Donald Trumps andra presidentperiod (2)

.

Gör hon verkligen det?
Jag läser diplomati, och vad Europas länder bestämt vad som ska sägas, samt av vem.

Och nu får du dessutom argumentera för vari kritiken ligger i att kalla regeringen för amöba.
Så iom det faller vår rätt att kalla nån ryggradslösa ?

Hur var det nu med diskussionsforum och vår möjlighet att säga nåt ?
Ska vi "bara va tysta och hoppas de gör rätt" ? Vi får alltså inte säga vad vi vill ? Hmmm...

Så iom det faller vår rätt att kalla nån ryggradslösa ?

Hur var det nu med diskussionsforum och vår möjlighet att säga nåt ?
Ska vi "bara va tysta och hoppas de gör rätt" ? Vi får alltså inte säga vad vi vill ? Hmmm...
Berätta för mig hur regeringen kan agera ryggradslöst i givet fall ovan.

Sökte lite, hittade detta:

The price of eggs has risen dramatically in recent years across the US. A dozen eggs cost US$1.20 (92p) in June 2019, but the price is now around US$4.90 (with a peak of US$8.17 in early March)
Huvudorsaken är varken Bidens eller Trumpens utan fågelinfluensa (eller om det var någon annan sjukdom) som gjort att man slaktat ut många höns och därmed får äggbrist. DOGE försöker dessutom avskeda myndighets folk som håller koll på fågelinfluensan, tala om att skjuta sig själv i foten.

Får vi ägg över i Europa så kan vi skänka dem till Ukraina. Jag tror önskan att hjälpa Tump är mycket låg i Europa. Ungern kanske vill hjälpa dock, om Puttin godkänner.

Finns det inte andra länder i Europa som är diplomatiska men ändå uttrycker en ståndpunkt på ett tydligare sätt än just Sverige?
Och alla länder måste verkligen säga allt hela tiden?
Det är 44 länder i Europa (minus Ryssland och Belarus), 32 i NATO, 27 länder i EU.

Vilken metod tror du funkar bäst - att en handfull för fram gemensamma åsikter, eller att alla pratar i mun på varandra?

Och alla länder måste verkligen säga allt hela tiden?
Det är 44 länder i Europa (minus Ryssland och Belarus), 32 i NATO, 27 länder i EU.

Vilken metod tror du funkar bäst - att en handfull för fram gemensamma åsikter, eller att alla pratar i mun på varandra?
Du svarade inte på min fråga, det ju just en fråga. Du kommer med påstående jag inte sagt. Hemskt vad du hugger. Har man en annan åsikt än dig numera hugger du som en cobra.

Vi har en reell risk för att ha krig på svensk mark innan året är slut, och i detta läge känner du att du bara måste gå i Vladimir Putins fotspår och verka för att så så mycket splittring som möjligt i vårt samhälle?

Säger begreppet "nyttig idiot" dig någonting?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Så nu är man en nyttig idiot för Putin om man kallar Uffe för ryggradslös. Det är ju inte direkt något nytt skällsord angående den mannen så när gick det från att vara okej till att vara Putinkramare?

Så nu är man en nyttig idiot för Putin om man kallar Uffe för ryggradslös. Det är ju inte direkt något nytt skällsord angående den mannen så när gick det från att vara okej till att vara Putinkramare?
Nedan är mitt svar på ryggradslösheten.
Såga antingen sönder mitt påstående, eller vänligen återkom då Uffe faktiskt agerar ryggradslöst.
Jag vill också tro att det är tjänstemän på UD som avgör vilka reserekommendationer vi ska ha i Sverige. En reserekommendation kan inte vara politisk, utan ska vara baserad på läget i respektive land i min värld.
Vilken spänst random människor tycker att regeringen har på sin ryggrad ska alltså inte spela någon roll.

Jag läser diplomati, och vad Europas länder bestämt vad som ska sägas, samt av vem.
Tror du verkligen det? Att det finns visst samförstånd och samarbete tar jag som givet, men jag tror inte riktigt att det innefattar att ledarna för olika änder kommit överens om vem som ska säga vad. Snarare tar vissa ledningen, på gott och ont. Och ofta baserat på hur inflytelserikt landet är, såklart.

Tror du verkligen det? Att det finns visst samförstånd och samarbete tar jag som givet, men jag tror inte riktigt att det innefattar att ledarna för olika änder kommit överens om vem som ska säga vad. Snarare tar vissa ledningen, på gott och ont. Och ofta baserat på hur inflytelserikt landet är, såklart.
Och baserat på hur van man är att som land/person att ha en åsikt och stå upp för den och visa det för sitt land. Sverige är ju inte direkt kända för det. Jag är inte förvånad över att vissa länder så tydligt meddelat sin ståndpunkt, men jag har inte heller sett att de på något sätt skulle ha startat något avsky pga det från Trumps sida.

Jag tycker väl inte att Kristersson är mer ryggradslös än någon annan statsminister vi haft tidigare direkt, Sverige har ju alltid hållit en låg och diplomatisk profil i liknande sammanhang och för den delen tycker jag det är tramsigt att ge politiska ledare i Sverige en massa tillmälen på det här sättet, ni tror väl inte att "Uffe" agerar som han själv känner lämpligt??
Till skillnad från Putin eller Trump så gör eller säger ju inte en svensk statsminister som hen själv känner för, det ligger ett djupare politiskt arbete bakom.

Dessutom vet jag inte riktigt hur han kunde sagt så mycket annorlunda, han är ju också tydlig med att Europa behöver frigöra sig från sitt amerikanska vapenberoende.

Och baserat på hur van man är att som land/person att ha en åsikt och stå upp för den och visa det för sitt land. Sverige är ju inte direkt kända för det. Jag är inte förvånad över att vissa länder så tydligt meddelat sin ståndpunkt, men jag har inte heller sett att de på något sätt skulle ha startat något avsky pga det från Trumps sida.
Den här texten är från innan det katastrofala mötet i Ovala rummet (men efter Vances skrämmande tal i München), men den understryker just att europeiska ledare är splittrade i hur man ska hantera Trump. Så lär det liksom fortsätta. https://www.bbc.com/news/articles/c39vk01v10go

Sedan har jag inte mycket tilltro till ryggraden hos mannen som skaffat ett litet mini-UD (något han fick avrådan till när han ventilerade tanken redan 2018), valde att underminera utrikesministern och skriva på Nato-ansökan själv och nu senast verkar skydda barndomskompisen som skötte samma mini-UD. Ser hela den grejen som något som politiserar utrikespolitiken mer än nödvändigt (efter egen vinning), och skapar konflikter med ett redan fungerande UD.

Den här texten är från innan det katastrofala mötet i Ovala rummet (men efter Vances skrämmande tal i München), men den understryker just att europeiska ledare är splittrade i hur man ska hantera Trump. Så lär det liksom fortsätta. https://www.bbc.com/news/articles/c39vk01v10go

Sedan har jag inte mycket tilltro till ryggraden hos mannen som skaffat ett litet mini-UD (något han fick avrådan till när han ventilerade tanken redan 2018), valde att underminera utrikesministern och skriva på Nato-ansökan själv och nu senast verkar skydda barndomskompisen som skötte samma mini-UD. Ser hela den grejen som något som politiserar utrikespolitiken mer än nödvändigt (efter egen vinning), och skapar konflikter med ett redan fungerande UD.
Jag är en av dem som tror att en tydlig ståndpunkt vore önskvärt. Bara för att man har en åsikt betyder inte det att man muckar gräl, det betyder bara att man har en åsikt och inte accepterar att bli överkörd utan man måste börja diskutera. I Sverige verkar en åsikt vara lika med att mucka gräl med de som har en annan åsikt så man gömmer sig bakom "diplomati" och "sitta lugnt i båten". Otroligt bekvämt att låta andra stå rakryggade när det stormar. Känns hellre som ett läge att ha en statsminister som visar var han står, för tryggheten för sitt folk. Man kan ju undra varför jag känner mig mer dragen till Mette Fredriksen tex... eller varför inte några av talen som Justin Trudeau har levererat till sitt land, de kunde Uffe lära sig lite av?

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 792
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka