Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger till att det inte längre är enbart hypotetiskt att prata om inbördeskrig i USA längre.
Sannolikheten börjar alltså bli synbar.
På det temat är det litet ironiskt att alla 2:nd amendment-ivrande vapenfetischister - som överlag sammanfaller med MAGA - historiskt hållit vapenrätten högt med ett av de främsta argumenten att kunna försvara sig mot den federala staten. Och så blev det de som stödjer de federala övergreppen...

På tal om att det verkar vara få "protester" så läste jag denna artikel igår, bland annat detta står: "Inom Trumps parti Republikanerna är stödet för presidenten stort – trots hans kontroversiella lagförslag och utspel om Ukraina som chockat hela världen.

Enligt uppgifter till tidningen Vanity Fair beror det omfattande stödet inte enbart på att många republikaner uppskattar Trumps politik.

Flera republikaner uppges frukta för sina liv om de går emot Trump. Privat talar republikaner om sin rädsla för att Trump kan uppvigla MAGA-anhängare att begå våldshandlingar mot de som motsätter sig honom, rapporterar tidnin "

gen.https://marcusoscarsson.se/uppgifter-republikaner-livradda-fruktar-for-sina-liv/

På tal om att det verkar vara få "protester" så läste jag denna artikel igår, bland annat detta står: "Inom Trumps parti Republikanerna är stödet för presidenten stort – trots hans kontroversiella lagförslag och utspel om Ukraina som chockat hela världen.

Enligt uppgifter till tidningen Vanity Fair beror det omfattande stödet inte enbart på att många republikaner uppskattar Trumps politik.

Flera republikaner uppges frukta för sina liv om de går emot Trump. Privat talar republikaner om sin rädsla för att Trump kan uppvigla MAGA-anhängare att begå våldshandlingar mot de som motsätter sig honom, rapporterar tidnin "

gen.https://marcusoscarsson.se/uppgifter-republikaner-livradda-fruktar-for-sina-liv/
I videon någon länkade till ovan var det ju ganska dåliga allmänna siffror när det gällde Trump stöd (större stöd än jag skulle trott, men betydligt mindre än vad amerikanerna skulle förväntat sig tydligen).

Undrans om demokraterna också är rädda för sina liv. Tydligen har han ju hotat att ta bort skydd för personer med hotbild om de uttalar sig?

I videon någon länkade till ovan var det ju ganska dåliga allmänna siffror när det gällde Trump stöd (större stöd än jag skulle trott, men betydligt mindre än vad amerikanerna skulle förväntat sig tydligen).

Undrans om demokraterna också är rädda för sina liv. Tydligen har han ju hotat att ta bort skydd för personer med hotbild om de uttalar sig?
Han har ju redan tagit bort skyddet för flera profilerade personer, bland annat några från hans förra administration som varit så fräcka att de vänt sig mot honom, exempelvis Mike Pompeo: https://www.theguardian.com/us-news...eo-trump-revokes-security-detail-iran-threats (Pompeo är knappast demokrat, för övrigt.)

Det är ett oerhört läskigt tillvägagångssätt.

Haha, jag var tvungen att gå in på Vanity Fair och leta upp artikeln för att få veta vad som i Marcus Oscarssons text blivit "de är skiträdda" ("scared shitless", var det i originalet).

Vanity Fair har mycket ofta mycket intressant innehåll. Marcus Oscarsson ... är jag tveksam till 😬

Och återigen upprepar historien sig och stöveltrampen hörs högre och högre. :(

Tänker du på Ericsson Response och deras lösningar? Som generellt krissystem, t ex vid olika typer av naturkatastrofer, kan ett sådant modulärt och transportabelt koncept vara väldigt användbart. Eller vid utbyggnad i särskilt besvärliga omgivningar. Men just i krig vete sjutton, där skulle jag inte lagt mina pengar på ett sådant system. Fasta basstationer, om än i containrar, är lätta att lokalisera och ännu lättare att sätta ur spel. Tyvärr är Starlink (motsv) ojämförligt mycket mer robust rent funktionellt - om det inte hade varit just det där med den opålitlige ägaren... :banghead:
Att starlink är en bra lösning är det nog så men det finns andra lösningar. Canada har valt bort starlink.

Hur man röstade i FN i eftermiddags, om vi på treårsdagen av Ukrainakriget ska fördömma Ryssland:

The UN General Assembly supported the resolution initiated by Ukraine and Europe.93 countries voted for the draft resolution, 18 against, 65 abstained.

1740429775331.webp

Hur man röstade i FN i eftermiddags, om vi på treårsdagen av Ukrainakriget ska fördömma Ryssland:

The UN General Assembly supported the resolution initiated by Ukraine and Europe.93 countries voted for the draft resolution, 18 against, 65 abstained.

Visa bifogad fil 162889
Jag har tyckt att USA betett sig som as i FN senaste åren, men jag antar att fler kommer (med rätta) kommer att få upp ögonen för det nu.

Nu har dessutom säkerhetsrådet antagit USAs egen resolution, som inte nämner att det var Ryssland som attackerade Ukraina.

Jag har tyckt att USA betett sig som as i FN senaste åren, men jag antar att fler kommer (med rätta) kommer att få upp ögonen för det nu.

Nu har dessutom säkerhetsrådet antagit USAs egen resolution, som inte nämner att det var Ryssland som attackerade Ukraina.
Har det varit bättre innan?

Om jag nu ska fundera lite på hela situationen. Någon annan kanske har bättre kunskap och vill kommentera.

Det var säkert inte okontroversiellt att genomföra marshallplanen med stora bidrag till Tyskland efter ww2 . Marshallplanen har varit en stor framgång så att 80 år efter ww2 önskas Tyskland ledande militär roll i Europa.

Om någon ska hitta någon slags lösning för Ryssland efter kriget så måste någon prata med de. Någon måste börja prata och det är Trumpis som duger åt putte. Att Ryssland ska ut ur hela Ukraina tycker jag är ett absolut måste.

Om jag nu ska fundera lite på hela situationen. Någon annan kanske har bättre kunskap och vill kommentera.

Det var säkert inte okontroversiellt att genomföra marshallplanen med stora bidrag till Tyskland efter ww2 . Marshallplanen har varit en stor framgång så att 80 år efter ww2 önskas Tyskland ledande militär roll i Europa.

Om någon ska hitta någon slags lösning för Ryssland efter kriget så måste någon prata med de. Någon måste börja prata och det är Trumpis som duger åt putte. Att Ryssland ska ut ur hela Ukraina tycker jag är ett absolut måste.
Problemet är att Trumpis inte anser att Ryssland ska ut ur Ukraina. Orsaken till att Putte vill prata med Trump är ju för att Putte är Trumps stora idol samt att han är en lättmanipulerad idiot.

Problemet är att Trumpis inte anser att Ryssland ska ut ur Ukraina. Orsaken till att Putte vill prata med Trump är ju för att Putte är Trumps stora idol samt att han är en lättmanipulerad idiot.
Både Trumpen och Putte har samma agenda, sko sig själva på andras bekostnad. Trumps enda intresse av Ukraina och Grönland är mineraler, Panamakanalen för att slippa betala och istället kunna ta betalt och Gaza för att lägga beslag själv på marken. :meh:

Marshallplanen var väl också en motvikt till kommunismens planekonomi man var rädd att kapitalismens hjul inte skulle börja rulla ordentligt igen
Så delvis var det antagligen för att USA skulle få sälja grejor lite längre fram och amerikanisera Europa så vi ville ha Lewis jeans och McDonald’s med mera

Cynisk jag :confused:
Inte då :angel:

Jo, klargörande. Om trummis och Puttefnsk kommer överens med bilaterala förhållanden så blir Europa kl art förbisprungna men balterna och t ex polen har ju länge varnat resten av Europa. Finland lider ju av förloradgränshandel men så måste det vara. Tysklandmåste sluta köpa rysk gas och vi också. Det kommer bli tungt när giriga amerikaner och ryssar gör upp.

Många kommer att vara giriga överallt och vilja kapa ryska marknaden. Usch.

Det är utelämnat en del av det Macron sa "... and like the US, it was loans, guaranties, grants ..." så det verkar finnas återbetalning med i spelet även från Europassida. Har dock ingen vetskap själv om hur det gått till.
Och du utelämnade vidare, han sa att om detta någonsin betalas tillbaka blir det från frusna Ryska assets i de olika länderna, om Ryssland går med på att betala tillbaka Ukrainas lån. Det är alltså Ryssland som i så fall är skyldiga pengarna inte Ukraina.

Video här
https://www.thedailybeast.com/frenc...acron-brutally-fact-checks-trump-to-his-face/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka