Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Jag tror inte det är klart eller om det stannar som förslag, gissar att det aldrig kommer att gå igenom även om tRump gör vad han kan för att montera ner demokratin.
Jag hoppas ju att det inte går igenom, men ett annat förslag som skulle göra att den lagen inte skulle få någon effekt röstades ner för några dagar sedan. Så inget förvånar mig längre...

Jag hoppas ju att det inte går igenom, men ett annat förslag som skulle göra att den lagen inte skulle få någon effekt röstades ner för några dagar sedan. Så inget förvånar mig längre...
Nej, du har nog rätt i det, men jag tycker det borde slå även mot republikaner, fast det kanske är mer för att hindra kvinnor från att rösta då det oftast är de som byter namn iom giftermål. :cautious:

Nej, du har nog rätt i det, men jag tycker det borde slå även mot republikaner, fast det kanske är mer för att hindra kvinnor från att rösta då det oftast är de som byter namn iom giftermål. :cautious:
Det drabbar demokraterna hårdare eftersom det är fler kvinnor än män som röstar på dem vilket gör att man slår två flugor med en smäll, få bort kvinnlig rösträtt och göra sig själv till det enda valbara partiet.
Sen kan man ju använda, de politiska, domstolarna också när det blir fel resultat som i domar valet i Wisconsin. Där tänker de ogiltig förklara runt 50k röster från områden där det var demokratisk majoritet.

Igår flög Netanyahu från Ungern till USA (en lite längre resa än normalt pga. att de inte vågade flyga över vissa länder eftersom att han är en efterlyst krigsbrottsling) inför sitt andra besök i Vita huset sedan Trump blev president. Antar att både tullar och Gaza kommer diskuteras, men även Iran. Känns som att det sista världen behöver just nu är ett krig till, men Bibi är ju som bekant väldigt sugen på att dra in USA i något sådant och Trump verkar ha blandade känslor. Vem vet, han kanske tycker att det vore en perfekt distraktion så folk fokuserar på det istället för börsen och nedmonteringen av demokratin.

Igår flög Netanyahu från Ungern till USA (en lite längre resa än normalt pga. att de inte vågade flyga över vissa länder eftersom att han är en efterlyst krigsbrottsling) inför sitt andra besök i Vita huset sedan Trump blev president. Antar att både tullar och Gaza kommer diskuteras, men även Iran. Känns som att det sista världen behöver just nu är ett krig till, men Bibi är ju som bekant väldigt sugen på att dra in USA i något sådant och Trump verkar ha blandade känslor. Vem vet, han kanske tycker att det vore en perfekt distraktion så folk fokuserar på det istället för börsen och nedmonteringen av demokratin.
Jag tror inte Trump är så pigg på ett fullskaligt krig mot Iran eller andra länder, det är inte inom hans område, ekonomiska sanktioner, avtal och förhandlingar är något annat och vad han hållit på med i hela sitt liv.

Jag tror inte Trump är så pigg på ett fullskaligt krig mot Iran eller andra länder, det är inte inom hans område, ekonomiska sanktioner, avtal och förhandlingar är något annat och vad han hållit på med i hela sitt liv.
Kanske inte fullskaligt krig, men skulle inte säga att avrättningen av Soleimani 2020 var en sanktion eller förhandling ;)

Och det besinningslösa bombandet av Jemen som pågår i skrivande stund visar också något annat (även om det är något som i stort sett alla amerikanska presidenter gör, bombar skiten ur Jemen).

Kanske inte fullskaligt krig, men skulle inte säga att avrättningen av Soleimani 2020 var en sanktion eller förhandling ;)

Och det besinningslösa bombandet av Jemen som pågår i skrivande stund visar också något annat (även om det är något som i stort sett alla amerikanska presidenter gör, bombar skiten ur Jemen).
Nä han är inte pacifist och den typen av mindre aktioner som inte riskerar eskalera till riktigt krig är han inte främmande för.

Inget får fart på ekonomin så bra som ett litet krig.... 😏

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 792
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka