps installation?

... och ... du anser alltså att Musk gjorde Hitlerhälsning? Men att det kan kvitta för andra har också gjort det, det syns på bild?

Om orsaken är droger och/eller psykisk ohälsa som gör att han tappar omdömet, får en skev verklighetsuppfattning, kanske regelrätta psykoser och liknande är det en helt annan sak, han kan få för sig göra precis vad som helst då, än om det "bara" handlar om att han har en fascistisk människosyn.

Båda kan förstås samverka så det behöver inte vara det ena eller det andra.
Men ... han tar ju droger? Jag fattar fortfarande inte. Vad menar du att skillnaden blir, i världen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka