Pratas det överhuvudtaget i västerländsk media om hur Trump i raketfart demonterar demokratin och friheten i USA? Det jag hört när jag lyssnat på radio har mest varit "sane washing" av galenskaperna.
Nej, det talas väldigt lite om det.
De senaste veckorna har jag valt att följa amerikanska media, huvudsakligen de i opposition mot Trumpismen.
Där är oron runt nedmontering av demokratin stor.
Jag lyssnade på kvällens avsnitt av USA-podden på p1, och där ägnade man sig verkligen åt "sane-washing" av galenskaperna.
Men tog inte ens upp alla de stämningar och inhibitioner av Trump-Musk-Doge grejer som pågår.
Man nämnde heller inte något om hur fel uppsägningar verkar träffa, t.ex. hur nyss anställda säsongsarbetande brandmän, som ska hantera årets säsong av skogsbränder sagts upp, eller hur man lyckats säga upp nödvändig personal för att hantera katastrofhjälp.
Inte heller att konsekvensen av förbjuda ord i "federala dokument", som Woman, Gender, Etnicity och många mer, innebär att praktiken så dras dokument som t.ex. handlar om medicin, mediciner och om kliniska prövningar av mediciner bort, eftersom man måste testa och godkänna mediciner baserat på att människor med olika biologiskt kön, olika etnicitet och olika ålder reagerar på olika sätt på de substanser som är verksamma i medicinerna. Även statistik runt sjukdomar och sociala likheter/olikheter "förbjuds" när man i Orwellsk anda förbjuder/påbjuder "ord".
En annan sak som knappt nämnts i svensk media, är de olika demonstrationer och protester som pågår runt om i USA.
I stort sett varenda Tesla anläggning är omgiven av anti-musk demonstranter.
Det demonstreras avseende mycket runt Doge och uppsägningarna av federal personal, och är alltmer högljutt.
Usel media bevakning!