Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga från en oinsatt. Vad vinner Ukraina på mineralavtalet med USA? Jag förstår inte alls varför de borde skriva på det
frågan är dessutom finns det några mineraler? Det var ju ett stort järnfabrik i mariopol som ryssarna byggde och sprängde och där borde det väl finnas järnmalm men annars ska det mesta av Ukrainas rikedomar bestå av den luckra jorden. Typ 11 meter odlingsbar jord och vi här i Sverige kan kanske ha 1/2 meter odlingsbar jord där det är som bördigast i Skåne. Jag har säkert fel om jordmånslängder men andemeningen är att jordens Ukraina är väldigt bördig. Det finns inga större gruvorter egentligen. Tydligen om det finns brytvärda malmer eller gas/olja så finns de i östra Ukraina som ryssarna länsar just nu.

Tja, jag vet inte. Putte återvänd till Ryssland.

Fråga från en oinsatt. Vad vinner Ukraina på mineralavtalet med USA? Jag förstår inte alls varför de borde skriva på det

Ukraina är rikt på järn, titan och magnesium (om jag förstått det hela rätt) . De REE (rare earth elements) som trumpen pratat om finns inte. Och speciellt inte i de mängder som nämnts (30 ggr större än mängden som bryts per år i hela världen sammanlagt)

frågan är dessutom finns det några mineraler? Det var ju ett stort järnfabrik i mariopol som ryssarna byggde och sprängde och där borde det väl finnas järnmalm men annars ska det mesta av Ukrainas rikedomar bestå av den luckra jorden. Typ 11 meter odlingsbar jord och vi här i Sverige kan kanske ha 1/2 meter odlingsbar jord där det är som bördigast i Skåne. Jag har säkert fel om jordmånslängder men andemeningen är att jordens Ukraina är väldigt bördig. Det finns inga större gruvorter egentligen. Tydligen om det finns brytvärda malmer eller gas/olja så finns de i östra Ukraina som ryssarna länsar just nu.
Nej, ryssarna länsar inte Ukraina på mineraltillgångar. Nåt sånt finns inte i någon femårsplan. Ryssarnas plan med Ukraina är en helt annan.

Hjärtat i Sovjetunionens krigsindustri låg i Donbass. Och 45 miljoner Ukrainare blir åtminstone 10 miljoner vasall-soldater, vilket blir dåligt för oss i Europa den dagen hela landet är annekterat.

Allt som sänds ut känns som bisarra aprilskämt: "På tisdagen i Ovala rummet presenterade USA:s president Donald Trump ett nytt förslag för att få uppehållstillstånd i USA.
Det handlar om ett exklusivt guldkort värt 5 miljoner dollar, motsvarande över 55 miljoner svenska kronor.
– Det kommer att ge dig dig green card-privilegier och det blir också en väg till medborgarskap, säger Donald Trump." (ur dagens tidningar)

Det handlar alltså om att locka väldigt rika personer till USA så de kan etablera sig och skapa arbetstillfällen och betala skatt. Vem vet, det kanske är en superbra idé?

Allt som sänds ut känns som bisarra aprilskämt: "På tisdagen i Ovala rummet presenterade USA:s president Donald Trump ett nytt förslag för att få uppehållstillstånd i USA.
Det handlar om ett exklusivt guldkort värt 5 miljoner dollar, motsvarande över 55 miljoner svenska kronor.
– Det kommer att ge dig dig green card-privilegier och det blir också en väg till medborgarskap, säger Donald Trump." (ur dagens tidningar)

Det handlar alltså om att locka väldigt rika personer till USA så de kan etablera sig och skapa arbetstillfällen och betala skatt. Vem vet, det kanske är en superbra idé?
Finns även i Europa, men det tittas rejält snett på det av olika anledningar. Alla har inte blivit rika av förmåga att bidra till samhällen har exempelvis blivit uppenbart på Malta som kör det systemet. Dels finns en jämlikhetstanke men sedan också att ett medborgarskap är något finare än sånt som kan handlas på marknaden.

Han fortsätter ju också med arr säga atr det kan hända att några ryska oligarker kan kvalificera sig....

Och återigen, ingenstans tas detta upp. Västerländsk media är glada möjliggörare för utrotning av transpersoner.
Pratas det överhuvudtaget i västerländsk media om hur Trump i raketfart demonterar demokratin och friheten i USA? Det jag hört när jag lyssnat på radio har mest varit "sane washing" av galenskaperna.

Och återigen, ingenstans tas detta upp. Västerländsk media är glada möjliggörare för utrotning av transpersoner.
Alltså. Det händer hundratals saker som är dåligt från presidentadministrationen i veckan nu. Syftet är att flöda systemet, så att media inte ska hänga med.

Hur mycket läser du om att de arbetar mot att kortsluta konstitutionen för att göra Trump till allsmäktig diktator på oändlig tid?

Alltså. Det händer hundratals saker som är dåligt från presidentadministrationen i veckan nu. Syftet är att flöda systemet, så att media inte ska hänga med.

Hur mycket läser du om att de arbetar mot att kortsluta konstitutionen för att göra Trump till allsmäktig diktator på oändlig tid?
Utrotandet av en folkgrupp är inte en liten bisak. Men just den biten av trumps alla påhitt är det ju faktiskt ganska många som hejar på, även här i skandinavien. Svenska och norska riksmedier hjälper ju till så gott de kan med sitt öppna stöd för GENID mfl.

Tex. BBC har ju redan blivit en del av den transfobiska rörelsen. Och jag misstänker att många andra medier på nåt vis delvis köpt den fattiga förklaringen att demokraterna delvis förlorade valet pga. inställning till transpersoner...

Pratas det överhuvudtaget i västerländsk media om hur Trump i raketfart demonterar demokratin och friheten i USA? Det jag hört när jag lyssnat på radio har mest varit "sane washing" av galenskaperna.

Ja, det gör det. Men galenskaperna tycks i denna mängd tjäna syftet att överskugga varandra och just nu verkar Ukraina i större fokus - vilket nog är rätt på vissa sätt - men också fel fokus i den frågan på så många sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

• Bruksprovet 2025
  • Uppdateringstråd #2
  • Gymnasieval