Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Jag rundar av med att säga att det riktigt allvarliga är den makt ultrarika personer och organisationer fått i världen, Musk är en av dem men problemet är mycket, mycket större än bara honom. Det här är något som hotar hela vårt demokratiska samhälle, många härinne lutar åt vänster, lyssna på Bernie Sanders, t.ex. hans nyårstal som jag länkade längre tillbaka i tråden och fundera över vad han säger.

Å jag har i #74 visat en bild från X där människor i maktposition gör hitlerhälsning. Men det var väl ingen som gick bananas på det om jag minns rätt.
De bilderna visar inte några hitlerhälsningar - de är tagna när personer typ gjort stora gester med armar och händer och fotot frusit rörelsen i exakt den positionen. Typ alla gör ibland rörelser där man kunnat frysa en tiondels sekund och säga att man heil:at. Ingen av dessa gjorde den gesten som Musk gjorde.

Så om jag sitter här vid datorn och sträcker ut ena armen för att ta en bok ur bokhyllan och nån fotar mig, beskär bilden och lägger upp den på Twitter, gör jag samma sak med samma intentioner som Elon Musk på Trumps installation?

... och ... du anser alltså att Musk gjorde Hitlerhälsning? Men att det kan kvitta för andra har också gjort det, det syns på bild?
Nej för tusan. Elon gjorde ingen hitlerhälsning. Andra här däremot anser att han gjorde det och då borde man väl rimligvis även anklaga personerna på fotona för att ha gjort hitlerhälsning.

De bilderna visar inte några hitlerhälsningar - de är tagna när personer typ gjort stora gester med armar och händer och fotot frusit rörelsen i exakt den positionen. Typ alla gör ibland rörelser där man kunnat frysa en tiondels sekund och säga att man heil:at. Ingen av dessa gjorde den gesten som Musk gjorde.
Det var därför jag ställde frågan, vilken lutning i grader ska det vara för att det ska anses som hitlerhälsning

Jag rundar av med att säga att det riktigt allvarliga är den makt ultrarika personer och organisationer fått i världen, Musk är en av dem men problemet är mycket, mycket större än bara honom. Det här är något som hotar hela vårt demokratiska samhälle, många härinne lutar åt vänster, lyssna på Bernie Sanders, t.ex. hans nyårstal som jag länkade längre tillbaka i tråden och fundera över vad han säger.
Jag håller fullständigt med dig om det.

Jag såg det också och jag har ingen aning. Oavsett var det dumt och omdömeslöst.
Bäst är väl att en domstol avgör saken?

Men det ska anses så himla mycket på internet vad folk gör och inte gör. När den här grejen har lagt sig om några dagar så söker sig drevet till nått annat att förfasa sig över. Precis som det här med Mondelez du vet. Då skulle man bojkotta choklad o hej o hå. Sen var det inte kul längre för man gick o köpte sina kakor ändå eftersom bolaget fortfarande är verksam och inte gått omkull

Gh1ZVGjXcAA8hYd

Elon Musks armrörelse börjar tarva en egen tråd.

Eller så döps den här helt sonika om, så försöker vi en gång till på
Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Edit: Inlägg #2 stämmer med rubriken!

Du tycker att Trump verkar dement? Den bilden av honom har jag inte fått, han har förvisso blivit äldre och tappar en del i skärpa i vissa situationer men inte särskilt mycket och han klarade köra ett väldigt tufft program under valkampanjen, betydligt över vad många yngre skulle orkat. Så jag skulle inte säga att han verkar dement precis.
Men det är ju typ omöjligt att skriva. Jag skrev inte -jag tror att.

Men jag kan skriva om min mening.

Om det vore så att Trump vore dement och om det vore så att Musk vore neddrogad så är det gränsfall på att det vore bättre (med viss galghumor) än om de inte är det.

(han är man, äter dåligt och är 78+ så det är ju inte omöjligt dock.)

Om och beskrivning av om. Om jag hade vingar skulle jag flyga osv.
Dvs inte jag tror att, det är sannolikt att, jag är övertygad om, jag har bevis för, jag tycker det verkar som att eller någonting sådant. Jag har inte grävt ned mig i någon av deras hälsa eller mentala hälsa, verkar vara ett totalt hål i verklighetsrymden.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka