Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Och vad är väl då att torpedera WHO:s arbete och det gemensamma klimatarbetet. Vi kan glädja oss åt våra pengar (tills nästa pandemi). Och om någon slår en gammal man med hammare? Börskursen!

(PS Trumps idé är att omvärlden ska betala, och sist jag kollade var det vi, så svenska aktieägare kanske inte ska ropa hej än)
Glöm inte bort krypovalutan;)

Det här är ju egentligen jättekul!

Att införa tullar och tariffer - 'this beautiful word' - innebär ju inte att omvärlden får betala, utan det blir ju slutkundens problem. Vad överraskad den genomsnittlige MAGA-amerikanen kommer bli, som röstat Trump för lägre priser på allting!
Donald o Elon kommer att snurra upp hela världsekonomin och visa på vem som är jordens största ekonomi. Å alla kommer å stå där med mössan i hand och be om att få investera och komma in på den amerikanska marknaden. På så vis blir det MAGA låga priser på allt

Donald o Elon kommer att snurra upp hela världsekonomin och visa på vem som är jordens största ekonomi. Å alla kommer å stå där med mössan i hand och be om att få investera och komma in på den amerikanska marknaden. På så vis blir det MAGA låga priser på allt
Det är fortfarande inte så tullar och tariffer fungerar.
Vilket kommer bli tydligt för inblandade parter.

Insåg att Trump kommer vara president under nästa OS i LA och blev lite deppig för det kommer väl bara bli Trump-propaganda av alltihop 😞 . (Om det nu finns något LA kvar om 3,5 år...)

Men sen såg jag också detta klippet och tänkte att det är ändå fint att det finns människor som vågar stå upp för alla människors värde, som representant för kyrkan mitt framför Trump och Vance i direktsändning.

Lite förvånad över att Tiffany ser ut att vara den som skruvar mest på sig, trodde att hon nog var minst MAGA av Trumps barn.

Fast vem som än hade gjort den gesten som gjordes på ett sådant podium, eller något annat mindre podium, skulle ha genererat extrem debatt. Känns snarare som att han försvaras mer ivrigt än många andra skulle försvarats, kanske just iom att implikationerna om det var rakt, ärligt och genomtänkt är så hemska. Samtidigt är ju även alternativen, -men såhär gör vi ju i min lilla privata klubb jämt och jag bara råkade, eller -eftersom jag kommer från Sydafrika* har jag lite dålig koll på vilka gester som är historiskt laddade lika illa. Eller -eftersom diktaturen i Rom var kul kör jag lite ave och hade missat att andra också använt det. Det går liksom inte att komma ifrån.

Dessutom är de ju fascister, det går ju inte heller att komma ifrån.

Men du har säkert rätt i att eftersom så många inte vill fördöma utan pratar om woke kan fokuset på diskussionen leda åt helskotta. Men det är ju inte diskussionens fel. Det vore ju helt vansinnigt att le hult och rycka på axlarna åt Musk för att han är för mäktig för att diskutera. När vilken annan känd person som helst som gjort gesten (utom Trump och Musk) skulle varit körd för alltid.

*(och många av de andra rika personligheterna runt Trump kommer också från Sydafrika tydligen. De har ju alltså vuxit upp med apartheid till runt 17 års ålder och ur en synvinkel som måste vara extremt dålig för ens mentala hälsa. Och väl flyttat till USA när deras föräldrar inte längre fick ägna sig åt det där.)
Det är inte så väldigt länge sedan som Musk var demokrat, i valet 2016 stödde han Hillary Clinton. En del hävdar att skiftet från anti- till pro-Trump kom efter att han tyckte Biden nonchalerat honom.

https://www.hindustantimes.com/worl...-him-and-rest-is-history-101730961963730.html

Jag tror inte jag förstår vad det har med någnting eller ens mitt inlägg att göra.
Klart det har, om man anser att Musk är fascist och kopplar ihop det med att han stöder Trump borde man väl göra lika med de han stödde tidigare: Biden, Clinton och Obama? Och ännu mer så om grunden till skiftet är en så banal sak som att Biden inte bjöd in honom till ett möte om elbilar.

Klart det har, om man anser att Musk är fascist och kopplar ihop det med att han stöder Trump borde man väl göra lika med de han stödde tidigare, Biden, Clinton och Obama?
Men jag kopplar det inte till att han stödjer Trump, varför skulle jag det.

Jag menar att båda två, en och var, i egen rätt är det. Iom att de pratar om planer och folk, ursprung, storhet på det sätt de gör. Båda var och en för sig, där den ene svassar för diktaturer och den andre för vissa partier och båda lite mer diskret för nazister. Att man får dem båda i ett paket, två för en, + en mängd oligarker, här är egalt för just den bedömningen.

Han kan ha ändrat sig, eller varit det hela tiden och nu var det mer rätt tid att visa det. Det är ju också egalt eftersom nu är nu. Om det är så att han skar sig med Biden, delvis över att Biden inte tyckte att hans behandling av amerikanska fackföreningar (som Biden stödde) var fantastisk och fick blåmärken i själen så visar det ju bara extra mycket på ett skört ego.

Men det fråntar ingen av dem rätten till sina egna ord. Man måste ju ändå få bedöma en människa efter vad människan säger och hur hen agerar.

Klart det har, om man anser att Musk är fascist och kopplar ihop det med att han stöder Trump borde man väl göra lika med de han stödde tidigare: Biden, Clinton och Obama? Och ännu mer så om grunden till skiftet är en så banal sak som att Biden inte bjöd in honom till ett möte om elbilar.
Men ... han har väl radikaliserats? Om man byter partifärg och ideologi för att man inte blev bjuden till ett möte, kanske ens övertygelse inte var så hemskt stark till att börja med.

Musk kallar sig för "dark maga". Det han gör nu kan man inte klandra Biden och Obama för.

Frågan är ju om han heilade medan han stödde Biden, Clinton och Obama? Annars är det väl troligt att glidningen mot fascismen och Trump har gått hand i hand?

Det är helt omöjligt för någon av oss att veta varför han gjorde den här gesten, om det var ett klumpigt försök till motsvarighet till en slängkyss, om det var ett försök att ta tillbaka ett klassiskt sätt att hälsa och få bort nazikopplingen eller om det var för att han är fascist och nazist och ville visa det. Eller att han var så påtänd att han inte visste vad han gjorde.

Oavsett har jag svårt att se att det skulle ha någon betydelse, nazisterna är inte hatade för att de höll på med de här gesterna utan för vad de gjorde mot andra människor. Om det är så att han verkligen är en fascist och nazist är det snarare bra att han visar det öppet så alla ser vad han är för person.

Det är helt omöjligt för någon av oss att veta varför han gjorde den här gesten, om det var ett klumpigt försök till motsvarighet till en slängkyss, om det var ett försök att ta tillbaka ett klassiskt sätt att hälsa och få bort nazikopplingen eller om det var för att han är fascist och nazist och ville visa det. Eller att han var så påtänd att han inte visste vad han gjorde.

Oavsett har jag svårt att se att det skulle ha någon betydelse, nazisterna är inte hatade för att de höll på med de här gesterna utan för vad de gjorde mot andra människor. Om det är så att han verkligen är en fascist och nazist är det snarare bra att han visar det öppet så alla ser vad han är för person.
Det är ju inte som att kopplingen Trump-Musk-fascism plötsligt uppstod med gesten på installationen. Det är klart att han vet vad han håller på med, och som jag skrev tidigare tror jag att det handlar om gränsförflyttning. Jag är rätt övertygad om att Musk ville bli anklagad för att ha heilat, för då kan han svara med "å vad tröttsamt det är med Hitlerparallellerna" och så har han flyttat ännu en målstolpe.

.. Det är klart att han vet vad han håller på med, och som jag skrev tidigare tror jag att det handlar om gränsförflyttning. Jag är rätt övertygad om att Musk ville bli anklagad för att ha heilat, för då kan han svara med "å vad tröttsamt det är med Hitlerparallellerna" och så har han flyttat ännu en målstolpe.
Ni som har sett klippet med hela framträdandet (finns länkat i tråden på förra sidan) ser ni inte en person som verkar helt utflippad? Eller är det bara jag som tycker han verkar hög som en skyskrapa och på väg att tappa det och närmast i behov av vård?

En uppriktig undran, ingen retorisk fråga.

Kan lägga till att jag har reagerat tidigare över hur han kommunicerar, som när han svarade någon EU.minister med "go fuck your face" och liknande saker, men att det var så illa som jag uppfattade från klippet trodde jag inte riktigt.

Ingen har accepterat det, gör inte den vridningen av det jag skrivit. Om den enda godkända reaktionen är att man måste anse att Musk igår visade att han är nazist så är vi verkligen illa ute. Men jag tror och hoppas att det inte var så du menade.

Men jag lägger ner min röst nu, jag tror som sagt inte att tjafsa om detta leder till någonting gott alls.
Jag förstår inte vad du menar, han gjorde hälsningen, det är det inte en tvekan om. Det är faktiskt en väldigt väldigt stor grej det där, allvarligt grej. Att han också är extremt högervriden visar ju också hur han lägger sig i valet i Tyskland nu.

Ni som har sett klippet med hela framträdandet (finns länkat i tråden på förra sidan) ser ni inte en person som verkar helt utflippad? Eller är det bara jag som tycker han verkar hög som en skyskrapa och på väg att tappa det och närmast i behov av vård?

En uppriktig undran, ingen retorisk fråga.
Fast det är han inte, han är autistisk och stimmar som många autister gör. Om det är Musk du menar alltså. Att "stimma" är helt normalt för en autist, däremot är inte en hitlerhälsning det.

Så nej, jag ser inte någon som är "hög som ett hus" där.

För "eliten" som ju Musk ändå tillhör så är inte ideologi intressant utan det handlar om pengar. Trump innebär fördelar för Musk på flera plan, hade de haft en annan kanditat och Kamala Harris hade inneburit ett bättre val så hade han stått där med den blåa flaggan istället.

Sen är det såklart ingen tillfällighet att just Trump och Musk funnit varann, kaka söker maka osv men jag tror man bedrar sig själv om man tror att det handlar om ideologi från något håll utan det är makt och pengar för båda.

Utspelet om kanalen t.ex. Är det en ren tillfällighet att Trumps hotellföretag är skyldig flera miljoner dollar i utebliven skatt till Panama? Eller kan det kanske vara så att det ligger en personlig vinning/vendetta bakom detta?

Fast det är han inte, han är autistisk och stimmar som många autister gör. Om det är Musk du menar alltså. Att "stimma" är helt normalt för en autist, däremot är inte en hitlerhälsning det.

Så nej, jag ser inte någon som är "hög som ett hus" där.
Ja, det var Musk jag menade, kan lägga till att jag läst att det även finns de inom hans företag som börjar bli oroade över hans mentala hälsa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka